[Altezza] mlcoolj's Altezza

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Zo... het is eindelijk gebeurd! Ik heb mijn droomwagen eindelijk gehaald! Het is een Altezza uit 2000 geworden. kleur zilver metalic. Het was wel een lange reis maar worth it! Ik heb de auto helemaal uit Ierland gehaald en terug gereden. Was een beste trip. het begon allemaal op zaterdag om 5.30 toen ik opstond. Eten en douchen en dan richting schiphol (ik ben samen met mn neef gegaan voor zijn advies, hij is automonteur) Eenmaal ingecheckt (ja moest een tasje inchecken omdat daar wat gereedschap in zat voor als er iets zou gebeuren...) bij de balie werd ons verteld dat het vliegtuig vertraagd was, nou geen probleem dachten we, dus we liepen rustig naar de gate en onderweg zijn we gestopt om wat te eten. Uiteindelijk was het 9.10 (de vertraagde vliegtuig zou om 10.10 vertrekken) dus wij dachten, het is tijd om te gaan... komen we bij de gate is het niet echt druk. Eenmaal door de douane bij de gate zagen we dat de gate ging sluiten! wat?!?! :O De vliegtuig stond er al en ging bijna weg! (vertraging? echt niet...) Dus wij snel naar de vliegtuig en die was om 9.30 weg bij de gate en we stegen om 10.00 ongeveer.

Eenmaal in Ierland geland (Dublin) moesten we de bus naar Navan nemen. Deze rit duurde ongeveer een uur (wel genoten van het mooie landschap daar tijdens de busrit) Eenmaal in Navan kwam de verkoper ons ophalen bij de bushalte en zijn we naar zijn huis gereden. Daar stond ze dan.. ik wist niet wat ik kon verwachten, ik wist wel dat ze niet helemaal de mooiste meer was (corrossie op de velgen en een veeg op de achterbumper). Wij om de auto gelopen en eerst naar de body gekeken, de body was helemaal recht en alle naden liepen netjes... alleen aan de passagierskant was het ooit een keer weer overgespoten maar niks ergs, dat zal ik wel een keer weer laten doen.

En dan de motor...
Eerst de motorkap opengedaan en gekeken voor lekkages etc, niks verder te zien, olie zag er goed uit. De motor gestart en toen gecheckt of er blauwe rook uit de uitlaat kwam, zowel stationair als "under load" niks vreemds te zien, wel was de accu niet meer goed (de dynamo deed het nog wel goed)... dus proefritje gaan maken...

Nou... dat was even wennen zeg! hahaha linksaf betekent dan kleine bocht nemen en geen grote bocht, dus het was wel even goed concentreren om het allemaal goed te doen! We hebben een proefrit van ongeveer 5 kilometer gedaan en alles was ok! geen rammel gehoord niks dus eenmaal terug bij het huis van de verkoper hebben we een prijs afgesproken en de papieren ingevuld, sleutels gekregen en weg waren we!

Vanuit Navan zijn we weer richting Dublin gereden en daar bij Terminal 2 bij de haven gestopt voor een ticket voor op de veerboot. Toen we daar waren gestopt was ik vergeten de lichten uit te zetten, en jullie raden het al... omdat de accu niet meer zo goed was.. was die leeg!!! Dus wij aanduwen, maar niks.. gelukkig kwamen net wat kerels langs en die hebben ons geholpen met aanduwen.. auto gestart en naar de boot gereden... we hadden de boot van 16.00 gehaald!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De tocht naar Engeland was begonnen! Deze heeft 3,5 uur geduurd en we waren om 19.30 in Holyhead Engeland aangemeerd en om 19.45 reden we weer, de langste deel van de tocht was begonnen! De rit door Engeland zou zo'n 6 uur duren, we moesten rond 02.45 in Dover zijn om daar de volgende boot naar Calais te pakken. Na 2 uur rijden waren we gestopt om wat te eten, maar goed ook, want daarna was alles dicht onderweg... De TomTom heeft ons goed geholpen en heeft ons tot Dover geleid en waren we daar om 02.00.. tenminste.. dat dachten we... we waren niet in Dover maar in Folkestone!!! :( De wegen waren aangepast!! Wij dachten.. okay.. dan pakken we de eurotunnel dan maar... maar de eerste trein zou pas om 5.20 weer vertrekken... dan maar verder naar Dover rijden! 10 minuten later waren we aangekomen in Dover. Tickets kopen en naar de boot!
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De boot ging om 03.20 weg uit Dover en we waren 90 minuten later in Calais. Vanuit daar zijn we weer naar Amsterdam gereden, 3,5 uur later stonden we in Amsterdam.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Na een uurtje daar te hebben uitgerust heb ik mijn reis naar Groningen doorgezet. De auto heeft geen problemen gegeven tijdens deze rit. Bijna de hele rit(ten) 120/130 gereden af en toe lekker gassen maar alles was dik in orde! :worship:

Het is een prima auto, alleen maakt ie veel toeren (net geen 4k bij 120). Maar ondanks dat heb ik iets meer dan 1:10 gehaald!

Nou.. wat een verhaal! Dit wordt dus mijn projectauto voor de komende jaren... wat er gedaan moet worden wat ik zo kon zien:

-Velgen restaureren
-Mistlamp conversie doen
-Grondig schoonmaken van binnen
-Poetsen aan de buitenkant
-Andere radio
-Koplampen aanpassen voor Europa of andere koplampen kopen.
-Nieuwe accu
-Een keer de hele auto overspuiten
-Een beurt geven (olie zag er wel schoon uit maar ik denk dat ik het toch ga vervangen)
-Uitlijnen
-Nieuwe timingbelt, waterpomp etc
-Sideskirts
-Achterbumperlip
-Schroefset (als deze dempers/veren niet meer goed zijn, zagen er wel goed uit)
-Bestuurders mistlamp weer kitten (ik zag wat vocht erin)
-Passagiers mistlamp fixen want die deed het niet.. even kijken wat daar mis is
-HKS Silent Hi-Power uitlaat (als deze niet meer goed is)
-Rubber rond de schuif/kanteldak vervangen, deze ziet er droog uit

Lange lijst niet? haha... ach, wordt een projectje, en zal het rustig aan doen... Als er meer dingen omhoog komen zal ik deze lijst maar aanpassen! eerst de noodzakelijke dingen doen en de auto invoeren en op kenteken zetten! Meer foto's zullen volgen! Thanks for looking!
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Gaaf verhaal ... mooie auto ik hoop dat je er veel rijplezier mee zult ervaren.

Groet

Lexter
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Jah eindelijk, gefeliciteerd Wito, :D Leuk verhaal en mooi project.. Heel veel succes en geniet ervan..
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
haha ja! eindelijk! thanks man.. komt wel goed... wilde heb klaar hebben voor de meet, maar dat gaat niet lukken denk ik.. of ik moet wat geld winnen ergens lol
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Mooi verhaal, gepassioneerde gebruiker erbij.
Nu hoor je er echt bij :p


Ik ga je project zeker volgen! Mee naar de meeting?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hahaha ja, nu wel ja... nope... dan is die nog niet klaar.. of ik moet een zak met geld krijgen ergens... Deze kwam te vroeg op me pad dus het budget is zo'n beetje op.. :roll: eerst weer wat opbouwen...
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Als de Tezza op kenteken staat, kom je echt wel naar de meet... Kan gewoon niet anders.. :D Ook al zit er wat werk aan.. Maakt niet uit.. :D :D
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Dat is dik in orde hier :rulez:
vooruitzichten zien er goed uit man!!!

Tof reisverhaal :D met het verschil dat ik de trein genomen had....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hahaha ik durf niks te zeggen.. En ia als die op kenteken staat dan kom ik zeker wel hoor!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
echt gaaf zo je nieuwe auto halen in ierland. En mooi blok zit er in.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Komen morgen ofzo eraan hoor! Heb net het interieur afgenomen met een doek.. Viiieeeeeeesss lol! Maar nu is die schoon. Nu kofferbak nog... Ik ga een advert plaatsen, heb wat van de kofferbak nodig... Er komen wat vrije dagen aan dan wil ik de stoelen eruit halen en stofzuigen en een begin maken aan de wielen.. Even nog wat dingen morgen scoren!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
kicke!!! :D eindelijk istie er!

heel veel plezier ermee man! :rulez:



mlcoolj zei:
Hahaha ik durf niks te zeggen.. En ia als die op kenteken staat dan kom ik zeker wel hoor!

ik hoop het wel! :rulez:
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Jaja uiteindelijk is hij er. Dikke wage. Ziet er goed uit zo op de foto's. Nu moet je zeker op de meeting komen.
Veel plezier er mee. En poets ze van de week. Sucses.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hahah.. ik zal me best doen om em voor de meet op kenteken te hebben.. ik garandeer niks :p