intake ls430

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Hallo allemaal,

ik ben op zoek ( wil graag ) een power filter.. op mijn lexus.
dit klinkt denk ik toch wel gaaf.. en wil iets meer gegrom onder die kap vandaan.
wie raad mij iets aan..? of af :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb de mijne weer dicht gemaakt. Vind het leuker als je tot en met 4000tpm bijna niks hoort maar toch wel redelijk van z'n plek ga :p

Bij de LS1 is het originele filterhuis open maken de makkelijkste oplossing naar een beetje extra. Afname in verbruik was heel duidelijk te merken moet ik zeggen. Ik had namelijk ook de kappen achter de koplamp weggehaald zodat er veel meer koude lucht bij kon.
De zogenaamde open luchtfilters dragen daar niet veel meer bij, het originele filter van de LS1 schijnt een betere flow te hebben dan de meeste. Nadeel is natuurlijk dat je hem niet kan uitwassen :lol: then again, hij kost niet veel.

Hoe het met jouw LS430 is gesteld, weet ik niet. Er zijn wel High-flow inleg filters verkrijgbaar van Tom's en TRD. zijn droge filters

Wel op passen met oliedragende filters, niet alle MAF's en AFM's kunnen daar goed tegen als hij wat in moch slikken.
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
ik denk niet dat je met een andere inleg filter beter geluid krijgt.
dat is wel wat ik wil.. ik had op mijn R32 ook zo'n k&n geval zitten, en dat klonkt gewoon GE*L..!!

ik denk dat een v8 dan ook wel een leuk geluidje zal maken..
maar dan moet er wel een buis bij zitten voor je luchtmassa meter..
die zit namenlijk op de filterbak nu
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
het gaat om de olie in de K&N filters. de olie komt op de spiegeltjes van de AFM (hotwire) en dan 'ziet' ie niet meer hoeveel lucht er naar binnen gaat. buis of geen buis maakt hierbij niet uit (bij een buis duurt het wat langer voordat het zover is)
bij een AFM alleen droge filters gebruiken.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Het is de hele inlaat die voor het daadwerkelijke filter zit die een hoop geluid weg haalt. Als je dat weg haal krijg je wel een idee van hoe het gaat klinken voor ?0,- :lol:

Van alleen een inleg filter krijg je niet echt het geluid wat je zoek, het blijft zeg maar beschaafd :wink:

Als er niks pas klaar is, even hobbi?n. zo heeft me vader toen voor een Mitsubishi V6 luchtmassa meter een verloop gemaakt van vierkant naar rond.