Eerste testverslag van een nieuwe eigenaar

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Eerste testverslag van de CT200H

Japan ligt in duigen, met grote consternatie volgen we de beelden op de TV, onwerkelijk en verslagen laat ik de beelden op me inwerken, wat een catastrofe en leed. Niet te beschrijven wat daar gebeurd is en wat hen nog te wachten staat in deze barre tijden voor het land van de rijzende zon.
Het enige wat we kunnen doen is meeleven en als er weer nieuwe beelden binnen komen van de ramp kan ik het niet laten even naar buiten te kijken waar de nieuwe CT staat. Deze auto uit het land van de rijzende zon wist waarschijnlijk niet hoe zijn geboortegrond getijsterd zou worden alhoewel ik hem enige sympathie met de ramp niet kan ontzeggen, maar daar later over.

De CT in levende lijve.
Na de diverse reclamecampagnes en de bestelling in oktober 2010 in Den Haag bij de voorpremiere van de CT eindelijk zelf het stuur ter hand nemen en rijden. De keus om de CT te kopen zijn gebaseerd op enerzijds vertrouwen in het merk Lexus en de enorm goede indruk die de CT op ons heeft achtergelaten, dus zonder een kilometer gereden te hebben de auto besteld. Onze keus viel op de CT first edition waarvan er 100 door Louwman en Parqui naar Nederland zijn gehaald.
Waarom de FE? Enerzijds omdat er nog weinig bekend was in oktober 2010 over de preciese uitvoeringen en accessoires die besteld konden worden op de diverse uitvoeringen. Een heel snel rekensommetje was dan ook snel gemaakt met de Heren van van Dorst uit Breda (onze vaste dealer). Binnen een kwartier is de auto besteld en kon het grote wachten beginnen.

DE CT afgeleverd

10 maart is het eindelijk zover dat de auto afgeleverd gaat worden, wordt inmiddels de telefoontjes van kennissen dan ook een beetje zat of we de auto al hebben, want over belangstelling valt niet te klagen. 16.00 uur te Breda staat de CT in sienna brown klaar in de afleverruimte van van Dorst, in een woord een plaatje om te zien, een kort gedrongen dikke auto staat er op ons te wachten. De vertegenwoordiger van van Dorst Alain levert de auto af en heeft een goede carnavalsverkoudheid te pakken, snotterend en snuitend worden de papieren in orde gemaakt en is de GS officieel niet meer van ons na de vrijwaring. Het gekke is dat dat me niet zo veel deed, en dat is voor het eerst in mijn leven dat ik niet meer omkijk naar een ingeruilde auto, dat zegt wel wat over de CT.
Na de papieren rompslomp en de gebruikelijke foto?s eindelijk rijden, stoel verstellen en spiegels even goed zetten gordel om en het grote genieten en ontdekken kan beginnen.

Interieur
De eerste indruk is geweldig, de stoffen bekleding van de CT FE geeft een hoogwaardig gevoel, soort velours stof met een mooie uitstraling, de stoelen zitten als gegoten en geven een behoorlijke portie zijdelingse steun, ze omvatten je als het ware. Het stuur is lekker dik en ligt lekker in de hand en is in hoogte en diepte verstelbaar. Ik vind dan ook een prettige zit achter het stuur ondanks mijn lengte van 1.95. Rem vast en start (nou ja start, zeg maar aan/uit schakelaar) knop indrukken en de rijrichtingsschakelaar(van een versnellingspook kunnen we echt niet spreken) in de D zetten, en toen bleef het akelig stil!!!! Het display in het dasboard geeft aan ?ready?.
Dit de eerste rare gewaarwording van het grote CT rijden, gas geven (daar gaan we weer, het is geen gaspedaal maar een laat ik het zeggen snelheidsregelaar) en de auto rolt van zijn plek.
De eerste indruk die het interieur op mij maakt zijn van het soort gevoel, heel herkenbaar Lexus maar toch anders, nieuw en verfrissend. Mooie materialen, degelijke uitstraling die je een gevoel geven in een veel duurdere auto te zitten dan je zou verwachten. Vooral het leer over het middenconsole en de afdekking van de meters is erg mooi, het klopt allemaal gewoon.
De instap achterin met de voorstoelen in de achterste stand is niet helemaal geweldig, maar aan de andere kant heb ik de voorstoel dan ook bijna in de achterste stand staan, een paar cm naar voren levert al behoorlijke winst op achterin met in en uitstappen. De zit op de achterbank is knus en gezellig, dat is eigenlijk de beste beschrijving, maar om nou een paar tieners van 1.95 op de achterbak te plaatsen zal wel de nodige tumult veroorzaken. Op korte stukken zou het prima gaan maar op lange stukken zal het gebroed wel enige wanklanken laten horen. Je kunt je dan 2 dingen afvragen, is de jeugd zo verwend (ik heb 1000-en kilometers met mijn kont op de sky bekleding van een Toyota 1000 gezeten naar Italie) of is het behelpen. De conclusie is eigenlijk, met een beetje inschikken is het allemaal te doen .
De kofferbak is van gelijkmatige vorm, niet overdreven groot maar heel gebruiksvriendelijk, je kunt de wekelijkse boodschappen makkelijk kwijt, zo erg als een Aygo is het dus helemaal niet. Een goed bruikbare bagageruimte met een degelijk afdekzeil in de vorm van een oprollend zeil die degelijker overkomt als dezelfde constructie in bijvoorbeeld de RAV 4 van Toyota, aan dit soort details kun je zien dat er veel aandacht is besteed aan het premium gevoel dat Lexus je geeft.
Onder de afdekmat van de kofferruimte zit nog een grote bak waar je kleine spullen in op kunt bergen, heel bruikbaar overigens.
Onder deze voornoemde bak die te verwijderen is zou je een reservewiel verwachten, de ruimte is er voor, maar nee, een krik, een sleepoog, een slinger en een compressortje die je moet helpen bij een eventuele lekke band. De compressor is voorzien van een bus met antilekmiddel zodat de band weer opgepompt kan worden, echter een ritje naar de dealer of een bandencentrum wordt wel op prijs gesteld. Aan de andere kant is dit een goede voorziening want hoe vaak heb je nou eigenlijk een lekke band, tenminste ik kan me niet heugen dat ik ooit een band heb gewisseld.


Tevens zit de accu (12V) rechtsachterin de auto geplaatst, niet meteen een plek waar je hem zou verwachten en je hebt zicht op de tractiebatterij die op de achteras ligt. Deze tractiebatterij heeft een soort aansluiting ( de traction battery interlock switch), verwijder deze in geen geval, of ga er niet aan rommelen, de auto staat direct in storing (check hybride system melding) en is niet meer van zijn plek te krijgen. In ons geval was deze niet goed bevestigd zodat wij waarschijnlijk de eerste storing hadden van een CT in Nederland. Het is allemaal prima verholpen met constant overleg met van Dorst in Breda ( Ferrie, Alain en Jac nog bedankt!!!), de switch zat niet goed bevestigd in de tweede vergrendeling en is met rijden los gekomen. Met de afleveringen zal hier extra op gelet worden, maar ja dat krijg je ervan als je als een van de eersten met een CT gaat rijden. Het is voor de dealers ook nog een leerproces. Tot zover de sympathie met zijn thuisland zullen we maar zeggen.

Navigatiesysteem.

Wat opvalt is de makkelijke bediening van alle voorzieningen en de muis die je gebruikt voor het navigatiesysteem is geweldig, makkelijk te bedienen en wat mij opvalt is dat je onder het rijden er niet door gestoord wordt, het is een heel natuurlijk gevoel. Je kunt je ogen op de weg houden en op het scherm.
Onder het navigatiesysteem zitten meerdere functies, de verwarming, de audio, de instellingen van de auto zelf met energiemonitor.
Als je energiemonitor aanzet zie je hoe druk de techniek bezig is, ongelooflijk allemaal want voelen doe je het niet. De schakelingen tussen electrisch rijden en benzine en of alle tussenstanden zijn niet voelbaar, alleen het scherm informeert je daarover. In deze configuratie kun je ook nog het verbruik zien van de afgelopen rijperiode en het verbruik, erg leuk allemaal en 1:16,5 was een waarde die wij konden aflezen na een behoorlijk wild ritje (snelweg 140-160 km/h en dijkweggetjes) met een maagdelijke kilometerstand van 9 km aan het begin, dus auto is nog niet eens ingereden.

Het rijden.

Gewenning heeft de CT eigenlijk niet nodig, heel knap gezien het staaltje techniek wat er in het vooronder plaatsvind. Instappen en startknop indrukken en wegrijden, de techniek doet het werk voor je. Wat direct opvalt is de directe besturing, scherp en gevoelig bij normale snelheden. Opvallend is het rustige rijgedrag van de CT op de snelweg, heel koersvast zonder kleine correcties te hoeven geven, wat wel het geval was bij de GS. Van spoorgevoeligheid bespeur ik nagenoeg helemaal niks, oudere modellen zoals de IS200 en -250 hadden daar wel behoorlijk last van.
Het is echter wel een beetje vreemde gewaarwording dat bij de optrekken het motorgeluid niet overeenkomt met je snelheidsbeleving, dat is even wennen, het is anders maar niet storend. De media die de CVT daar de schuld van geven is een beetje overtrokken, de beleving is gewoonweg anders.



Als je vlot op wilt trekken trap het pedaal dan niet meteen in het tapijt maar geef geleidelijk meer gas, dan hoeft de motor ook niet op te toeren maar doet de techniek het allemaal voor je. Aan de andere kant valt het motorgeluid mij bij de 5000 toeren ontzettend mee, je hoort de motor wel maar het is absoluut niet storend in mijn beleving. Ook op hoge snelheden is het aangenaam stil, ik praat dan over snelheden tussen de 140 en 160 km per uur, je hoort eerder het bandengeruis dan de techniek.

Verschil in eco-normaal-sport.
Ik vind de auto lekker rijden in de ecostand, raar maar waar, in deze stand stuurt de techniek alles aan en het gebeurde mij dat tot 70 km/h er elektrisch gereden wordt!!!! Boven deze snelheid schakelt de benzinemotor bij, maar op Provinciale wegen is het een rare gewaarwording als je ineens ziet dat je geheel elektrisch rijdt.
De sportstand is een leuke stand, of eigenlijk meer een gadget, de auto wordt nog gevoeliger kwa besturing en response op het ?gas?pedaal. Het gaat er allemaal wat sportiever aan toe, het aan en uitschakelen is goed voelbaar, maar of je dit veel gebruikt is nog maar de vraag. De auto nodigt je zeker uit voor sportief rijgedrag, hoe verwonderingswaardig dan ook, maar de kracht van de CT zit hem in de wegligging. Op een dijkweg durf ik de cruisecontrol op 70 te zetten en deze niet uit te schakelen, ook niet voor bochten. Deze auto kun je zo ongelooflijk hard de bocht om krijgen dat auto?s die achter je rijden gewoonweg moeten afhaken. De kracht van de CT zit hem in zo constant mogelijke snelheden bewerkstelligen, en dat kan dus met deze auto. De FE is afgeleverd op 17 inch velgen en sportieve laagprofielbanden, dat zal zeker helpen bij het bochtengedrag. Maar geloof me dat mensen raar opkijken van de bochtsnelheden die deze auto kan bereiken, het commentaar van mijn ega was dus ook niet van de lucht na deze excersitie, misselijkheid ten gevolge dus.
Dus heren als je je lekker uit wil leven doe dit zonder je meisje, ze worden geheid misselijk van de hoge bochtsnelheden!!!!
Over de vraag of de performancedempers een zekere bijdrage zullen leveren is het antwoord tweeledig, als je van hoge bochtsnelheden houdt zal het een toegevoegde waarde hebben, maar is het nodig? Ik denk van niet, de meeste mensen hebben de durf niet eens om de auto in die snelheden de bocht om te krijgen, ook zonder deze dempers niet. Een leuke gadget dus.

Conclusie,
De CT oogst wat mij betreft bewondering door het ultieme bochtengedrag, het lage verbruik en de nieuwe beleving van autorijden an sich. De beleving van het Lexusgevoel is wel degelijk aanwezig in heel hoge mate zelfs. Het is bewonderingswaardig dat Lexus een hybride neer kan zetten die een glimlach op je gelaat kan toveren, de auto rijdt geweldig maar kijk wel uit in bewoond en druk gebied omdat de mensen op straat je niet aan horen komen ?sluipen?. Dus deze auto triggert al je vermogens om te rijden en te anticiperen, een beleving die op mij een overweldigende indruk maakt.

Het wachten waard? Jazeker, de CT is een aanwinst voor je belevingsgevoel van autorijden op een heel hoogstaand niveau, wie had dat gedacht. Ik zou bijna lachend zeggen Prius en Auris boys eat youre hart out, want ondanks dat ze de techniek delen is de CT een nieuwe loot aan de Lexusboom, wat mij betreft een ECHTE Lexus.

Voordelen,
- Enorm fijn rijgedrag
- Laag verbruik
- Degelijke Lexus beleving
- De glimlach die deze auto bij je weet te bewerkstelligen

Nadelen,
- Waarom geen klepje over de bekerhouders in het middenconsole?
- Armsteun van de deur is voor mooi iets te laag om je arm onder het rijden op te leggen
- Erg stil voor de omgeving
- Vervelende priusrijders die de auto willen bekijken op de snelweg
- Geen instructieboekje maar een memorystick met de instructies (dat kan toch beter mener Louwman)


Wat mij betreft een aanwinst en superfijne auto, en dat zeg ik niet omdat ik er zelf 1 rijdt, als een auto mij niet bevalt gaat hij er gewoon weer uit maar dit is een blijvertje!!!!!!

Opvallende zaken aan de CT

De voorste remschijven zijn kleiner dan de achterste!!
De 12 V accu zit rechtsachterin dus zoek niet in de motorruimte!!!
De LED koplampen zijn al hun geld dubbel en dwars waard, wat een rustig beeld s'nachts.
 

Bijlagen

  • HPIM1580.JPG
    HPIM1580.JPG
    134,3 KB · Weergaven: 41
  • HPIM1581.JPG
    HPIM1581.JPG
    140,1 KB · Weergaven: 44
  • HPIM1582.JPG
    HPIM1582.JPG
    145,2 KB · Weergaven: 45

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
nog meer pics,..... :photo:
 

Bijlagen

  • HPIM1575a.JPG
    HPIM1575a.JPG
    169,4 KB · Weergaven: 45
  • HPIM1576a.JPG
    HPIM1576a.JPG
    180,7 KB · Weergaven: 43
  • HPIM1578a.JPG
    HPIM1578a.JPG
    329,6 KB · Weergaven: 42

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
En nog meer,.... :photo:
 

Bijlagen

  • HPIM1577a.JPG
    HPIM1577a.JPG
    393,3 KB · Weergaven: 47
  • HPIM1579a.JPG
    HPIM1579a.JPG
    164 KB · Weergaven: 44
  • HPIM1583.JPG
    HPIM1583.JPG
    48,8 KB · Weergaven: 44

tompoes

Hoort erbij
27 feb 2011
50
0
0
Bedankt voor dit mooie testverslag. Heb inmiddels begrepen dat je je behoorlijk verdiept hebt in de techniek van deze auto en in een grotere Lexus hebt gereden. De stap naar de CT heb je kennelijk niet ervaren als een downgrade.
Dat is natuurlijk een mooi compliment voor deze auto. Na 20 jaar Saab 9-5 (zes stuks) ga ik het binnenkort ook proberen.
Je test verslag stelt me in ieder geval gerust. Mijn eerste indrukken bevestigden overigens jouw rij impressie.
Was een beetje bang voor het motorgeluid bij hogere snelheden. Dat valt kennelijk mee.

Overigens heb ik nog een vraag: is die rubberen afdekmat in de bagage ruimte standaard ???
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Gefeliciteerd met je nieuwe CT. Wat een prachtig verslag. En wat een mooie Lexus.
Ik ben blij dat de CT zo goed bevalt. Hoop dat je er nog heel veel plezier mee gaat hebben.
Geniet ervan.
:rulez:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
:photo:
 

Bijlagen

  • HPIM1580a.JPG
    HPIM1580a.JPG
    256,5 KB · Weergaven: 44
  • HPIM1581a.JPG
    HPIM1581a.JPG
    217,7 KB · Weergaven: 45
  • HPIM1585.JPG
    HPIM1585.JPG
    63,8 KB · Weergaven: 40

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
tompoes zei:
Bedankt voor dit mooie testverslag. Heb inmiddels begrepen dat je je behoorlijk verdiept hebt in de techniek van deze auto en in een grotere Lexus hebt gereden. De stap naar de CT heb je kennelijk niet ervaren als een downgrade.
Dat is natuurlijk een mooi compliment voor deze auto. Na 20 jaar Saab 9-5 (zes stuks) ga ik het binnenkort ook proberen.
Je test verslag stelt me in ieder geval gerust. Mijn eerste indrukken bevestigden overigens jouw rij impressie.
Was een beetje bang voor het motorgeluid bij hogere snelheden. Dat valt kennelijk mee.

Overigens heb ik nog een vraag: is die rubberen afdekmat in de bagage ruimte standaard ???


het motorgeluid bij hoge snelheden is verbazingwekkend laag, en de mat is een accessoire, een heel goede investering van 110 euro, je kofferbak blijft lekker schoon en spullen verschuiven niet over deze rubberen mat, ideaal.

En ja heb meerder grote lexussen gereden, maar ik durf te stellen dat deze auto een echte Lexus is. Het is een nieuwe loot aan de stam van Lexus, en vergelijken met een LS is ver gezocht natuurlijk maar een stap terug doen is het zeker niet, vanuit een GS of IS is de stap verbazingwekkend laag!!!
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
W1773M zei:
Gefeliciteerd met je nieuwe CT. Wat een prachtig verslag. En wat een mooie Lexus.
Ik ben blij dat de CT zo goed bevalt. Hoop dat je er nog heel veel plezier mee gaat hebben.
Geniet ervan.
:rulez:


dank je wel!!!!
 

Dnns

Hoort erbij
12 dec 2010
95
0
0
Leuk om te lezen! Jouw kritiekpuntje van de bekerhouder viel mij ook op, een deksel zou inderdaad niet misstaan.
Nu kan ik helemaal niet meer wachten totdat ik ook mijn bevindingen kan beschrijven.
 

Suxel

Hoort erbij
22 jan 2011
80
0
0
Inderdaad heel erg leuk om dit allemaal te lezen. Net zoals Dnns kan ik niet meer wachten om ook m'n eigen CT in ontvangst te nemen. Ben gisteren nog even bij Lexus in Sittard geweest om toch nog even in de CT Luxury te zitten. Kan er geen genoeg van krijgen, ben daarom maar begonnen met mijn bezoekjes te spreiden over de verschillende dealers
;)
Ben benieuwd wat voor verhalen en verslagen er nog allemaal gaan volgen ct200H. Keep up the good work!

Cheers
 

Ted Sluymer

Nieuw hier
15 jan 2011
11
0
0
Mooi verhaal, Ron, je lijkt wel een journalist :mrgreen:

Mijn verhaal staat pas eind maart in de planning, maar ik heb inmiddels ook al aardig wat CT-kilometers achter de kiezen. Mijn wederhelft heeft het ook niet zo op het bochtenwerk, maar het werd op een gegeven moment nog veel erger. Deze wil ik wel voor mijzelf, zei ze. Normaal gesproken zeg ik dan altijd dat ik haar niet gehoord heb omdat er lawaai was, maar die smoes werkt in zo'n stille Lexus CT niet.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ted Sluymer zei:
Mooi verhaal, Ron, je lijkt wel een journalist :mrgreen:

Mijn verhaal staat pas eind maart in de planning, maar ik heb inmiddels ook al aardig wat CT-kilometers achter de kiezen. Mijn wederhelft heeft het ook niet zo op het bochtenwerk, maar het werd op een gegeven moment nog veel erger. Deze wil ik wel voor mijzelf, zei ze. Normaal gesproken zeg ik dan altijd dat ik haar niet gehoord heb omdat er lawaai was, maar die smoes werkt in zo'n stille Lexus CT niet.


Hahaha wie weet Ted,..................... maar het schaamrood stijgt mij wel naar de kaken!!!

Jouw vrouw net zo'n goede smaak als de mijne dan overigens,..... :D

Dus eigenlijk is de conclusie simpel, de CT dient uitgevoerd te worden met de overbekende zakjes uit de luchtvaart, misschien een leuke geste voor de dealers als manlief een lollige bui heeft bij het proefrijden. Geloof mij maar dat zo'n zure CT echt niet meer te verkopen is anders. :mrgreen:
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Inderdaad mooie review van de CT.

Eigenlijk precies zoals ik het een beetje voor ogen had, hoe de auto zou rijden, weggedrag zitpostitie etc.
Nogmaals gefeliciteerd!!

De 22 a 23e zal ik mijn zwarte pro gaan rijden. De eerste zwarte die de dealer gaat leveren.

@ct200h
Maar klopt het nou dat je geen keyless entry hebt? en geen regensensor?? Op de FE.
Dus je moet dan wel een sleutel in het contact steken ofzo.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Audiophile zei:
Inderdaad mooie review van de CT.

Eigenlijk precies zoals ik het een beetje voor ogen had, hoe de auto zou rijden, weggedrag zitpostitie etc.
Nogmaals gefeliciteerd!!

De 22 a 23e zal ik mijn zwarte pro gaan rijden. De eerste zwarte die de dealer gaat leveren.

@ct200h
Maar klopt het nou dat je geen keyless entry hebt? en geen regensensor?? Op de FE.
Dus je moet dan wel een sleutel in het contact steken ofzo.


Geen keyless entry, dus op het knopje drukken van de ab om te openen en te sluiten, verder gewoon een startknop zoals zonder keyless entry, jammer dat dat er niet op zit.
Ook geen regensensor, maar van die vinding was ik zowieso geen fan, vooral met vorst is het een crime.
Als je de regensensor aan laat staan en je ruiten zijn bevroren gaat hij gewoon wissen als je start, heb al doorgegeven dat dit een temp gevoelig systeem moet worden aan Louwman, iets met een voorkeursregeling, dus die regensensor mis ik als kiespijn.
\
Maar veel succes met je zwarte pro, hij gaat je goed bevallen!!!!
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Owww ik dacht dat zonder keyless entry er een sleutel in het contact gestoken moest worden.

Dan zie je maar dat iedere wens met acc. voor auto's anders is. Ik had het dan niet erg gevonden om zonder keyless entry te rijden.
Maar die regensensor dat was wel een must. Ook al heb je problemen met vorst. Je kan de "auto" stand ook uitzetten
En ik kon het niet vinden met de kleuren van de FE.

Ja ik kan niet meer wachten eigenlijk, ben nu constant aan het opletten of ik er al 1 zie rijden.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Audiophile zei:
Owww ik dacht dat zonder keyless entry er een sleutel in het contact gestoken moest worden.

Dan zie je maar dat iedere wens met acc. voor auto's anders is. Ik had het dan niet erg gevonden om zonder keyless entry te rijden.
Maar die regensensor dat was wel een must. Ook al heb je problemen met vorst. Je kan de "auto" stand ook uitzetten
En ik kon het niet vinden met de kleuren van de FE.

Ja ik kan niet meer wachten eigenlijk, ben nu constant aan het opletten of ik er al 1 zie rijden.



hahahaha, nog even geduld, en voorlopig zal je niks zien rijden als de jouwe ook is geleverd, pas rond juni/juli verdere leveringen, als er verder niks tegenzit in het land van de rijzende zon, ik geloof dat CT's produceren niet de eerste prio heeft, heel begrijpelijk.

En ik heb het met Louwman overlegd over de regensensor, ik heb doorgegeven om bij temp onder 0grC de ruitenwissers in ruststand te laten ook al staat de schakelaar op auto. Alleen als de voorruit op temp dan weer de autostand laten gelden. Dit is opgenomen met de fabriek als verbetering. :p
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
HUH?? Zijn er verder geen leveringen na maart april mei??

Hoeveel CT's zijn er dan tot nu toe geleverd in Nederland? En dat het inderdaad nog even gaat duren ivm de tsunami dat begrijp ik.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Uuuhhh nee niet echt, de FE zijn echt als eerste uitgeleverd, daarna de andere bestelde uitvoeringen die besteld zijn in nov-dec 2010 en dan is het even rustig. De vraag schijnt een beetje groot te zijn her en der (UK en NL) voor de CT, zou overigens niet weten waarom,................ ;)


En tsunami is koffiedik kijken, daar heeft niemand zicht op. begrijpelijk ook wel overigens.