Gordel gaat slecht terug

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mijn bestuurdersgordel gaat slecht terug als ik hem loslaat.
Iemand een idee wat je hier aan kan doen?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
proberen om, te wisselen met links is nutteloos tried that waste of time...

ik moet iedere dag die gordel terug hangen anders zit ie tussen de lak en de deur als i khem dicht smijt.
Die gordel is mijn aller allergrootste hekelpunt op dit moment.

Dus Niels goede vraag .....

Er hoort een rtensioner onderaan te zitten en een contact die meldt dat de gordel niet om zit.
Kennelijk werken bij mij beide niet nou vind ik het ontbreken van de chim als ik de gordel niet omdoe wel fijn.

Groet

LExter

ps: Waarschijnlijk laten mijn boeken alle opties zien want phone fus heb ik wel maar ik kan nergens een phone vinden. Ik zie wel meer dingen die ik niet heb zoals :

Stoelverwarming
Unlock alarm
etc etc

Niels ?

Als je nieuwe gordel gaat kopen we delen de vezend kosten ok ?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ja, dat terughangen dat moet bij mij ook inderdaad.
Een toon die meldt dat de gordel niet om is heb ik ook niet, ook geen lampje.

Heb jij info over hoe je bij de gordelspanner (tensioner) komt?

Als ik een nieuwe moet kopen dan kunnen we er idd. beter 2 tegelijk kopen, goed plan! :D
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
de APK meester keek de laatste keer zeer aandachtig naar de veiligheidsgordel, helemaal toen deze niet soepel en snel terug werdt getrokken door die tensioner.

Hij zei nog: Die riem is af en dat is een APK punt voor volgend jaar.




uw mening ?

is dit een APK puntje ?

:rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
TNO heeft ooit bedacht dat elke 'beschadiging/perforatie' een afname van sterkte vormt van 30%. Het oprolmechanisme is een ander verhaal, gordel moet goed aanliggen en vastslaan bij een ruk.

Wbd foto's, licht pluizen aan de zijkanten is geen APK afkeur, elk miniem overig gaatje wel.. Voor die rafelrandjes kun je creatief zijn met een schaartje en aansteker ;)

Btw, hier een link met een mogelijke tensionerfix: http://www.clublexus.com/forums/ls400/4 ... kinda.html
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Die fix vind ik zelf een slecht idee.
Ongeacht de functie van die actuator, ik ga niets loskoppelen van mijn gordel.

:O
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Nou de gordel demonteren is een kwestie van de 2 plastic cover weghalen waar je instapt voor en achter dan de cover verwijderen op de stijl.
Bovenste bout losmaken onderste boutje losmaken en de gehele gordel + spanner komt los.
Ik heb het nu in een heet sopje staan maar echt vuil is het niet. ook los in de hand werkt het laatste stuk erg slecht.
Het begin van de riem rolt ie gretig op. Het is net een rollermaat die op is.
Nog voordat ik de riem verwijderde heb ik het stekkertje losgemaakt en een test gedaan zonder accu stroom of dat de motor liep maar maakt mij weinig uit.

:mrgreen:

Nou mijn afval water was toch behoorlijk goor dus wassen kan geen kwaad, en ik heb de natte riem even goed langs de brander getrokken alle rafeltjes zijn nu weg de riem oogst als nieuw. Ik ga hem even drogen en terugplaatsen en dan een serieuze remtest doen. Dan moet je volgens het boekje gaan rijden en ziek hard remmen.
Wel jammer dat er nu plots een moesson overtrekt.
:X

Het motortje doet niets anders dan ervoor zorgen dat je de riem niet voelt om nek en borst.
Volgens mij is het meer een mechanisme die ervoor zorgt dat de riem lekker los zit om je lichaam.
Zodra je de riem aankoppelt moet deze gaan werken het is dus een tegenkracht voor de koperen trekveer in het oprol mechanisme. Het kan volgens mij ook geen enkel kwaad als je het wel of niet gebruikt.
Wat van belang is dat het lijkt alsof juist dit motortje het terug trekken van de riem wanneer deze is losgekoppeld belemmert. Het terug trekken gebeurt door een simpele kopen opgerolde veer dus geen motortje.

:rulez:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Het oprol mechanisme met een tilt kogeltje...


je kan hem dus alleen uitrollen als het tilt kogeltje meewerkt



de koperen opgerolde veer die de riem terug moet trekken



en een totaal plaatje zie de lijmklem die de riem moet vasthouden anders trekt ie hem meteen in.



dus hij trekt als een lier maar niet dat laatste stukje met of zonder tensioner.

:photo:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Het is een drama met die riem, schoonmaken was een FAIL en met of zonder die anchorage connector het werkt gewoon niet. Er zit ook maar 1 motortje en die regelt de hoogte van de riem. Ik zie nergens een ander motortje zitten die de riem moet ontspannen.
Is nu al de 2 x dat ik dit probeer maar ik geef het op, tijd om iets nuttigs te gaan doen.

:mrgreen:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Fail is toch succes !!

Fail is toch succes !!

Behalve dat de riem gewoon verslijt niet nee.
Wat mij nu wel op valt is dat het toch beter werkt want nu de riem droog is trekt hij deze wel sneller en beter terug.

Een dikke FAIL is het dus niet maar verwacht ook geen wonderen.
Resultaat nadat de riem is gedroogd is voldoende, dat betekent de riem wordt genoeg terug getrokken om er niet naar om te hoeven kijken.

Gewassen met Omo Wit op 90 graden handwashed .....

:rulez:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hmm, misschien gooi ik mijn gordels ook wel in de wasmachine dan.
Kan je de gordel zelf makkelijk eruit en weer erin krijgen zonder dat het een veiligheidsrisico is (bijv. dat ie niet meer goed vast zit en bij een botsing niet werkt)??
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
ik heb de gordel met de hand gewassen want je kan het niet demonteren .... do not open ! staat erop.
Je kan de riem niet scheiden van het oprol mechanisme.

:hi:

vanwege dit natuurlijk:

Niels_D zei:
Kan je de gordel zelf makkelijk eruit en weer erin krijgen zonder dat het een veiligheidsrisico is (bijv. dat ie niet meer goed vast zit en bij een botsing niet werkt)??

Niels_D zei:
Hmm, misschien gooi ik mijn gordels ook wel in de wasmachine dan.

slecht idee !
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Yo Niels,

Ik ben toch wel tevreden ik kan nu gewoon uitstappen en de gordel rolt voldoende terug, hij bleef eerst gewoon liggen op de stoel.

:)