air intake is200

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
ik vroeg me af wat de beste air intake was voor mijn lexus
ik kwam deze tegen
thumb_aem_short_ram_induction_system_600002024_1.jpg

en deze
Prolex%20induction%20kit%202.jpg

maar die is alleen voor rhd
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


maar dat is een vervanging voor de originele
maar ik heb ergens gelezen dat de is een soort beveiliging die de benzine toevoer regelt
en als je je luchtfilter verandert en een cat back systeem onder je is hebt je ook een chip nodig hebt
is er iemand die er ervaring mee heeft?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik heb weleens testen gezien en de OEM filter doet zijn werk qua filtratie het best. Wat je zou kunnen doen is deze inlegfilter te vervangen door een TOm's, maar wat ook makkelijker is, de K&N inlegfilter. Deze filtreren beter dan andere merken. Het verschil is vanaf 4500rpm wel een beetje merkbaar/hoorbaar. Hiermee behoudt je de originele inlaattraject, dus je motor krijgt gewoon frisse lucht. Een CAI moet je altijd wel een beetje aanpassen zodat deze toch nog koude lucht aan kan zuigen ipv warm.

Voor de IS300 heb je wel wat meer kitjes....
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
in de USA gebruiken ze vaak Injen.

Ik persoonlijk laat mijn auto gewoon door z'n originele filter ademen, filtert volgens de meeste in de USA die het hebben getest ook het best. + dat het stil is zo als het hoort bij die grote LS

Ik heb even met een open filterhuis gereden, hij trok wel merkbaar beter, en het verbruik was ook beter. Maar toen ik er weer een luchtfilterhuis van m'n sloper op zette merkte ik wel dat hij kwa geluid bijzonder aanwezig was. echt, het verschil tussen een decoupeerzaag en een stofzuiger

Het was wel even leuk, als je hem vanaf nul intrapte maakte de V8 echt een volwassen geluid
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
de mistlampen zijn binnen ik ga morgen ff kijken voor winterbanden
ik heb wel een beetje spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan het was lekker glijden gisteren
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hahaha :p nou dan weetje in ieder geval wat jevolgend jaar moet hebben, ik vraag me af of je dit jaar nog aan winterbanden kan komen want ze zijn erg moeilijk te krijgen.