Benzinemotor slaat gelijk aan bij start

fergo

Nieuw hier
18 dec 2013
3
0
0
Sinds kort ben ik eigenaar van een GS450h uit 2007. Ik ben zeer te spreken over de prestaties van de auto. Het verbruik valt echter zwaar tegen, vooral bij korte ritten. Dit kan komen doordat de benzinemotor gelijk aanslaat bij het starten en niet pas als de auto 50 km/uur rijdt, zoals ik in verschillende tests heb gelezen. Wat is jullie ervaring hiermee. Kan het zijn dat de auto opnieuw geprogrameerd dient te worden? Alvast bedankt voor alle info.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
De motor slaat altijd aan bij een koude start, hij slaat pas af nadat de bedrijfstemperatuur is gehaald. Dit is na ongeveer 2 kilometer bij een buitentemperatuur van 10 graden.
De kachel werkt ook via de motorwarmte, dus als hij hoog staat moet de motor wel lopen om het interieur op temperatuur te krijgen.
Let wel, de GS450h is hybride, niet elektrisch. de elektromotor is een extra duwtje om voornamelijk bij accelereren het benzineverbruik te verlagen. Oftewel vooral in het stadsverkeer is het nuttig. (Al moet ik zeggen dat het verbruik me niet zo interesseert, de brute kracht vind ik veel leuker) Ik rij gemiddeld zo'n 12L/100km met veel stadswerk.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
"sinds kort" lees ik in je verhaal... misschien is de buitentemperatuur gewoon te koud zoals Higgie zegt, moet de motor dan aanslaan om je warm te houden... Dat dat iemand met een CT of is300h hetzelfde heeft in deze tijd van het jaar...