Coating zijramen

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Volgens mij zit er een coating over de beide voorramen heen zodat regenwater er sneller vanaf is.

Hebben jullie dat ook?? Of zit er nog steeds wax op de ramen :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het is een titanium-silica coating (permanent).

Iets om rekening mee te houden wanneer b.v. de voorruit vervangen dient te worden, aangezien aftermarket glas deze coating zeer waarschijnlijk niet heeft.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nope, 't werkt hetzelfde, maar Rain X applicatie dient regelmatig herhaald te worden, de Lexus coating is 'levenslang' (permanent) en heeft geen onderhoud nodig :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
op de zijramen werkt rain clear / rain x wel zo een jaar lang :) voorruit om de paar maanden, dat is tenminste mijn ervaring :)
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
GPS-10 zei:
Het is een titanium-silica coating (permanent).

Iets om rekening mee te houden wanneer b.v. de voorruit vervangen dient te worden, aangezien aftermarket glas deze coating zeer waarschijnlijk niet heeft.

Zover ik kan zien zit het op de voorruit niet, maar uitsluitend op de zijruiten. Tenminste, het micro-druppel effect op de zijruiten zie ik niet terug op de voorruit.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
rain clear werkt naar mijn mening beter dan rain x, maar functioneert bij een iets hogere snelheid pas tov rain x :)
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik heb sinds afgelopen weekend 'Rain Clear' op de voorruit en achterruit aangebracht. Het effect van de coating op de zijruiten beviel mij namelijk uitermate.

Ik moet zeggen, een genot. Met 80kmpu en een plensbui staan de ruitenwissers uit en is het zicht perfect. De druppels worden als het ware weggeduwd door de nano-coating.

Zeker een aanrader.