Aanschaf GS300

Dannodor

Nieuw hier
17 jan 2011
11
0
0
Hallo,
Enige tijd geleden(ruim 1.5 jaar) heb ik mijn LExus Gs300 verkocht/ingeruild voor 2 volvo V40's (toch laten ompraten).
Sindsdien mis ik mijn Lexxie dagelijks! Helaas kan ik de mijne nergens meer terugvinden, haha.
Nu ben ik toch weer aan het kijken voor een vergelijkbare.
Wellicht kunnen jullie mij hierin helpen!
Waar moet ik op letten? Is een km-stand van 3ton (zie link) wel qua onderhoud nog verstandig?

Ik ben dus eigenlijk wel weer op zoek naar een Lexus, waarin ik een nwe 2din-navigatie.radio wil inbouwen.
Heb wat mooie resultaten gezien op internet, overigens!

Wat is het grote verschil met een lexus uit 98 en een uit 02.
Ik heb overigens deze lexus uit DLD op het oog: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=223576073&asrc=st

Overigens zie ik net deze staan: http://www.morecars.nl/lexus/gs/lex..._elec_pakket_autom_vanaf_99_p_mnd-774837.html
Ik verneem graag jullie reactie hierop!
Dank
Groeten
Danny
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hoi Danny, weet niet hoe verknocht je bent aan een GS.
Kijk eens op mobile.de , daar stikt het van de goeie aanbiedingen. Vaak ook met lage km standen.
Bijvoorbeeld IS 300 sportcross voor 4350 190000 km of zelfde auto met slechts 42000 km voor 8950.
Kan je meestal stuk goedkoper krijgen als je zegt dat auto voor export is en je afziet van garantie en haftpflicht.
Duitse handelaars zijn wettelijk verplicht om garantie te geven en zijn zelfs bij wet verplicht de auto terugte nemen
, te repareren of een vergelijkbare auto aan te bieden als je binnen 3 maanden verborgen gebreken ontdekt(wandelpflicht). Als je hier van af ziet kan je dat behoorlijke korting opleveren. Je moet natuurlijk wel een beetje verstand van zaken hebben, serviceboekje vragen, laatste TUV inspektierapport, inspektie op .
de brug en en een fatsoenlijke proefrit inclusief een stukje snelweg. Import vanuit Duitsland is niet problematisch omdat de auto kan worden voorzien van een tijdelijk,kenteken waarmee je naar Nederland mag rijden tbv inklaren,keuring etc. Neem cash mee of laat je credticardlimiet ff ophogen zodat je meteen zaken kunt doen.
Succes ermee. Redbaron
PS dichter bij huis handelaar in Veldhoven heeft supermooie IS 300 sportcross met weinig kilometers. check autoscout.
 

Dannodor

Nieuw hier
17 jan 2011
11
0
0
Hoi,
Dank voor je reactie! TIps ga ik zeker meenemen.
Ja ben helemaal wild van GS300. Tenminste dat model dan GS2!
Ik vind met name de rijstijl en het middenconsolegebied zo fantastisch, hahaha.
Maar de lexus uit DLD is van een Toyota-dealer, dus grote kans dat het goed zit, lijkt me.
Er is niets vergelijkbaars in Nederland mbt zelfde km-stand. Dus deze geniet de enorme voorkeur!
Heb jij ervaring met import? Of geheel over laten nemen door een ervaren bedrijf...
ANderen? Nog tips mbt de GS?
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Zoals ik al zei is import niet echt lastig dankzij het feit dat je in Duitsland platen kunt halen waarmee je zelf de auto terug kunt rijden etc. Check voor aankoop de te betalen restBPM, zodat je niet voor onaangename financiele verrassingen komt te staan. Inklaren bij Douane en afwikkelen RDW, keuring etc kost je zeker een dag. Zorg dat je je huiswerk hebt gedaan en alle formulieren, bescheiden en aankoopfactuur bij de hand hebt. Je kunt ook iemand inschakelen die zich hier doorlopend mee bezig houdt. Ik las op het forum dat Harrie Beekmans net een Lexus in Diutsland heeft aangeschaft, dus hij kan je de info uit eerste hand geven. Specifieke tips over de GS kan ik je niet geven; ben zelf IS gek en GS heeft voor mij te laag "hooligan"gehalte/ te hoog ouwe lullen imago. Ik zit je een beetje te stangen... GS is super betrouwbaar en comfortabel en koop de beste die je je kunt permitteren. Blijf uit de buurt van autos met "wat werk". Good hunting.
 

Dannodor

Nieuw hier
17 jan 2011
11
0
0
Hoi,
Een Gs 430 kan een optie zijn.
Maar omdat ik zo verknocht was aan mijn oude GS300, ben ik trouw wat dat betreft.
Dat het een ouwe lullen imago heeft maakt me niet uit, want ik reed als een vorst! In de V40 op de snelweg, kan ik mezelf niet eens horen nadenken, haha. Wellicht een geluidsisolatiemateriaal aanbrengen dat effect heeft...

Echter wil ik er ook weer niet teveel aan uitgeven, haha. Maximaal 8k!
Wat ik belangrijk vind is ook navigatie met recente updates.
Dus ik zoek dan liever naar een Lexus zonder navigatiepaneel, waarbij ik dus een 2din er zelf in laat bouwen, zeg maar. Of zijn er andere ideeen? Wellicht heb ik last van tunnelvisie....
Is het alsnog mogelijk om een ALPINE (bijv.) in te bouwen bij een ingebouwde touchscreen (volgens mij veel te moeilijk allemaal om om te zetten).
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Voor 8k moet je een knappe auto kunnen vinden.
Heb originele navigatie in de IS 200, maar is natuurlijk van de generatie uit 2003 en gebruiksgemak vind ik kl..te.
Dan inderdaad liever eentje zonder en nieuw kitje inbouwen. Garmin is zeer gebruiksvriendelijk en je kunt
thuis op je PC alles voorbereiden, uitstippelen etc. Handig voor autovakantie, uitzetten toer of puzzelritten etc.
Heb er net een demo van gehad via Triumph TR club en was onder de indruk. succes, Redbaron
 

Ruudv82

Hoort erbij
8 nov 2012
70
2
0
ik zou toch ook een proefritje gaan maken in een gs430, aangezien het toch anders rijd als een gs300 (ervaring)
anders vraag je bij Erick op dit forum hoe of wat.
verschil in verbruik, tja, ik rij gewoon 1:10 en een beetje met de 430 (en kom toch netjes (lees: vlot) met het verkeer mee)
wat nogmeer het verschil is, een 8cil roffel ipv het 6cil gehuil, wanneer je het gaspedaal dieper intrapt.
 
11 dec 2012
256
0
0
redbaron zei:
Ik las op het forum dat Harrie Beekmans net een Lexus in Diutsland heeft aangeschaft, dus hij kan je de info uit eerste hand geven.
Ik heb hem laten importeren, en ben nog niet helemaal klaar want ik krijg donderdag de platen pas. Maar ik heb wel veel geleerd tot zover, en ik kan je veel informatie geven. PM maar... :hi:

Verder een prachtige auto, die GS. Tijdloos model... Veel succes met zoeken, en inderdaad lijkt mij ook die GS430 wel iets.
 

Dannodor

Nieuw hier
17 jan 2011
11
0
0
Dank voor de reacties.
Ik heb al reeds contact met die toyota dealer.
Die distrubutieriem is daar vervangen voor een ketting...
Het grootste probleem blijft voor mij dat touchscreen. Je kunt daar (volgens mij) nauwelijks een andere unit op plaatsen met navigatie(zo'n aftermarket: ALPINE bijv.). Of heeft iemand andere ervaringen?
Hoe hebben jullie (oa Radjeev) dat geregeld?

Ik vind het model uit DLD mooier, dan deze grijze... hahaha...
De genoemde uit NL is wel altijd netjes onderhouden en in top conditie... hmmm, lastig...
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Dus ze hebben de distributieriem vervangen voor een ketting???
Das dus niet waar, sterker nog kan niet......

Sorry dat ik zo abrupt inval maar deze auto heeft gewoon een distibutieriem en die kan enkel maar vervangen worden door een andere.
Ketting heeft namelijk smering ed modig dat is niet even te realiseren.
Mij lijkt dat de riem gewoon vervangen is voor een nieuwe en dat is natuurlijk goed!
Daar heb je dus voorlopig even geen omkijken na.
Hoort ook gedaan te worden bij 150.000 dus zal pas gedaan zijn.
Deze motor ligt ook in mijn is300sportcross en is een fijne krachtbron....

Auto ziet er verder wel netjes uit als ik het zo zie....
Navigatieunit is te vervangen door een pioneer of wat dan ook dubbeldin maar vergt wel enige ervaring!
Waarschijnlijk loop je net zoals bij de is200-300 tegen het probleem met de versterker aansturing aan.
Is wel te overbruggen (bypass) of te gebruiken.
Je hebt hiervoor wel de originele schema's nodig maar dat zal zo'n probleem niet zijn hier op het forum zijn vast wel mensen die ze je willen mailen.
Tevens heb je een dashboarddeeltje nodig om het geheel netjes af te werken.

Succes met je keuze/zoektocht :rulez:
 

Dannodor

Nieuw hier
17 jan 2011
11
0
0
Allen,
Ja ik verzin het niet hoor, hahaha.
Ik vond het ook al zo raar. Waarom een ketting ipv normale riem denk ik dan...
Bovendien vind ik de auto behoorlijk aan de prijs.

Ik laat zo'n 2din uiteraard inbouwen door een professionele club,ik ga zelf niet klooien.
Mijn voorkeur ligt overigens nog steeds bij de Lexus uit DLD (Duitsland). Zowel qua prijs, kleur, velgen, dakraam, etc. Even in mijn beste Duits een mail verzenden, haha..
Nog iets interessants: via Mesman navraag gedaan voor LPG. Zij hebben hier veel ervaring in...
LPG is eigenwlijk wel zeer interessant want de Lexus moet waarschijnlijk minstens 10 jaar meegaan, haha.
Zeker ook met dagelijks reizen tussen Rotterdam en Amsterdam...

In het verleden reeds ik ook Lexus, en ik kom dus NOOIT meer af van dat Lexus-gevoel.. hahaha.
Ik laat wel even weten nog hoe of wat.
Tussentijdse reacties en aanvullende tips altijd welkom uiteraard!!!
groeten
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Tip:

Vraag ook naar het kleppenstellen... en hoe de kleppen van Toyota het met LPG doen.
De 2jz-ge motor heeft geen hydraulische klepstoters, de GS430 motor dacht ik wel, maar weet ik niet zeker.

En kleppen van de 2jz stellen kost best wel wat werk.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
zo op het eerste oog een nette auto.
google dat bedrijf eens als je wilt?
ken het zelf niet maar zag op het alfaforum wisselende reacties staan.
zijn overigens wel oude meldingen hoor dus hoeft niets te betekenen.
zou inderdaad eens gaan kijken desnoods met iemand die monteur is oid....
zag een onderhoudsboekje liggen, kijk daar eens goed in of alles netjes op tijd gedaan is.
riem zit er volgens mij niet op is als ik het goed heb al een ketting, kan er ook naast zitten hoor ben zelf 'maar' Toyota monteur dus wellicht dat iemand van lexus je kan helpen hiermee?

gas zal geen probleem zijn mits je inderdaad de installatie met klepsmering neemt maar dat weet leen mesman je wel te vertellen.
succes dit weekend en mocht je nog iets willen weten dan horen we het graag.

groeten,
Patrick
 

Dannodor

Nieuw hier
17 jan 2011
11
0
0
Hallo,
Ben nog niet langs geweest, maar het gevoel is toch niet lekker.
Voor de zekerheid bij dealer info aangevraagd.... Ben daar nu in afwachting van.

Toen zag ik deze:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lexu ... ousPage=lr

WAUW wat een kleur! Met geblindeerde ramen fantastisch.
;) Nagenoeg identiek aan mijn oude LExus uit 2000.....

Ook bij deze heb ik bij dealer info aangevraagd.

Die verkoper van de GS twv 8700,- blijft volhouden dat het een ketting betreft, ach....
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Ziet er misschien in de advertentie to good to be true uit maar als je niet gaat kijken weet je het niet.
Kijk even hoe het interieur eruit ziet en in het onderhoudsboekje (zit erbij staat in advertentie).
Zorg bij eventuele koop dat de riem vervangen wordt tenzij het al eerder gedaan is natuurlijk.

Hou ons op de hoogte.

Groeten, patrick