IS 200 loopt niet na beurt

Ricksplace

Nieuw hier
11 nov 2013
2
0
0
Ik ben redelijk nieuw hier maar misschien dat jullie mij kunnen helpen,

Ik heb een IS 200 in mijn werkplaats staan waar ik de de bougies van heb vervangen, olie ververst, luchtfilter, etc..
Na de beurt maakte ik een proefrit en toen viel mij op dat de auto wat inhouden, eerste gedachten bobine die niet mee werkt. De bobines 1 voor 1 losgehaald en naar mijn gevoel deden ze allemaal hun ding...motor viel ook uit bij het verwijderen van de bobines (wat ik wel redelijk snel vind aangezien het er 6 zijn) Toen gasklephuis oppervlakkig schoongemaakt met wat remreininger en wat wd 40 (enkel om de roet mee op te nemen op een doekje!) daarna auto starten en liep als een krant. Je kon geen gas meer geven, verzoop letterlijk, katalysator gloeide rood op, etc..
Mijn eerste gedachtes zouden zijn dat het gasklep zijn nul waarde niet meer weet of meerdere bobines stuk zijn gegaan na het demonteren met draaiende motor?

Nu hebben wij een bosch testkast welke nog al wat hinder ondervind met jappanse auto`s, dus helaas geen foutcodes kunnen ontdekken. Morgen maar even langs de Toyota dealer kijken of zij wat kunnen uitlezen.

Hebben jullie misschien nog tips of advies?

Alvast bedankt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kort samengevat, na de beurt reed de auto wel, echter met wat inhouding. Daarna is e.e.a. aan ontstekingstraject opnieuw losgehaald en gasklep(huis) gereinigd, waarna het euvel toenam. Je weet dus nu niet exact waarbij of waarna het probleem is ontstaan.

Zoals je al aangeeft, misschien verstandig om eerst de foutcodes uit te laten lezen.
 

Ricksplace

Nieuw hier
11 nov 2013
2
0
0
Probleem opgelost;
4 nieuwe bobines en 2 nieuwe bougies manco. waarschijnlijk bij het testen van de bobines (bobine aangesloten laten en omhoog trekken bij draaiende motor ipv enkel stekker) hebben deze een klap ondergaan en waren ze overleden. na montage nieuwe bobines nog steeds een onzuiverheid en misfire op 1 en 2. Helaas waren 2 nieuwe bougies manco geleverd in de doos, na het omwisselen van deze 2 liep hij weer als een zonnetje.

Ben al redelijk lang eerste monteur maar zulke gevoelige bobines heb ik nog niet gehad, vooral lullig als de klant de auto goed rijdend brengt en er tijdens het onderhoud het een en ander stuk gaat.

Bedankt voor het meedenken!