Autoleder renovatieset van Colourlock

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik zit zwaar te twijfelen om de volgende set te kopen voor mijn lederen interieur:
http://webshop.colourlock.nl/leder-fres ... ieset.html

Dit is mijn interieur (het gaat dan om de stoelen, maar had geen betere foto):

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Heeft iemand een idee hoe de kleur beige heet van mijn interieur?
Je kan voor Lexus namelijk alleen kiezen uit Ivory of Sahara Beige.

Er staat ook bij dat je eventueel een monster op kan sturen, maar waar zou ik dat eventueel van af kunnen knippen (1cm^2) zonder dat het zichtbaar is.
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Heb je de boekjes nog? 1 boekje staat je onderhouds historie in, op pagina 3 is als het goed is een sticker geplakt met daarop de kleurcode buitenkant en kleurcode leder. Bij mij is dat 3H9 voor buiten en binnen weet ik vanavond daar de boekjes thuis liggen. Iig lijkt jouw kleur leer heel sterk op de mijne.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Bedankt voor de info!

Opzich wel raar, want volgens die website moet mijn auto (Midnight Indigo Pearl) een blauw interieur hebben.
Of is die tabel enkel om de mogelijkheden aan te geven en niet de vaste combinaties?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik ben net rond de auto gelopen en ik heb geen sticker gevonden.
In het boekje stond het gelukkig wel, de interieurkleur is "Ivory", wat Colourlock al eens ooit heeft gemaakt.
Ik heb direct een set besteld, dus ik ben benieuwd of het me lukt om het interieur weer als nieuw te krijgen! :D
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heb de set net betaald, dus ben benieuwd wanneer het binnen komt.
Als ik er mee aan de slag ga dan horen/zien jullie het!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nou, ik ben er net mee bezig geweest, alleen de 2 producten die op kleur zijn gemaakt kloppen niet.
Alles volgens het boekje gedaan, maar de kleur wijkt gewoon dik af:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb colourlock maar een mail gestuurd met de vraag of we hier iets aan kunnen doen.
De enige echte oplossing lijkt me nu om de kleur na te laten maken adhv. een staaltje.
Let dus op met de kleur "Ivory", dat is niet de "Ivory" zoals dat bij de LS400 UCF10 werd geleverd in ieder geval.
Ik weet 100% zeker dat mijn interieurkleur "Ivory" is, want het staat in het aanschaf- en onderhoudsboekje en in de LS400 folder van 1994.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Is zo'n stalenkaart/kleurenkaart (wat men gebruikt voor verf) niet een optie om de juiste tint te benaderen?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ja, dat heb ik nu ook voorgesteld.
Hopelijk gaan ze er wel wat coulant mee om, want de kleurnaam klopt wel precies.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heb net een zeer nette mail ontvangen van Colourlock.
Ik kan een kleurstaaltje opsturen en dan wordt de juiste kleur nagemaakt.

:)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat klinkt als een serieus bedrijf, netjes! :rulez:

Heb je ergens een hoekje vanaf kunnen knippen of toch die hoofdsteun?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik ga van de week even op zoek naar een plekje onder een stoel of bank waar ik 2 viekante cm vanaf kan halen en dan stuur ik dat op.
De leerplamuur die ook op kleur was gemaakt, maar die ik niet heb gebruikt, stuur ik ook terug.
Zonde om weg te gooien of om te laten liggen als ik er toch niets mee kan.

De afhandeling van dit probleem vind ik wel echt netjes! Wat dat betreft een aanrader!
Ook qua producten, maar wees dan slimmer dan ik en stuur direct een kleurstaaltje op :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nou, inmiddels heb ik het kleurstaaltje opgestuurd en een nieuw fles Leder Fresh ontvangen.
Vandaag aan de slag gegaan, met een verschrikkelijk resultaat:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


W??r een lelijke lichtgroene waas over mijn beige stoel en armsteun heen!
Het lijkt erop alsof ze gewoon weer de oude kleur hebben opgestuurd in plaats van de juiste aan te maken aan de hand van het kleurstaaltje!

Ik heb de foto's maar weer opgestuurd en aangegeven dat ik in plaats van een opwaardering van mijn auto een hoop problemen heb gekregen.
Ik heb net geprobeerd de troep eraf te krijgen, maar op sommige plekken gaat het al niet eens meer omdat je het moet drogen met een f?hn en het dan lastig weg te krijgen is.

Wat een drama! :(

@Jelmer; heb jij dit ook zo gehad?
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Lexus-dzjino zei:
volgende keer maar gewoon dit product kopen: Meguiars Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Denk dat je het maar gewoon niet moet doen want het werkt voor geen meter bij dit leder. Heb het gekocht, gelezen hoe ik het zou moeten gebruiken na een mislukte poging, wederom gebruikt en na het resultaat (niets) gezien te hebben, volgde er een diepe zucht en heb ik het bij de rest van de 'Fail' flessen en bussen op de plank gezet.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Volgens mij is het herstellen van leer net zo complex als de autolak, het kan wel maar er komt meer bij kijken.

Ik ben gestopt met de lederen bekleding ..... er moet gewoon nieuwe in.

Groet

LExter