Aircopomp, imitatie of orgineel?

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik moet de aircopomp vervangen van mijn LS400 want die is vastgerot.
Nu zit ik een beetje op eBay te kijken en ik kan kiezen uit 2 opties:

1. Gebruikt, gereviseerd (spuitwerk ziet er wel een beetje beun uit als ik af moet gaan op de foto) voor ? 207,70 incl. verzenden:

http://www.ebay.com/itm/90-04-Lexus-Toy ... 985wt_1159

(of als kit: http://www.ebay.com/itm/AC-COMPRESSOR-K ... 801wt_1159)

2. Nieuw imitatie voor ? 272,00 incl. verzenden:

http://www.ebay.de/itm/KLIMAKOMPRESSOR- ... 420wt_1135

Mijn voorkeur heeft nu uitgaand op de foto's en de levertijd de imitatiepomp.
Nu zijn er bij imitatie onderdelen altijd wel onderdelen die je echt beter niet als imitatie kan kopen omdat je dan uiteindelijk snel een kapot imitatie onderdeel hebt en alsnog een 2e keer veel geld moet uitgeven voor een originele.

Is een aircopomp zo'n onderdeel? :O
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Hoelang gaat je nog rijden met de LS dat is de echte vraag Niels.

Ga je gauw afscheid nemen en inruilen voor ene LS430 ?

:worship:

Ik zou kiezen voor nieuw imitatie van een degelijk merk ?
I love Nipart for example ...

:rulez:

Pomp erop en en echt zweven want die deurrubbers daar valt nog een boel over te praten Niels.
1 lekkend rubbertje verziekt de rust in de cabine van de co driver en main driver.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Jah, ik weet niet hoe lang ik er nog in ga rijden.
Maar een airco is wel een stukje luxe en ook bij eventuele verkoop wordt het makkelijker als alles gewoon werkt.

Misschien dat ik idd. wel voor imitatie ga dan.
En kan je vervangingsrubbers kopen eigenlijk?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Wat is imitatie ? zijn er dan orginele Lexus airco pompen ? of heeft Toyota deze ook ergens ingekocht ?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
De "originele" is van Denso.
Dit is een Japans automotive bedrijf die allerlei componenten (vooral elektronica) maakt voor de Japanse auto en motormerken.
Net als dat verlichting vaak van Koito of Stanley komt, banden van Yokohama of Bridgestone en remmen van Nissin.
Allemaal niet van Toyota zelf maar wel Japanse topkwaliteit.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Nou dan Niels opgelost !
Koop een Denso pomp, ik heb geen idee welke rubbers je je bedoelt maar een goede airco boer heeft die toch gewoon liggen ?

Laat ik je oude reviseren ......

:rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb gezien dat je Denso pompen verkoopt, maar ook het model van de LS400?
Vind ze sowieso wel prijzig vergeleken met eBay.
Als ik echt nog lang in de LS zou willen rijden had ik er misschien een nieuwe Denso in gezet, maar ik twijfel nog wel om er toch een gereviseerde Denso of een imitatie in te doen.

De voorkeur gaat nu uit naar een gereviseerde Denso.
De pomp die er uit komt kan ik eventueel zelf nog reviseren en verkopen om de uiteindelijke kosten wat te verlagen.

In de PS bijbel vind ik zo snel niets over imitatie of niet, maar ik heb er ook ff snel overheen gekeken.
Op de laatste paar pagina's wordt aangegeven dat imitatie prima te gebruiken is.
Ik zou het alleen nooit direct uit de doos in gebruik nemen maar eerst grondig checken op afwerking en desnoods bijwerken.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Wie-o-wie kan mij helpen aan informatie over hoe je het beste bij de pomp komt?
Hij zit helemaal onder op de motor, dus ik denk van onderen...

Lexter? Kan je eens in je werkplaatsboek kijken?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb net de airco gediagnosticeerd.
Code 23 wordt nu weergegeven, wat de betekenis "Pressure Switch Circuit" heeft.

Wie kan mij vertellen of dit een resultaat kan zijn van een airco die niet op druk is of dat de sensor misschien kapot is?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Grote kans dat de druk niet in orde is, maar dat kun je als eerste uitsluiten.

Code 23 "Pressure Switch Circuit"
- Open in pressure sensor circuit
- Abnormal refridgerant pressure (below 28 psi or above 455psi)

TROUBLE AREA
- pressure switch
- Harness or connector between pressure switch and A/C control assembly
- Refridgerant pipe line
- A/C control assembly
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ok, dan komt het doordat het systeem nu drukloos is.
Waar heb je die info vandaan? Als ik dat zo kan vinden dan hoef ik jullie een stuk minder te spammen :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Dat ben ik ook maar gaan doen :p
Ik heb op CL al redelijk wat PDFjes gevonden met schema's enzo, maar het beste zou natuurlijk een compleet wpl handboek zijn in PDF.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Goed plan!
Heb het alleen de komende tijd nogal druk, maar ik laat wel weten wanneer het eventueel kan.

Ik heb in ieder geval net een gereviseerde originele pomp gekocht met een jaar garantie (in de USA).
Het is gelijk een complete set met droger en alles er ook bij.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik hem binnen heb. :O
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Niels_D zei:
Goed plan!
Heb het alleen de komende tijd nogal druk, maar ik laat wel weten wanneer het eventueel kan.

Ik heb in ieder geval net een gereviseerde originele pomp gekocht met een jaar garantie (in de USA).
Het is gelijk een complete set met droger en alles er ook bij.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik hem binnen heb. :O

Mijn ervaring met onderdelen op laten sturen is, als het met UPS verzonden is, kan het wat lang duren dank zij de snelheid en achterstand bij onze eigen Douane, Fed-ex en DHL regelen het invoeren zelf en dat scheelt heel wat tijd, enkel nog even de nagestuurde rekening betalen.

In de koeltechniek wordt elke keer als er een compressor defect is geraakt ook de droger vervangen en vaak een burn-out filter geplaatst om schadelijke delen die eventueel in het systeem zijn gekomen te verwijderen
Dit zal bij een auto niet anders zijn alhoewel ik niet weet of er bij auto-airco's ook burn-out filters gebruikt worden, in ieder geval prima zaak dat je ook een droger besteld heb.
:rulez:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Zorg goed voor mijn nieuwe compressor Niels ik wil alleen het beste op mijn LS.
Dus ik kan die oude zelf nog opknappen en verkopen dat vind ik nou het allerleukste wat er is.
Pielen und spielen mit der electronica ..

Zaterdag haal ik mijn nieuwe compressor bij Niels dus die is verkocht stop maar met afdingen en monteer je oude compressor maar weer terug. Doe ik meteen een proefrit in zijn LS om te kijken of de LS echt wel zo goed is als Niels beweert.

:worship: