Ft86 concept 2

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Teaser ontvangen van Toyota!
 

Bijlagen

  • Concept Toyota FT-86 II.jpg
    Concept Toyota FT-86 II.jpg
    236,7 KB · Weergaven: 55
  • Concept Toyota FT-86 II -2-.jpg
    Concept Toyota FT-86 II -2-.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 56

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Foto toegevoegd (achterkant)

Ik denk dat wij deze auto toch aan het eind van het jaar, begin 2012 in de showroom moeten hebben.

Moet zeggen dat mijn eerste indruk M-coup? was (daklijn), wanneer je naar de voorkant kijkt, maar toch die achterkant is wel heel eigenzinnig.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice! ik zie wat van de huidige wrx hatch in de heupen als je de foto van achter ziet...
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Dit is geen auto, dit moet geplaatst worden onder pure automobiele por** wat mij betreft, geweldig om te zien en nu maar hopen dat ze niet te veel wijzigen, overigens wordt de naam Celica waarschijnlijk weer van stal gehaald. :hi:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
de laatste vind ik het leukst. de eerste is meer Lexus achtig.

als ze hem in een nog wat uitervergrote/dikke versie uitbrengen kan je er zo Supra op plakken wat mij betreft :mrgreen:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Jelmer zei:
de laatste vind ik het leukst. de eerste is meer Lexus achtig.

als ze hem in een nog wat uitervergrote/dikke versie uitbrengen kan je er zo Supra op plakken wat mij betreft :mrgreen:


Supra = LFA :p
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
2 keuzes aan motoren , alletwee boxers van Subaru van 2.0 liter, 1 NA en 1 Turbo, wel zo simpel dus,... :hi:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Officiele confirm Toyota FT 86

Officiele confirm Toyota FT 86

Toyota Motor Europe
Bourgetlaan 60 ? Avenue du Bourget
1140 Brussels
Belgium
29/04/2011

Toyota confirms new specifications for the production model of the 2012 FT-86

FT-86 production model will be the first vehicle to combine Subaru?s boxer engine
architecture with Toyota?s D-4S injection system.
The 2.0-liter naturally-aspirated engine is the result of a joint development between Subaru
and Toyota, bringing together their technical know-how and passion for sports cars. Subaru
brings its newly developed horizontally opposed boxer engine while Toyota adds its D-4S
technology (direct injection combined with port injection). This results in increased
horsepower and torque without sacrificing fuel consumption and environmental
performance.
The flat-four engine will be mated to either a six-speed manual or a six-speed automatic
transmission. The manual will offer quick and precise shifts with a short-throw, while the
automatic transmission will feature sporty shifts controlled by steering-wheel-mounted
paddle shifts. Power will be distributed effectively to the rear wheels through a limited-slip
differential.
Based on an entirely new front-engined and rear-wheel drive platform the production model
will offer the driver confident stability and manoeuvrability, while still being quick and nimble
into and out of any corner.
The FT-86 final production model will be realised around the idea of unique balance thanks to
its compact dimensions, light weight design and low centre of gravity ensuring the best
possible power-to-weight ratio and resulting in an intrinsic joy of driving.

En de vertaling


Toyota Motor Europe
Bourgetlaan 60 - Avenue du Bourget
1140 Brussel
Belgi?
29/04/2011
Toyota bevestigt nieuwe specificaties voor de productie model van de 2012 FT-86

Het FT-86 productie-model zal het eerste voertuig zijn met een Subaru boxer motor gecombineerd met het D-4S injectiesysteem van Toyota.
De 2,0-liter atmosferische motor is het resultaat van een gezamenlijke ontwikkeling van Subaru
en Toyota, het samenbrengen van hun technische know-how en passie voor sportwagens. Subaru
brengt zijn nieuw ontwikkelde boxer motor, terwijl Toyota haar D-4S
technologie toevoegt(directe injectie gecombineerd met poort injectie). Dit resulteert in een hoog pk en koppel zonder in te boeten aan het brandstofverbruik en het milieu.
De boxer motor zal worden gekoppeld aan ofwel een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zestraps automatische transmissie.

De handbak biedt snelle en nauwkeurige schakelingen met een short-throw, terwijl de automatische transmissie sportief schakelt gecontroleerd door het aan het stuurwiel functie gemonteerde schakelpeddels. Het motorvermogen wordt verdeeld over de achterwielen via een limited-slip differentieel.
Gebaseerd op een geheel nieuwe motor voorin en achterwielaandrijving van het productie model
biedt de bestuurder vertrouwen in de stabiliteit en de wendbaarheid, terwijl hij nog steeds snel en wendbaar
is.
Het uiteindelijke productiemodel zal worden gerealiseerd rond het idee van unieke balans dankzij
zijn compacte afmetingen, lichtgewicht en het lage zwaartepunt zorgen voor de beste
mogelijke vermogen / gewicht-verhouding en resulteert in de innerlijke vreugde van het rijden.



Tot Zover,..... :worship:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik hoop alleen dat die boxer uit de volgende generatie IS blijft!