2nd generation remmen voor op 1st generation

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Het heeft even moeten duren, maar de remklauwen van een 1997 model zitten eindelijk op mijn 92er. Jelmer had nogal wat moeite om de lui in de US duidelijk te maken dat we lower ball joints voor een 2nd gen LS400 nodig hadden. Die heb je nodig omdat de lower ball joints van mijn eigen auto aan het uiteinde (waar de stuurarm van het stuurhuis aan vast zit) te veel omhoog gaan waardoor de flink grotere remklauw van de 2nd generation nooit never gaat passen. Het bleek dat ze in de US niet weten dat LS iets anders is dan GS. Jelmer kreeg doodleuk tot twee keer toe de lowerball joints van een GS opgestuurd en ik weet nu dat die niet passen! :neutral:

Maar goed. Het is uiteindelijk gelukt. Zie foto's (ietwat onduidelijk, maar ik ben geen fotograaf). De klauwen zijn flink uit de kluiten gewassen. Mijn nieuwe velgen gaan er maar net net langs. Remmen doet die nu zoals een Lexus hoort te remmen (naar mijn mening). :mrgreen: Oude setup was toch erg mager.

Natuurlijk heeft elk voordeel ook een nadeel. Het stuurgedrag is wel wat veranderd. Auto is opnieuw uitgelijnd. Nodig, want met de nieuwe ball joints is de stuurgeometrie toch iets anders geworden omdat de nieuwe ball joints platter lopen aan het uiteinde dan de oude. Auto stuurt directer. Op zich prima, maar in het begin is het weer even wennen. Geeft een wat nerveuze indruk. Went gelukkig wel snel. Daarnaast lijkt de auto nu een heel klein beetje bumpsteering te hebben. Heel weinig, maar toch.....

Al met al toch een goede aanpassing, maar met kleine minpuntjes. :roll: PICT0183.JPG
 

Bijlagen

  • PICT0185.JPG
    PICT0185.JPG
    97,4 KB · Weergaven: 53
  • PICT0182.JPG
    PICT0182.JPG
    80,9 KB · Weergaven: 49

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hehe, ze zitten er eindelijk onder :) een paar volwassen stoppers.

Ziet er netjes uit, jammer van die kleine dingetjes. Wist ik ook niet