Esteban -> GS300

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Na mijn voorstelling gaan we hier verder met de verbouwingen van mijn 2GS.
Met iets meer detail wat er eerst staat te gebeuren:

De wagen heeft aangezien de leeftijd zeer weinig schade, het interieur en de motor is vuil maar zonder problemen proper te krijgen (geen probleem aangezien mijn bijberoep als Meguiar's cardetailer).
Het enige wat aandacht nodig heeft, is en beetje roest (lak begint te blazen) boven de voorruit, hier en daar een kleine parkeerdeuk van bv een andere deur...

Dus de beloofde opsomming in volgorde (zal proberen :D ):

- Exterieur demonteren
- Voorruit uitsnijden (achterruit blijft misschien zitten)
- Roest aan voorruit en kleine deukjes uitdeuken en bijwerken
- Bumpers bijwerken (kleine parkeerschade)
- Voorbumper cleanen, gaten van koplampsproeiers en nummerplaar dicht lassen
- volledige herspuiting in dezelfde kleur (misschien een tint lichter maar is nog niet zeker)

Nieuwe onderdelen die ik nodig heb:

- Koplampen (Engelse moeten eruit)
- Chroom trim in de voor- en achterbumper
- Chroom voorgrille
- Chroom koffertrim
- Kunststof zijborden voor deuren en vleugels
- Voorruit
- Hier en daar nieuwe rubbers
- Berg clipsen
- Window visors
- Airride (recuperatie van mijn Accord buiten de veerpoten)
- 19" velgen (waarschijnlijk Work wheels vooraan 19x9 en achteraan 19x10 met sterk getrokken banden)
- Hier en daar een detail
-.....

De rest van het lijstje zal ik wel aanvullen als ik bij demontage nog iets tegen kom....

Heb vorige week al eens een test spot gedaan op de passagierszetel, kwestie om het verschil te zien
En het was precies is nodig :roll:
De zetel, vloermat en B-stijl 50/50 gereinigd








Ondertussen ligt hij al redelijk uit elkaar, de foto's volgen wel.....
Een andere tegenslag is dat mijn carrossier er voor enkele maanden buiten strijd is!!
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Zo dat was wel nodig zo'n schoonmaak beurt. Dat doet mij ook denken of ik dat ook niet eens moet doen.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Erick zei:
Zo dat was wel nodig zo'n schoonmaak beurt. Dat doet mij ook denken of ik dat ook niet eens moet doen.

Het vuile valt minder op omdat het gehele interieur er zo uitziet.

Het interieur zal wel een stuk lichter zijn als alles van dakhemel tot tapijt gereinigd is :p
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Nog een belangrijke tussenstap vergeten :?

- Wetsanding

Als de GS volledig herspoten is, de lak nog enkele weken laten uitharden en uitdampen zodat ik de hele wagen kan wetsanden vorens ik terug alles monteer.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
zo! Goed bezig! Volgens mij moeten we een meet bij jouw thuis organiseren zodat je ons de ins and outs van poetsen leert! :llol:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
mlcoolj zei:
zo! Goed bezig! Volgens mij moeten we een meet bij jouw thuis organiseren zodat je ons de ins and outs van poetsen leert! :llol:

:llol: Kom maar langs zou ik zeggen, als ik kan helpen.... ;)
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Vanavond komt er een vriend de voorruit eruit halen en kunnen we alles mooi terug afdekken on het interieur te beschermen tegen indringers.

De foto's van de huidige situatie zullen volgen.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Alor zei:
Esteban zei:
Alor zei:
Volgens mij Meguiar's ;)

Aan de hand van de poetsdoeken en een klein stukje van de bus All purpose Cleaner...... ;)
Nog een detailer??

..foto van de mat , links boven een Meguiar's pad :llol:

Een detailer wil ik niet zeggen maar ben op weg :D

:llol: :llol:

Kunnen misschien een topic erover starten h?, met wat foto's.
Altijd interessant, zeker om elkaar hiermee te helpen...
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Hier even wat foto's van de stand van zaken.
Volgende stappen zijn alle deuren binnen en buiten verder uitbouwen en de dakhemel uitbouwen.









Gisteren de voorruit eruit gesneden en alles mooi terug afgedekt om het interieur te sparen en me niet nog meer werk te bezorgen.



De roest zit verder dan op het eerste zich zichtbaat was, nl bijne de hele raamkader zit onder de roest. Doordat de ruit als eens vervangen was in een vorig leven hebben, ze waarschijnlijk een niet al te beste techniek gebruikt en zo de lak onder de ruit beschadigd met dit als gevolg....
Maar uiteindelijk alles mooi terug proper maken en in de primer zetten. Aan de bovenkant zullen we iets meer aandacht moeten geven natuurlijk.





Voorbumper is ook volledig gedemonteerd en klaar om te herstellen en dichtgelast te worden.
De achterbumper wacht het zelfde lot natuurlijk.



De enige echte beschadigingen (buiten de roest aan de voorruit) zijn deze 2.
De ene onder de linker zijskirt en de andere achter de achterbumper, dus zelfs nog niet zichtbaar. Maar deze worden wel verder behandeld natuurlijk.



 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Dat gebeurt vast wel Arjan! hahaha... veel succes met je project! Een raar gezicht zo.. een gedemonteerde GS
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Merciekes ;)

Is inderdaad wel wat werk om alle bevestigingen te vinden, uit elkaar zal een Lexus niet zomaar vallen..... :smile: damn !!!
Maar daar zie je wel goed het verschil in afwerking en kwaliteit ervan.

De vijzen en bouten van elk onderdeel dat ik demonteer steek ik in een diepvrieszakje met een label erop.
Dus in princiepe kan ik niets over hebben (alle?, hoop ik toch :llol: ). Zeker niet alles in 1ne pot gooien :p

Zal wel veel clipsen nieuw moeten kopen, springen bijna allemaal kapot.....

Revetten zal ik ook moeten gaan halen bij Lexus, chroom lijst boven de deuren en dakbagetten zitten ermee vast :|

Komt wel snor :mrgreen:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Deurlijsten zijn bij de LS ook een zwak punt, alles breekt af, en de schroeven waarmee hij aan de onderkant vast zitten roesten kapot samen met hun bevestiging :| die hadden ze wel van RVS mogen maken ofzo.

Anyway, je bent al weer een aardig eindje op weg! dit moet ook ooit eens met mijn auto gebeuren :)
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Buiten de clipsen die kapot springen en 2 vijzen van de achterbumper valt het nog mee bij mij. Maar inderdaad, die vijzen en bouten zien er niet uit van de roest e.d.

Nadeel is wel dat al die verschillende clipsen wel een hoop geld kosten voor wat plastiek te zijn.
Op Ebay heb ik er al wel verschillende gevonden.....

Morgen eens passeren bij Lexus voor de clipsen en revetten.