Aankoop Lexus LBX

Raffaello

Nieuw hier
22 sep 2024
1
7
3
Hallo,dag allemaal, mijn naam is Raf en heb onlangs een Lexus LBX gekocht. Ik heb nu ongeveer 400 km gereden en ben uiterst tevreden? het is mijn eerste hybride en ik vind het een prettige ervaring?Het is ook de kleinste wagen waar ik ooit meegereden heb en toch voel ik mij even comfortabel als in mijn grotere mercedes,BMW of Volvo. Hij rijd echt zoals een grote premium auto. Weinig of geen motor- lawaai bij normaal accelereren. ook weinige externe geluiden? aan alle veiligheidsvoorzieningen dien ik nog te wennen? Zoals zelf sturen binnen de rijvaklijnen en automatisch inhouden bij file ? Ook verwittiging in de speigels indien je voorbij gestoken wordt enz... Ook het brandstofgebruik minder dan 5 L per 100 km. Kortom de beleving in mijn Lexus valt mij 100 % mee. Ik kijk uit naar mijn volgende tocht naar zuid-Spanje van plus-minus 5000 km. Nog een prettige dag allen. Vr.gr. raf
 
Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met deze Lexus. Heb je ook foto's?
 
Dat is een mooi compliment voor de kwaliteit van Lexus aangezien je zo te lezen grotere Merc, BMW en Volvo gewend was.
Hoe bevalt de 3 cylinder? Wel knap wat de Lexus engineers voor elkaar hebben gekregen met zo'n kleine motor toch voldoende stilte te creeren. Hybride techniek is natuurlijk ook weer verder geevalueerd. Succes en ben ook wel beniewd naar de foto's.
 
Ik denk dat je de 1e LBX rijder bent op het forum hier, welkom! :) Je zult (helaas) merken dat er voor nieuwe auto's/modellen wat minder animo is hier, dus als je vragen hebt of meer info wilt over bepaalde functies dan zou je misschien ook internationale fora kunnen raadplegen.