collega op de snelweg

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Dit ietsie pietsie kleine karretje zag ik in d'n Kets vanochtend, opvallend detail: er zit een Lexus Forum sticker achterop.
Van wie ó wie is d'n deze? Waarschijnlijk iemand die zich schaamt voor het model?

20230129_085852.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
U rijdt hier met 250km/h langs een CT 200h met aanhanger die 100km/h rijdt, mag dat?

a. Ja, Lexusrijders hoeven zich niet aan de verkeersregels te houden.
b. Nee, Lexusrijders zijn verplicht de linkerbaan te nemen, zelfs met aanhanger.
c. Ja, die CT rijdt vééél te langzaam en hindert u.
d. Nee, u moet de CT vanachter aanduwen zodat deze nóg sneller kan met die aanhanger.

CT met aanhanger.jpg


:)
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Ik dacht dat de CT niks mag trekken (enkel een fietsendrager)
Klopt, daarom heb ik dit plaatje van m'n dashcam gehaald. Vond het wel grappig. (Wat is de boete eigenlijk? Behalve dat je de aanhanger kunt laten staan.)
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.725
467
83
Wat is de boete eigenlijk? Behalve dat je de aanhanger kunt laten staan.
Ik vraag me af of je er überhaupt een boete van kan krijgen. Is het niet gewoon een advies van de fabrikant, zoals... "deze auto rijdt op benzine, als je er diesel in gooit gaat dat niet werken, maar is uiteraard niet verboden" :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ik denk dat de gemiddelde diender er geeneens weet van heeft dat de CT niks mag trekken dus volgens mij rij je dan redelijk zonder risico met een kar. Moet je alleen niet te hard gaan rijden want dan val je wél weer op.....
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
579
1
376
63
Ik vraag me af of je er überhaupt een boete van kan krijgen. Is het niet gewoon een advies van de fabrikant, zoals... "deze auto rijdt op benzine, als je er diesel in gooit gaat dat niet werken, maar is uiteraard niet verboden" :unsure:
Heeft dat niet met de typegoedkeuring te maken? Als dat niet geregeld is mag het echt niet en ben je zelfs niet verzekerd als het misgaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
283
162
43
Gemiddelde diender zal het inderdaad niet meteen weten. Maar een beetje doorgewinterde verkeersagent weet wel dat er wat bijzonders is met Toyota/Lexus en aanhangers. Dus die zal zo'n kenteken dan toch wel eventjes gauw natrekken.