Casper meldt zich (met een LS400)

Casper

Nieuw hier
25 sep 2024
2
20
3
Dag allen,

Al best wat jaar ben ik geïntrigeerd door het verhaal achter het onstaan van Lexus: het Japanse streven naar perfectie, de techniek, de vooruitstrevendheid en de missie om de Amerikaanse markt op te schudden. Echter, als student was het scenario dat ik in zn wagen zou rijden niet echt realistisch. Een paar jaar later, talloze advertenties gezien hebbende en hoop gefantaseer samen met een goede maat van me over of die Lexus er ooit zou komen is het zover: er staat een Lexus voor de deur.

Afgelopen zomer kwam er (weer eens) een advertentie voorbij waar ik toch echt even moest kijken: een in goede staat verkerende LS400 uit '98 (laatste facelift model voor de 430). Nu ben ik doorgaans redelijk nuchter en weloverwogen, maar bij deze auto kreeg ik na de 1e proefrit toch echt wel wat vlinders in m'n buik.

Eerlijk gezegd was er geen directe noodzaak om überhaupt een auto aan te schaffen - in ga lopend naar mn werk, als ik 1x per week rij is het "veel", mn vriendin en ik hebben een Fiat Panda die ons nog nooit in de steek heeft gelaten - maar deze kon ik toch echt niet laten schieten. En zo geschiedde, laten we het een hobby noemen. Tot heden nog geen seconde spijt en de auto tovert elk ritje een glimlach op m'n gezocht.

Ik ben zelf wel enigszins technisch (niet perse autotechniek) en wil wel zelf e.e.a. aan onderhoud uitvoeren om de LS400 in goede staat te houden. Zodoende hebben ik en m'n maat de 2e week naar aanschaf samen de distributieriem vervangen. Een leuke eerste klus om de auto eens goed te leren kennen. Niet niets schokkends/bijzonder tegen gekomen. Buiten het welbekende zweten langs de kleppendekselpakking zag alles er goed uit. De auto komt uit een goed nest en er is niet bezuinigd op het onderhoud.

De Lexus is net ingelopen (320d km), ik rij er niet bijzonder veel in maar geniet van wat ritjes in de avond en/of het weekend.

Ik was met diezelfde maat vanavond bij UsedLexus en werd gewezen op dit forum. Zodoende ben ik hier beland.

Genoeg getypt, zie hieronder voor wat plaatjes:

1000083041.jpg


1000082200.jpg


1000012155.jpg


Groet

Casper
 
Prachtig verhaal en zo ook de auto, welkom hier en geniet.
Heb je ook plaatjes van het interieur ?
Dank! Niet de beste foto's, maar zie hieronder ;)
 

Bijlagen

  • 46748dadce8452475b7ba3e45903dca1-transformed.jpeg
    46748dadce8452475b7ba3e45903dca1-transformed.jpeg
    652,1 KB · Weergaven: 23
  • ce321db206fda16d26c15671f31ebd1f-transformed.jpeg
    ce321db206fda16d26c15671f31ebd1f-transformed.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 23
  • DeWatermark.ai_1727292169099.png
    DeWatermark.ai_1727292169099.png
    1,7 MB · Weergaven: 22
Ik heb maar een IS gekocht anders kan ik niet meer met mijn klikobakken langs de auto richting straat 😁 , maar vooral de 300h ivm verbruikscijfers.
Maar voor hobby-km’s maakt 1 op 8 ook niets uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Casper
Mooi hoor, 4 liter, 8 cilinders, zo zie je ze niet veel meer. Geniet ervan!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Casper
Welkom Casper bij de LS400 club! Een mooi exemplaar heb je gevonden. Ook al meteen zelf een belangrijke klus zelf aangepakt. Zelf heb ik dat nog niet aangedurfd.
Heel veel plezier met deze hobby! Bij niet teveel stadsverkeer is 1:10 ook zeker haalbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Casper