Hub Caps velgen v/d meespuiten of niet?

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Misschien een stomme vraag, maar ik heb nu velgen gevonden en wil die opnieuw laten zandstralen en poederlakken. Wat doe je dan met die centrale 'hub caps'? Laat je die mee spuiten? Anders zit je toch altijd met een kleurverschil met de rest van de velg, niet? En als je ze mee laat spuiten, dan vermoed ik dat dat chrome lexus embleem mee overspoten wordt? Iemand ervaring mee?
:roll:
Het is maar omdat de standaard LS430 velgen aan de donkere kant zijn en ik had liever wat meer hoogglans gehad...

Merci!

Geert
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb je vraag verplaatst i.v.m. 'zichtbaarheid'. Btw, stomme vragen bestaan niet en dit lijkt me een valide vraag. ;)

Poederlakken van de center-caps zal sowieso niet lukken, vrees ik.

Misschien tijd voor wat 'good old fashioned' handwerk! Je kunt wellicht wel met een spuitbusje op kleur kunnen werken en de chrome belettering vooraf 'beschilderen' met vloeibaar rubber (plasti-dip?) o.i.d.

Dat trek je dan na het spuiten er voorzichtig vanaf en voordat e.e.a. echt droog is. Je zou daarna nog wat blanke lak erover kunnen spuiten (voor de glimmigheid) ;)
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Vloeibaar rubber? Da's iets waar ik niet aan gedacht zou hebben. Vraag is of daar praktisch goed mee te werken valt natuurlijk...

Fotootje van de hub cap in kwestie:
hubcap.jpg

Misschien valt het Lexus logo wel te verwijderen en achteraf terug te lijmen? Dan kan ik het wel vlotjes met een spuitbus fixen...
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
gko777 zei:
Vloeibaar rubber? Da's iets waar ik niet aan gedacht zou hebben. Vraag is of daar praktisch goed mee te werken valt natuurlijk...

Fotootje van de hub cap in kwestie:
<onbekende bijlage (hubcap.jpg)>

Misschien valt het Lexus logo wel te verwijderen en achteraf terug te lijmen? Dan kan ik het wel vlotjes met een spuitbus fixen...


Je kan proberen het logo aan de achterkant los te snijden , het er vervolgens uit de gaatjes druken,
na het spuiten weer bevestigen en met 2 compenentenlijm aan de binnenkant vast lijmen.

Ik heb dit eerder zo gedaan en dat was goed te doen.
 

gko777

Hoort erbij
20 jun 2012
40
0
0
Henny, je hebt gelijk, ik was nog niet zo slim geweest om de cap eens om te draaien :redface2:
hubcap back.jpg
Het ziet ernaar uit dat dit vast zit met 3 pinnetjes, waarvan er rond 2 wat lijm zit. Zal wel lukken om dat los te krijgen!

Thanks :rulez:
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Ik heb mijn winterwielen in het geheel gedaan met plasti dip.
Is best te doen, alleen je moet geen haast hebben.

Gewoon zoals bij elk spuitwerk je tijd ervoor nemen.