Geluid bij sturen

Yoshi

Hoort erbij
14 okt 2012
41
0
0
Ik hoor een beetje gebrom als ik stuur (vooral met lage snelheden uiteraard, parkeren) en je voelt het stuur dan ook een beetje meer trillen dan gewoonlijk.

Wat kan dit zijn?
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
De stuurbekrachtiging. Kan de pomp zijn, leiding ergens iets verstopt? Flushen van stuurhuis schijnt een aanrader te zijn. Laatste tijd nog iets opgemerkt? Multiriem in orde?
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
wat Lacor al zegt. Maar kijk eerst effe of geen bevestgingsbout van de de pomp is los getrild en check op lekkage en loszittende poelie of extreme lagerspeling van pomphuisas waar de poelie aan vast zit,.
Als poelie goed vastzit en lagerspeling OK kun je wat vloeistof afzuigen of volledig aftappen en flushen en er een busje wonderolie van Lucas Oils inmieteren voordat je veel geld gaat uitgeven. Zo'n busje kost 13,50 en dicht lekkages en laat bijgeluidjes verdwijnen. Bijvullen tot normale niveau met voorgeschreven olie en je bent weer het mannetje.
Spul van Lucas werkt echt goed.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Das idd een welbekend gegeven voor de LS (in tijd). Er is veel over oorzaak en oplossing te vinden, dus laat weten of je verdere info nodig hebt.

Controleer wel snel op mogelijke lekkage, want dat kan tevens je dynamo ru?neren (lekkage merk je ook aan continue bijvullen PS-reservoir).

Check vooral ook je druk-leiding/slang: OEM Pressure Hose 44410-50040.
 

Yoshi

Hoort erbij
14 okt 2012
41
0
0
Bedankt voor de tips ik ga er naar kijken! Verder niets van gemerkt en ik denk dat de multiriem in orde is. Paar maanden geleden grote beurt, distr.riem vervangen etc.
 

Yoshi

Hoort erbij
14 okt 2012
41
0
0
Ik heb die stuurbekrachtigingsvloeistof gechecked en er zit zo'n pijlstok op de dop. Ene kant staat hot en ander cold. Hoe ver moet ie bijgevuld worden dat snap ik niet helemaal. De pijlstok blijft droog dus dat is sowieso niet goed lijkt me :D
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Yoshi zei:
Bijgevuld met Dextron 2 en werkt weer perfect :D

Als je moet bijvullen is er op een of andere manier olie uit het systeem verdwenen,
dit is een gesloten systeem dus de kans op lekkage is groot.

Zelf heb ik dit probleem met mijn vorige LS gehad en zoals eerder al is vermeld
heeft dit bij langdurig lekken het gevolg dat je dynamo kapot gaat.

Leg na een redelijke rit een groot stuk (wit) karton onder de auto,
kijk na een aantal uren of je lekkage hebt
Door de bodemplaat kan het er ergens anders uit lekken dan recht onder de stuurbekrachtings pomp.

succes ermee