Achteruit camera parkeerhulp

Remcootje

Nieuw hier
15 mrt 2011
18
0
0
In de gewone versie zonder navigatiesysteem wordt er in de spiegel een achteruitbeeld geprojecteerd MET hulplijnen. In de versie met navigatie heb je vol beeld op het scherm. Ik heb er echter geen hulplijnen op gezien.
Zijn die er? Moet je die inschakelen?
 

Remcootje

Nieuw hier
15 mrt 2011
18
0
0
peter, bedankt voor je reactie, maar daar gaat precies mijn vraag over. In het begin zie je in de achteruitkijkspiegel de hulplijnen, en wanneer de full screen nav in beeld kom zie ik die lijnen niet.

moet je die inschakelen, of zitten ze er gewoon niet op?
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Heb de Luxury Line gereden (dus met nav systeem) en weet zeker dat daar hulplijnen te zien waren, gewoon uit zich zelf.

Prijslijst zegt ook bij het HDD nav systeem: Parking Assist Monitor, parkeerhulpcamera met dynamisch hulplijnen.

Vr.gr.,

Peter.
 

Remcootje

Nieuw hier
15 mrt 2011
18
0
0
Geweldig, dank jullie wel! :worship:

nu nog kijken of "ze" er mee om kan gaan. je weet hoe het is met vrouwen en lengtes van auto's en zo :D
Of vind ik het stiekum ook gaaf om in een keer de bolide perfect neer te zetten. :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
'Ze' moe ook niet helemaal afgaan op de lijntjes... Ook op re omgeving letten... Vond die lijntjes zelf verwarrend... Misschin lag het ook aan mij :)
 

Paulj

Hoort erbij
7 mrt 2011
25
0
0
Camera is handig, maar niet ideaal. Ik mis mijn 'piepjes' van de Audi. De hulplijnen in het navigatiescherm vind ik verwarrend. Daarnaast is het beeld bij duisternis niet helder genoeg.
Overweeg nu om toch maar parkeerhulp te laten inbouwen. Dit als aanvulling op de camerabeelden.
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Tjonge tjonge..... We zijn toch het voor het overgrote deel mannen??? PDC parkeercamera....??
Laat de Viva dit maar niet lezen... :D En ga nou niet zeggen dat je die optie voor je partner neemt... :neutral:

Heb op mijn huidige auto ook PDC en merk dat ik er niet eens op anticipeer....dus vind het een overbodig iets...en die camera zal ik waarschijnlijk ook niet gebruiken....
 
  • Leuk
Waarderingen: Metalfreak

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb het ook niet zo op die camera's, ik rij er vaak mee maar gebruik het eigenlijk nooit. En die lijnen vind ik ook wat verwarrend. Op zich zou ik liever gewoon 'piepertjes' hebben, maarja dat vind ik dan weer niet mooi....





gr. koen
 

Remcootje

Nieuw hier
15 mrt 2011
18
0
0
Aha, is dat het soms.... Ik heb parkeersensoren voor en achter er bij gekozen, omdat ik de piepjes zeeeer plezierig vind. Ik heb een proefrit in een business line gereden zonder nav en parkeersensoren, en toen zag ik die lijnen in de spiegel. In de showroom stond een BL-Pro waarbij ik geen lijnen zag toe die in z'n achteruit ging, maar die had wel parkeersensoren.

klopt het dat:
auto met nav, en zonder parkeersensoren hulplijnen in het display heeft?
auto met nav ?n parkeersensoren, g??n hulplijnen heeft?

gr. Remco
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
wat ik heb gereden had nav en parkeersensoren en lijnen, maar ook ik heb er niet op gelet tijdens inparkeren etc, gebruik beter mijn spiegels ;) maarjah. we gaan offtopic weer...
 

brightwellgreen

Nieuw hier
26 feb 2011
15
0
0
@Remcootje; Mijn Business Line Pro heeft en parkeersensoren en een achteruitrijcamera en hulplijnen.

En offtopic: Ik gebruik de CT alleen zakelijk, dus mijn vrouw rijdt er niet in. Heb deze opties dus allemaal voor mijzelf besteld ;)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ik heb een BOEMHO versie van de achteruitrijdcamera, geeft overigens wel een hoop rotzooi,..... :)

Geintje, maar mis de rode streep van waar de 30 of 60 cm eindigt, moet ik nog ff opzoeken hoe dat zit, overigens piept hij wel binnen deze afstand. (maar wij hebben parkeersensoren icm camera).
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Ik heb de "gong" van het achteruitrijden uit laten zetten.....pfewww wat een rust. Werd er gek van...
Kan trouwens ook voor de gordels...licht...deur open laten staan.... maar dat heb ik maar zo gelaten....

Typisch iets voor die amerikanen.... ze kunnen waarschijnlijk niet onthouden wanneer de backupcamera aanstaat dat je dan achteruit rijdt.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Hahha moet je eens proberen met open deur een CT in de drive stand te zetten, lukt je echt niet, dus ff met open deur achteruitrijdenzoals vroeger lukt je niet hahahhaa, lang leve de veiligheidsvoorzieningen!!!!!!! :roll:
 

NanMac

Hoort erbij
3 mei 2011
35
0
0
@Ct200h sorry no offence maar achteruit in de D zal niemand lukken ook niet met dichte deur :O maar als ik goed begrijp krijg je de deuren niet open tijdens het rijden of met ingeschakelde versnelling? Dat is wel prettig met kinderen in de auto.
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
NanMac zei:
als ik goed begrijp krijg je de deuren niet open tijdens het rijden of met ingeschakelde versnelling? Dat is wel prettig met kinderen in de auto.

Dit is afhankelijk van de instellingen, je kunt het ook zo instellen dat ze niet vergrendelen wanneer je rijdt. Standaard gaan de deuren op slot.
Voor kinderen is er natuurlijk altijd nog het kinderslot!
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Heb ook proef gereden met navi en achteruitrijcamera. Volgens mij kan je diverse soorten hulplijnen instellen. Van simpel tot heel veel.

Robbert-Jan