Even voorstellen

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Ren? ben 40 jaar oud en een mega auto liefhebber. Ik verplaats me dagelijks in een jaja.... Ssangyong Kyron (lach maar het ding rijdt als een tierelier en zeker als je hem nieuw voor de helft van de verkooprijs hebt kunnen aanschaffen ben je heel goedkoop uit :D ) Verder nog een Suzuki SX4 maar daar rijdt mijn vrouw in.

Omdat het ondernemersbloed bleef borrelen sinds een tijdje zelfstandig ondernemer en ja het is tijd om een leuke auto op de zaak te zetten. Uiteraard met gebruikmaking van de 15 jaar en ouder regeling.

Nu ben ik al een tijd aan het rondkijken naar een Lexus ls 400 of Toyota Celsior.... lexus sc400 maar dat valt nog niet mee om iets leuks te vinden totdat ik iets in Japan vond...een Celsior C uit mei 1995 met 109000 km op de teller, eerste eigenaar en in werkelijk zeer goede staat. Ja stuur staat rechts maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik kom vaak in de Uk (mijn vrouw is Schots). Ben nu in de laatste stadia van onderhandelen met de Japanse dealer... Graag hoor ik nog wat meningen van jullie als Lexus experts voordat ik de finale mail ga sturen....Oh ja schrik niet wat de prijs van deze Celsior is....2500 USD op de kade in Rotterdam!!!!
Overigens is deze prijs redelijk normaal ben ik achter gekomen in Japan. Het schijnt dat als je een auto hebt met een grote motor je veel, heel veel belasting moet betalen dus er zijn er wel wat te koop.

Mocht er overigens interesse zijn er staan er nog meer dus we zouden een boot kunnen laden!!! :lol:

In ieder geval leuk om op dit forum te zijn en ik hoop dat ik wat kan bijdragen met mijn Japanse perikelen!

Groet,

Ren?
 

Bijlagen

  • P1330287.JPG
    P1330287.JPG
    160 KB · Weergaven: 31

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Rene.

Welkom en wat een mooie auto zeg! Er zijn genoeg LS400 kenners op dit forum om je wegwijs te maken, om eerlijk te zijn nog geen echt slechte ervaringen gezien, met uitzondering van iemand die deze auto op gas had staan. Dat moet je gewoon niet doen, tenzij je problemen zoekt.

Verder zou ik je willen aanraden het topic van Jelmer te volgen, mocht je nog onderdelen nodig hebben specifiek voor een rechtsgestuurde auto, Jelmer heeft er eentje staan die hij voor onderdelen gebruikt.

Heel veel plezier met de auto en op Lexusforum.
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Ziet er goed uit zo op eerst gezicht.
Moet je nog veel bpm betalen daarvoor dan?

Geen schade?
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Zo dat zijn snelle reacties :D
Aangenaam kennis te maken!

Ik ben al even bezig om te zien of ik geen kat in d ezak aan het kopen ben. Heb inmiddels de sevice boekjes en het Japanse registratiecertificaat kunnen zien (weliswaar foto's maar met een beetje geklungel met translator software bleek het wel te kloppen). Geen schade, geen rare problemen. Stoffen interieur dat wel (schijnt daar normaal te zijn)....

RDW ook gesproken want er is een mooie regel voor de import van Amrikaanse auto's voor 1998 die als ze hier nooit zijn geimporteerd toch heel makkelijk een goedkeuring kunnen krijgen. Dat blijkt dus ook voor Japanners te gelden (dit is op papier een Toyota Celsior dus een kerumeester kan daar moeilijk over doen) zolang je maar kan aantonen dat de auto daar gereden heeft...wel effe vertalen voor de keurmeester (daar heb ik oud collega voor). BPM ja dat is was ook even zoeken...Autoweek calculator geprobeerd en kwam uit op 273 euro bpm, andere sites kwma ik op 313 euro dus het zit ergens in die buurt.
Ik verwacht dat de wagen uiteindelijk rijklaar voor max 4000 euro op de weg staat en dat is toch gezien de prijzen niet verkeerd dacht ik!
 

Leon

Hoort erbij
2 aug 2010
65
0
0
Dat valt inderdaad reuze mee ja, 4000 euro.

Ken je niet iemand die bekent is met autos importeren uit Japan?
Misschien dat die je nog kan vertellen of er iets is waar je nog op moet letten.
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Nee ik heb inmiddels al heel wat sites bekeken en heb alle importbedrijven gecheckt maar import uit Japan is een beetje ongewoon voor Nederland althans particulier.

Op zich niet zo'n probleem want heb al eens eerder een MGB uit Engeland gehaald en vorig jaar 4 Peugeots 307 HDI uit Servie(!)(Waren auto's uit een EU project waarvoor we werkten die daar niet verkocht mochten worden).
Ben dus niet zo bang voor het import traject enige is hoe betrouwbaar zijn de dealers daar...Ik ben heel weinig slechte verhalen tegengekomen ( 1 nederlander op een veiling die niet echt belazerd was maar een andere auto kreeg dan gedacht) dus ik denk dat ik het ga wagen.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hoi Ren?! Auto ziet er goed uit! Ik wil op een dag ook een Altezza halen uit Japan of de UK whichever is goekoper zou ik zeggen ;-)... Verder zoals al voorgesteld.. volg de thread van Jelmer eens! succes met de aankoop!
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Dank je!
Altezza's genoeg in Japan voor echt hele lage prijzen. Vraag is of je die makkelijk kan importeren want zijn van na 1 januari 1998. Maar goed waar een wil is....
Vond deze net op de site van 1 van de Japanse exporteurs waar ik mee in overleg was:)
1998, 68000 gelopen een Z edition....die heb je voor zo'n 6000 euro hier op de weg. Niet zo goedkoop (vanwege Invoer, BTW en BPM) maar wel bijzonder.
 

Bijlagen

  • 01.jpg
    01.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 31

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja idd.. voor zo'n 6000 euries minimaal is het te doen! En deze heeft ook nog een bijzondere bumper, die zie je niet zo vaak...

En waar ik op wacht? De geldboom moet weer groeien.. is net heeeeeel kort gesnoeid :lol:
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Ja die geldboom is idd een probleem.....ze groeien niet zo snel.... :( Maar goed rondkijken is ook leuk!
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Het moet toch niet gekker worden! Kreeg net dit binnen!!(Ze zijn erg goed in klantbenadering in Japan!)....Kijk eens naar die prijs... en die klopt.....


1996 TOYOTA CELSIOR C1996 Toyota Celsior
C
LocationJAPAN
FOB Price
?536
?60,000

Year / Month 1996/11
Odometer 86,000 km
Displacement 3,960 cc
Steering Right
Transmission Automatic
Fuel Gasoline/Petrol
Model code
E-UCF21
 

Bijlagen

  • 789.jpg
    789.jpg
    65,5 KB · Weergaven: 31

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom! die prijzen daar zijn echt abnormaal.... of het is hier gewoon abnormaal :? KM-standen zijn ook altijd leuk. Maar aan het rechtsgestuurde kleven voor mij iets te veel nadelen

Mijn rechtsgestuurde LS is van de eerst generatie, dat gaat hem niet worden, die dingen zijn nagenoeg totaal verschillend :!:

De eerst witte... velgen komen me bekend voor :lol: ze zijn niet van hetzelfde merk als ik ooit onder me LS heb gehad, maar ze lijken er wel op.
Luchtvering, misschien heeft hij een Datasystems controller, dan gebruikt hij gewoon de originele luchtvering met een andere computer erbij waarmee je de hoogte kan instellen.

Anders zijn er tal van producenten, Airrunner is wel zo'n beetje de meest gerenomeerde
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Inderdaad een goed bericht op een grijze donderdag:)

Ben druk bezig met de witte Celsior. Verbazingwekkend wat je allemaal uit kan vinden met een beetje kunst en vliegwerk over de auto in japan. Ik bedoel daarmee hoeveel eigenaren of alle apk is uitgevoerd sinds nieuw(!).
Uiteraard geen garantie dat het een goede auto is maar het geeft wel een beeld:)
Jammer dat die dollar zo aan het fluctueren is.

Hbe overigens nog 1 probleempje over en dat is gaat de RDW daadwerkelijk de Japanse papieren accepteren en dus toestaan dat de vereenvoudigde keuring (APK) op deze wagen kan worden uitgevoerd. Als voorwaarde geldt of buitenlandse kentekenpapieren of zoals bij de Amerikanen US title.....Hier hebben we zoals ze het daar zelf noemen de JP registration.Blijkbaar is er niemand die ervaring heeft met de nieuwe (eu) regels...
Iemand is nu navraag voor me aan het doen.