Ervaringen met de K&N inleg filter voor de is200 en is25

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Heren,

Onlangs is het weer wat mooier weer geweest, dus heb ik de K&N inlegfilter voor de is250 weer eens geplaatst om te kijken wat het ook al weer precies doet :) haahaha

Nou ik zal het even kort houden:

Verschillen van OEM filter met een K&N inleg (vervangings filter)
- Het brandstofverbruik zou volgense diverse bronnen minder moeten zijn, maar dit heb ik eigenlijk nauwelijks geconstateerd, maar dat komt ook doordat mijn rechtervoet bij mooi weer ook lastig in te houden is :) hahahaha
- Geluid van de motor is iets rauwer gaan klinken en met name hoog in toeren iets meer geluid gaan produceren.
- Koppel is gevoelsmatig in het middengebied niet echt toegenomen (eigenlijk heb ik eerder gevoel dat koppel juist wat minder is geworden)
- Het vermogen :) hier is duidelijk verschil in te merken, want ik heb het even 2x voor de zekerheid getest door defilters achter elkaar te vervangen. Want vanaf 5000-5300 toeren begint de motor in 1x een stuk harder door te trekken waar dan ook gelijk meteen meer geluid uit het vooronder tehoren is.
-Gasreponse is niet echt anders, want ik rij ook in een automaat waardoor het sowieso al een stuk minder direct is :)

Voor de is200:
-Brandstofverbruik zit er niet veel verandering in
-Geluid klinkt wel anders, ook weer eenstukje rauwer en een stuk meer motor geluid waarneembaar.
-Koppel ICM Vermogen Het trekt vanaf 4500 nog ietsjes lekkerder door dan normaal. en daarbij komt ook weer wat meer kabaal naar voren :) maar het verschil in power is wel te merken
-Gasresponse is ook wel wat directer geworden.

Alan
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mijn ervaring met K&N

Ik heb toen zo'n hele grote K&N op me moeders Mitsubishi gezet + een metalen aanzuigbuis. Daar overheen ook nog een Unichip aangezien de auto niet op de conventionele manier is te chippen.

Standaard had hij zo'n 163pk, nu zit hij aan de 180pk. Reageert lekker aggressief op het gaspendaal. Autootje weegt maar 1330kg. rijd er constant 1 op 11 mee. Nette cijfers voor een auto van '97.... voornamelijk door de perfecte afstelling door middel van de unichip

Maar hij brult er echt overheen tot 6700tpm, klinkt goed! :lol: gaat door tot 240km/h, bij 210 schakelt hij het laatst

DSC04238-1.jpg


Of ik het ook met mijn LS400 ga doen? ik weet het niet. Positief is natuurlijk het brandstof verbruik in combinatie met wat veranderingen aan het management, want er kan immers meer zuurstof paseren.

In het geval van de LS400 vind ik de toevoeging van extra geluid nadelig. Ik vind het gewoon leuk dat wanneer je hem intrapt je vooruit schiet zonder enig geluid tot 4000tpm
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Haha ja een openlichtfilter is wel een tikkeltje ander verhaal :) en zeker als je het daarna gaat chippen :)

op de is350 met K&N openluchtfilter voor deze motor komt op de rollerbank op een plus van 13pk als ik het me goed kan herinneren :)

Ik merk in ieder geval wel bij de is250 dat die bij hoge toeren echt goed doortrekt :) heb nu weer me normale filter erin ik vind hem toch wel iets fijner rijder qua geluidscomfort :) en toch nog steeds het gevoel dat ik meer koppel heb :)