Groot onderhoud waar.....

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Importeren, onderdelen en eerste sevice beurten zijn geen probleem voor me:) maar nu ben ik met de Celsior toch aan groot ondehoud (moet zeggen preventief) toe:) Probleem is alleen wie en waar? Ik heb vanuit mijn woonplaats gezien de keuze tussen: Lexus dealer, Toyota dealer, een lokale garage die ervaring heeft (echt bijzonder bedrijf...doen begrafenis auto's) of een tuning /onderhoudsbedrijf gespecialiseerd in JDM.
Wat zouden jullie doen?
Wat er moet gebeuren is dat alle vloeistoffen vervangen moeten worden, afstellingen nagekeken en overzichtje met wat er aangepast moet gaan worden (klein beetje vip) en die luchtvering eruit en vervangen door coilovers. Dat laatste omdat ik nu toch een wat scheve auto heb (wist ik al bij aankoop dat dit een puntje was) en de heightcontroller doet niet wat gevraagd wordt. Het lijkt erop of er een kleine lekkage is bij 1 van de dempers want de compressor heeft het echt zwaar. Daarbij moet de auto wat lager komen te liggen en dat is om een of andere reden geblokkeerd in de height/ride controller die er nu in zit. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar specifieke wensen gehad ten aanzien van de wagenhoogte.

Ik hoor graag jullie meningen over waar dit onderhoud uit te voeren en vervolgens ook in onderhoud te houden.

By the way ik heb zojuist een radio op de kop getikt bij een van de demontage bedrijven van een lexus ls400 uit 97. Mijn radio doet het wel maar heeft zoals ik al eens heb verteld alleen maar een bereik van 78 tot 90 op de fm band.
Ik kan dus nu het geheel bijna origineel houden:)
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Welk jaar is je auto?
Een radio uit 97 werkt niet in een Lexus van voor 97 dat weet ik uit ervaring.
De radio van 1997 die moet aan de main ECU van de auto aangesloten worden anders werkt het niet goed maar die van voor 1997 wel.
Dat is zo tenminste voor de Amerikaanse versie van Lexus zolas die van mij van echte japaners kan de zaak wat anders zijn.
In de Amerikaanse versie heb je dit probleem omdat je dan te maken heb met de THEFT DETERENT SYSTEM die werkt zo zodat iemand de radio niet kan jatten en in een auto kan instaleren die niet een Lexus is.
DE systemen ouder dan 1997 die werken met code dus daar heb je geen problemen meer.
Ik zou zeggen koop maar een andere radio die niet origineel is van Lexus want die lexus radio's gaan niet langer dan 10 jaar mee.
Ik heb zelfs door 2 Radio's gegaan in 14 jaar tijd.
De onderhoud is heel makelijk te doen je kan het zelfs zelf doen ik doe zelf mijn onderhoud maar als je dat niet kan dan kan elke garage dan ook de onderhoud doen.
Je hoeft geen computers te resetten of zo gewoon olie vervangen,bugies,Airfilter,Distrubuter cab and rotor en zo als je een grote beurt aan het doen bent.
En dan al je vloistoffen te controleren en ook je coolant kun je vervangen als je een grote beurt aan het doen bent want oude coolant kan je coolingsysteem laten roesten en dan kan er gaten in onstaan.
De versnellingsbak vloeistof is ook makelijk.
MAAR............
VERGEET DIT NIET!!!!!!!
GEBRUIK ALTIJD TOYOTA TYPE 4 transmission fluid.
Je moet dan 2 keer een drain and fill doen elke keer dat je het doet dan schakel je door alle versnellingen door dus dan vanuit P ga je naar R schakkelen dan D dan 2 dan L.
Daarna weer het oude vloeistof eruit en dan weer opnieuw door alle versnelingen gaan.
En er is nog een ding die ik wil zeggen ga GEEN FLUSH doen.
Daarom ben ik geen fan van een oudere model Lexus naar een garage te brengen want een garage ga je aanbieden om met een machine de hele systeem te laten flushen alle oude vloeistof eruit en alleen nieuwe transmission fluid erin.
Dat klinkt wel mooi maar NIET DOEN want een oude versnellingsbak HEEFT HET OUDE VLOEISTOF nodig als je een oude versnellingsbak gaat flushen dan is dat BYE BYE versnellingbak daarom alleen maar een drain and fill dan laat je nog een deel van je oude vloeistof binnen.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het lijkt mij het slimste om de auto gewoon naar een Lexus/Toyota dealer te brengen.

Liever naar de echte dealer! :rulez:


gr. koen
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Ren? zei:
Importeren, onderdelen en eerste sevice beurten zijn geen probleem voor me:) maar nu ben ik met de Celsior toch aan groot ondehoud (moet zeggen preventief) toe:) Probleem is alleen wie en waar? Ik heb vanuit mijn woonplaats gezien de keuze tussen: Lexus dealer, Toyota dealer, een lokale garage die ervaring heeft (echt bijzonder bedrijf...doen begrafenis auto's) of een tuning /onderhoudsbedrijf gespecialiseerd in JDM.
Wat zouden jullie doen?
Wat er moet gebeuren is dat alle vloeistoffen vervangen moeten worden, afstellingen nagekeken en overzichtje met wat er aangepast moet gaan worden (klein beetje vip) en die luchtvering eruit en vervangen door coilovers. Dat laatste omdat ik nu toch een wat scheve auto heb (wist ik al bij aankoop dat dit een puntje was) en de heightcontroller doet niet wat gevraagd wordt. Het lijkt erop of er een kleine lekkage is bij 1 van de dempers want de compressor heeft het echt zwaar. Daarbij moet de auto wat lager komen te liggen en dat is om een of andere reden geblokkeerd in de height/ride controller die er nu in zit. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar specifieke wensen gehad ten aanzien van de wagenhoogte.

Ik hoor graag jullie meningen over waar dit onderhoud uit te voeren en vervolgens ook in onderhoud te houden.


Ik zou gewoon een open offerte doen als ik jou was. Kan je het naast elkaar leggen en vergelijken.

By the way ik heb zojuist een radio op de kop getikt bij een van de demontage bedrijven van een lexus ls400 uit 97. Mijn radio doet het wel maar heeft zoals ik al eens heb verteld alleen maar een bereik van 78 tot 90 op de fm band.
Ik kan dus nu het geheel bijna origineel houden:)
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
lex2007 zei:
Welk jaar is je auto?
Een radio uit 97 werkt niet in een Lexus van voor 97 dat weet ik uit ervaring.
De radio van 1997 die moet aan de main ECU van de auto aangesloten worden anders werkt het niet goed maar die van voor 1997 wel.
Dat is zo tenminste voor de Amerikaanse versie van Lexus zolas die van mij van echte japaners kan de zaak wat anders zijn.
In de Amerikaanse versie heb je dit probleem omdat je dan te maken heb met de THEFT DETERENT SYSTEM die werkt zo zodat iemand de radio niet kan jatten en in een auto kan instaleren die niet een Lexus is.
DE systemen ouder dan 1997 die werken met code dus daar heb je geen problemen meer.
Ik zou zeggen koop maar een andere radio die niet origineel is van Lexus want die lexus radio's gaan niet langer dan 10 jaar mee.
Ik heb zelfs door 2 Radio's gegaan in 14 jaar tijd.
De onderhoud is heel makelijk te doen je kan het zelfs zelf doen ik doe zelf mijn onderhoud maar als je dat niet kan dan kan elke garage dan ook de onderhoud doen.
Je hoeft geen computers te resetten of zo gewoon olie vervangen,bugies,Airfilter,Distrubuter cab and rotor en zo als je een grote beurt aan het doen bent.
En dan al je vloistoffen te controleren en ook je coolant kun je vervangen als je een grote beurt aan het doen bent want oude coolant kan je coolingsysteem laten roesten en dan kan er gaten in onstaan.
De versnellingsbak vloeistof is ook makelijk.
MAAR............
VERGEET DIT NIET!!!!!!!
GEBRUIK ALTIJD TOYOTA TYPE 4 transmission fluid.
Je moet dan 2 keer een drain and fill doen elke keer dat je het doet dan schakel je door alle versnellingen door dus dan vanuit P ga je naar R schakkelen dan D dan 2 dan L.
Daarna weer het oude vloeistof eruit en dan weer opnieuw door alle versnelingen gaan.
En er is nog een ding die ik wil zeggen ga GEEN FLUSH doen.
Daarom ben ik geen fan van een oudere model Lexus naar een garage te brengen want een garage ga je aanbieden om met een machine de hele systeem te laten flushen alle oude vloeistof eruit en alleen nieuwe transmission fluid erin.
Dat klinkt wel mooi maar NIET DOEN want een oude versnellingsbak HEEFT HET OUDE VLOEISTOF nodig als je een oude versnellingsbak gaat flushen dan is dat BYE BYE versnellingbak daarom alleen maar een drain and fill dan laat je nog een deel van je oude vloeistof binnen.


Waar heb jij het over???
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Heren,

Ik snap het verhaal wel een beetje maar...ik heb me heel goed ingelezen:) Mijn auto is geen Lexus LS400 maar een Toyota Celsior C uit 1995 rechtstreeks uit Japan. Auto is compleet gelijk aan een LS400 op een aantal typisch Japanse zaken na. (Hoe werkt bijvoorbeeld bij jullie de spiegelverwarming?)

Voor wat betreft de radio. Ja dat klopt dat wist ik ook en kan je zelfs zien aan de buitenkant. Amerikaanse radio's hebben zelfde front maar knoppen zijn groter dan bij de Japanse. Europese zitten er zo te zien tussenin. Radio die ik nu heb komt uit een vroege 97 sloper en de mijne is een vroege 95'er. Type nummers zijn exact hetzelfde dus het zou moeten passen. De radio die er nu in zit doet het overigens uitstekend en dat al meer dan 15 jaar naar ik begrepen heb van mijn Japanse vrienden. Ik probeer het gewoon...lukt het niet dan is er nog een bedrijf in Engeland die dit soort radio's opknapt en aanpast. (Doen ze nu bij Figaro's daar ook: radio open, wat hardware erin vervangen en je hebt een prachtig nieuw ding dat zelfs ipod kan spelen.

Onderhoud...ik heb niet zo veel tijd om dat zelf te doen. Dus vandaar de vraag waar kan ik dat nou het beste laten uitvoeren. Lex2007 bedankt voor de tips. Lijkt me vooral zaak om dat aan te geven bij de onafhankelijke garage. Ik ben er overigens nog niet uit wat ik ga doen.

Jelmer....ja Tein CS dat is mooi spul maar de prijzen die de boys en in mijn geval zelfs girls (er zijn heel wat meer vrouwelijke autoverkopers in Japan heb ik gemerkt) in Japan vragen zijn veel en veel te hoog. (daar kan ik nog een Celsior voor kopen). Dus ben op zoek waar ik die goedkoper kan krijgen.
Ik heb jou verhaal gevolgd met de Megans, die lijken me ok maar ik zag dat ik hier nu ook BC Racing kan krijgen voor een redelijk bedrag...Nog andere tips?

Ik hoor het graag!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
@Green; ik snap jou niet dat je het niet snap :D

Hij heeft het gewoon over het onderhoud, en het meeste klopt.

Over de radio's weet ik niet zeker, Bij mijn '93 kan ik gewoon radio's omwisselen, en daar staat ook zo'n sticker op het glas van dat de radio het niet in een andere auto zou doen. bij mij zit er eentje van '92 in. het kan zijn dat het bij die nieuwere type's meer problemen oplevert.

En inderdaad altijd de juiste olie gebruiken, anders verbranden die automaten. Er was dacht ik ook een equavalent voor T-IV, maar ik bestel altijd gewoon nog de Toyota olie in Amerika (hier is hij niet meer te krijgen)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goed even een foto van een werkende snapper:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik zou zelf het onderhoud van zo'n auto niet door de dealer laten doen, prijzen zijn vaak hoger dan de waarde van de auto. Persoonlijk zou ik richting een goede garage gaan met het juiste gereedschap voor een auto als de jouwe. Zelf zou ik kiezen voor een Bosch service center. Dat zijn niet gelijk de slechtste en hebben een naam hoog te houden.

http://www.boschcarservice.nl/
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Sommige kosten vallen wel mee bij de Lexus met een LS, zoals de distributieriem laten vervangen.

Maar met een hoop onderdelen word je wel getild, zoals schijven, blokken, schokdempers, elektronica etc.

Olie is ook prijzig, ik haal mijn automaat olie uit de US..
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Kijk dat is nou nog eens een snapper! :D

Dank voor de suggesties!
Ik heb er nog eens goed over nagedacht...Lexus/Toyotagarage alleen als het echt noodzakelijk is, lokale garage voor nood en voor echt onderhoud en een het betere sleutelwerk ben ik terecht gekomen bij TCC in Bleiswijk. Zij zijn gespecilaiseerd in JDM en dan met name Honda en Nissan maar na een mail met veel vragen van mijn kant blijken Toyota en Lexus geen probleem afegzien van wat onderdelen die wat langer op zich laten wachten. Een voordeel ze zijn importeur van Tein. Voor wie ze op wil zoeken...google eens op TCC Nissan GTR . :rulez:
Dat ding is ongelooflijk en hebben zij dus gebouwd....800 pk. :D

Dus probleem beetje opgelost denk en hoop ik.Ik ga snel afspraak bij ze maken.

Dank voor de reacties.
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Even een update :D De Celsior is bij TCC geweest. Aardige gast en gelukkig ook 1 die meedenkt. Auto compleet nagelopen, lijst gemaakt van puntjes die gedaan moeten worden....en een grote beurt. Conclusie (zoals verwacht) Celsior is in prima conditie en ze hebben er in Japan gewoon goed voor gezorgd. Enige punten wiellagers en remblokken...en die gaan ze volgende week vervangen. Enne de rekening....ja die was lager dan verwacht wat altijd leuk is. Nu onderhoud bijna klaar is kunnen we aan verfraaien gaan denken:)
Maar goed aanrader dus die TCC.(Ik weet we hebben het hier over Lexus maar daar in die garage van ze staan een paar prachtige Nissan GT-R's, waanzinnig wat ze daar aan tunen).

By the way.... wel lege accu gehad. Celsior had lang stilgestaan met de kou. Geen probleem nieuwe accu. Typenummer opgezocht etc. komt de accu blijkt hij wel te passen maar de accuplaat/houder is voor een bijoznderformaat Japanse accu (echt een heel vreemd maatje) dus er was heel wat huisvlijt nodig om die goed te krijgen. Maar het past en het werkt.

@Jelmer... data airride controller gaat er toch uit. Het ding is niet in te stellen en we hebben het vermoeden dat het ding verkeerde waarden doorgeeft....en anders gaan we toch over op Tein :rulez:
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
@rene, bedankt voor je input er ervaringen over het onderhoud van de LS. Ben zelf ook op zoek naar een betrouwbare specialist. Kun je via pm wat extra info geven? Ben zelf totaal niet handig en besteed alles uit.

Groeten
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Zo even een update...ben al even niet online geweest door alle drukte met werk helaas.

De Celsior rijdt nog steeds prima en eigenlijk alleen maar beter na een volgend gepland bezoek bij TCC (Total Car Concept) in Bleiswijk. De achterwiellagers en remblokken rondom zijn vervangen.

Die remblokken waren geen probleem alhoewel er naar blijkt wel 20 verschillende types zijn voor het JDM model dat ik heb (blijkbaar zit er toch wat verschil tussen).
De wiellagers bleken wel een probleem. Alles zat muurvast en uiteindelijk hebben ze de lagers met wat kunst en vliegwerk eruit geperst. Nieuwe lagers (hadden ze al uitgezocht voor ik kwam) bleken ruim voorhanden maar welk type? Alles lijkt goed geregeld bij lexus maar hier zit toch iets gek op de productielijn van destijds....het type lager dat bij de UCF21 past klopte niet en het bleek een lager van het type ervoor te zijn dat erin ging maar wel met de ringen en " stof/keerringen" van de UCF21. De verklaring hiervoor hadden ze bij TCC ook al uitgezocht, Toyota/Lexus gebruiken of gebruikten vaak oude voorraden op die ze nog hadden als ze met een nieuw model starten. Uiteraard op niet zichtbare delen maar dat was hier dus ook het geval.

Uieindelijk een hele operatie geweest maar voor een mooie prijs geregeld. Begreep van TCC dat ze zich aanbevolen houden voor meer werk aan Lexus/Toyota dus als jullie behoefte hebben aan een goede garage en tuner
:rulez:

Ze zijn heel bekend in het Honda wereldje (hadden zelfs een bijna nieuwe Insight die ze aan het testen waren vanwege automaat problemen waar de dealer niet uitkwam) maar doen dus ook andere Japanners.

Volgende project wordt het vervangen van de luchtvering door coilovers. TCC is Tein dealer dus we zijn aan het kijken of dat is wat het moet worden :)

Inmiddels is de Celsior dus een project aan het worden :mrgreen:
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Hai,

Ben ondertussen in het bezit van '96 LS uit duitsland.
Alhoewel hij er prachtig uitziet en inderdaad nog door RDW molen heen moet wil ik wel de distri riem laten vervangen en maar gelijk grote beurt erbij doen.
Hij heeft aantal jaren praktisch stil gestaan en dus wil ik uit voorzorg olies enzo laten vervangen.

Wat is dat voor gedoe met die versnellingsbak olie ?

Kan een gewone Toyota garage dit niet ?

Hoe zijn de ervaringen met TCC ondertussen ?
Weten / kunnen zij wel overweg met al die zaken ? Of moet ik ook mijn olie uit Amerika halen ?

Wat is het prijsverschil met een Lexus dealer?
In rotterdam zit er een, ik meen de Louwman club. Iemand ervaringen met deze jongens ?

Is het wijzer hem eerst te laten servicen alvorens hem te laten rdw?n ? Er zit nog TUV keuring op tot 10-2012 nl.
Of kan ik er nog mee door karren?