Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Schijv

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Volgende week laat ik de auto een beetje onderhouden op vervangen wiellagers, remmen/schijven en eventueel schokbrekers.

Wie heeft er goede tips voor de monteur?

Groeten :hi:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

een paar dagen van tevoren inspuiten van de moeren en bouten met wd40 is al een goed begin...
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

@mlcooij, kijk dat is nu een advies van een ervaren sleutelaar. Thnx, zal dit direct doorgeven!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

ervaren? lol.. nee.. maar heb het wel al te vaak meegemaakt, en dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk losgaan...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

vervangen wiellagers, remmen/schijven en eventueel schokbrekers.

Niet om al te zuur te klinken, maar als het vooraf inspuiten van bouten al een goede tip voor de monteur is, dan houd ik mijn hart vast bij de rest (wiellagers qua afstelling en schokbrekers qua compressie tool).


Op de bekende UK en US sites staan genoeg HowTo's om eens door te nemen. Youtube heeft zelfs wat voorbeeldfilmpjes ervan. Zie b.v. dit voorbeeld: http://us.lexusownersclub.com/forums/index.php?showtopic=14783

Maar goed, misschien is het voor gen 3 anders en makkelijker.
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

@GPS, de monteur ben ik (gelukkig) niet. Moet je ook niet willen.

Gr en thanx
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

handigneefje zei:
@GPS, de monteur ben ik (gelukkig) niet. Moet je ook niet willen.

Gr en thanx

Voor vele en zeker voor ondergetekende is sleutelen om zijn/haar Lexus in top conditie houden een hobby waar je veel voldoening van kan hebben,

Moet je niet willen, is waarschijnlijk, moet je ook kunnen

Schokbrekers, wiellagers, remschijven, remblokken , zijn deze alle aan vervanging toe ?
en schokbrekers ? je heb toch luchtvering, waarom wil je deze laten vervangen zijn ze lek ofzo ?

mvg

Henny
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

Schokbrekers rondom gaan je denk ik een ?6000,- kosten hier :mrgreen:
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Re: Handige tips vervangen wiellagers/schokbrekers/Remmen/Sc

Whooo Jelmer, dat is niet de bedoeling. Had aangegeven aan Lexusdealer dat ik de auto op hogere snelheden een beetje vaag vond met het vergelijkingmateriaal waar ik regelmatig in rijd (S-Klasse). Toen gaf hij aan dat hij de schokbrekers een beetje slap vond. Vandaar!

Wat mijn ogen zien slopen me handen, ben echt niet handig en heb ook geen geduld. Hoe graag ik het ook zou willen. Ben meer van het type om ontbrekende kennis in te kopen om te voorkomen dat het een chaos wordt. Ken mezelf ook heeel goed :D

Schijven zijn overigens nog helemaal prima, ook hier een 'verkeerd' advies van de dealer. Voorlopig alleen de blokken en wiellager(s). Er bestaat overigens wel een mega kwaliteit verschil in wiellagers, van OEM tot aan Chines meuk.

Groeten