Fisker

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ja naar Zuid-Frankrijk rijden met dit ding en waar zit de trekhaak voor mijn vouwwagen? Mooie techniek maar nog onbetaalbaar en onpraktisch in deze uitvoering. Maar we zien wel wat er van komt.
 

SPfreaks

Actief
7 jan 2011
142
0
0
Wat ik vooral erg knap vind is dat het blijkbaar gelukt is om een sportwagen (ruim 400 PK, 0-100 in 6 seconden, dan ben je toch wel een sportwagen, ja toch?) 1:30 te laten rijden, en 80 km op electriciteit alleen! Ben beniewd wat Lexus/Toyota daar tegenover gaat zetten. Die zullen de hete adem van o.a. Volvo en Fisker voelen denk ik...
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Best een mooi ontwerp. Op de terugweg vanuit Zwitserland een hele tijd samen gereden met een Tesla, in het echt veel kleiner dan op print. Wel een gekke gewaarwording, je hoort de auto niet aankomen.

Het is (helaas) de toekomstige aandrijving, veel electric/hybrid/muesli.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Zolang het een range blijft houden van een max 150 km wordt het niks voor de gemiddelde automobilist. Stad ok maar vervanging van de gezinsauto denk het niet. Tenzij de accu's snel beter worden en een 500-700 km mee kunnen dan wordt het wat. Plus de kosten, zonder subsidie onwerkelijk duur voor de normale mens. Ik hoop nog lang van een V-8 roffel te mogen genieten.
 

Mr. Lexus

Hoort erbij
16 okt 2011
43
0
0
http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/ ... post-46448

Tja, het valt nog niet mee om een volwaardig alternatief voor full hybrid te bedenken. Ben zelf bijvoorbeeld erg nieuwsgierig hoeveel de topsnelheid van 160 km/u van de Ampera terug loopt als door de range extender/benzinemotor zowel stroom voor het laden van een lege hoogspanningsbatterij alsmede stroom voor de elektromotor geleverd moet worden. Natuurlijk voor de Duitse Autobahn, hier rijdt ik niet zo hard hoor :neutral: