IS 200 motor loopt onregelmatig en trac lampje knippert

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Hallo leden,

Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn IS200 executive. Het lampje van het motormanagement (recht bovenin het dashboard) brandt en mijn tractie lampje (links onderin) knippert. Ik heb het motormanagement laten uitlezen en er kwam uit dat de motor op 4 cilinders onder presteerde. Mogelijk bougies, bobine, of iets in die trant.

Ik heb de bougies laten vervangen met 6 iridium bougies, maar het probleem is er nog steeds. Is iemand hier bekend mee of heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Ik las al op engelstalige websites dat zoiets nog wel kan voorkomen bij de Lexus. Enig idee wat de bobine's in nederland kosten? En waar zijn deze te verkrijgen?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Dat is het zelfde als wat ik laatst had.
Bij mij was het de injector van cilinder 5
Ik had ook de bougies en de boubines vervangen. Maar dat was het dus niet.
Ik heb nog boubines over, 6 goede. Zijn eventueel wel over te nemen.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Vergelijkbare situatie heb ik ook gehad 1,5 jaar terug. Heb deze bij Toyota laten uitlezen en Bobine 6 bleek stuk te zijn. Bij Toyota moest ik 195 euro per bobine neerleggen, excl montage. Dus een kijkje op ebay is het wel waard.
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
slippernick zei:
Dat is het zelfde als wat ik laatst had.
Bij mij was het de injector van cilinder 5
Ik had ook de bougies en de boubines vervangen. Maar dat was het dus niet.
Ik heb nog boubines over, 6 goede. Zijn eventueel wel over te nemen.


De melding die ik krijg is dat de motor op cilinder 1,2 en 4 een ontstekingsonderukking heeft. Aangezien ik de bougies heb vervangen, hoop ik dat de bobine's een uitkomst bieden.

Wat zou je voor de bobine's willen hebben en is er eventueel een mogelijkheid dat ik kan proberen of ze verbetering geven?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Je mag ze van mij ook proberen.
Ik weet niet waar je woont anders kan ik ze nog wel ff voor je opsturen.
Ik had bij de eerste uitlezing misfire cilinder 1 2 en 5 en loopt arm op bank 2. Toen hebben we computer gereset en bleef het misfire op cil.5 en loopt arm op bank2.
Bank 2 is de 2de cat van het spruitstuk.
Als jij dus alleen misfire's hebt dan zou hij dus te rijk moeten lopen op bank 1 en 2.

Ik weet niet of jullie hem eerst ff gereset hebben om de "oude" storingen weg tepoetsen en dus alleen de actuele storingen uit te lezen.
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Hij is helaas maar 1 keer uitgelezen. Dit was voor mij ook nieuw en had er verder nog niks over gelezen.
Ik heb de volgende code's meegekregen:
P0300 - Cylinder 1 misfire
P0302 - Cylinder 2 misfire
P0304 - Cylinder 4 misfire

Ik woon zelf in de buurt van Hilversum, dus dat is een stukje uit de buurt. Ik wil de Lexus z.s.m. weer gerepareerd hebben. Ik houd dit even in gedachten en probeer nog even of ik mogelijk dichterbij een oplossing kan vinden.

Suggesties e.d. zijn meer dan welkom!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Voor die 7 euro verzendkosten zou ik het niet laten om het van Nick te proberen.. Hij geeft zelf ook aan dat je ze nag proberen en daarna overnemen als dat de oplossing biedt? Dus why not? Nick heeft meer te verliezen hier dan jij dat hebt... Toch?
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
mlcoolj zei:
Voor die 7 euro verzendkosten zou ik het niet laten om het van Nick te proberen.. Hij geeft zelf ook aan dat je ze nag proberen en daarna overnemen als dat de oplossing biedt? Dus why not? Nick heeft meer te verliezen hier dan jij dat hebt... Toch?

Absoluut waar, maar ik vind het geen prettig idee dat hij ze opstuurt, zonder dat ik er voor betaal.Goed, hier is natuurlijk altijd over te praten. Ik heb vandaag vrij genomen en ik ga eens rondbellen. Ik hoop dat ik dan wat kan regelen, anders overleg ik wel met Nick wat we kunnen afspreken.
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
nou, eindelijk dan.. Het is opgelost! Ik heb er wel voor naar volkel moeten rijden en daar hadden ze bij Deijne nog 7 bobine's op voorraad, stuksprijs 50eu, wat goedkoop is aangezien de huidige prijs bij de Lexusdealer (Amersfoort) 240eu incl. per stuk is. Ik heb ze zelf vervangen en mocht iemand hier ook eens mee aan de slag gaan, de ingreep is zelf goed te doen als je een beetje handig bent en de eerste cilinder zit aan de kant van de neus.

De Lexus loopt weer als een zonnetje en ik heb ook sterk het idee dat het voor die tijd al een tijdje een aflopende zaak is geweest qua bobine's. Ik had al het idee dat ik vermogen miste in de lage toeren en nu met de nieuwe bobine's merk ik dit overduidelijk. De Lexus rijdt nu veel rustiger. Het Relexus gevoel, zeg maar.

Iedereen bedankt voor de reakties en het meedenken.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Fijn dat het opgelost is.
ik heb ze toen via ebay gekocht voor ?100.- per 6 dus daarom heb ik ze maar laten komen.
voordat geld kon ik het niet laten zeg maar.
bij mij lag het toen dus niet aan bobines maar aan de injector die ik ook bij van deijnen heb gehaald.
je krijgt daar ook 3maanden garantie op eigenlijk alles, wist je dat?
ik had ze best willen versturen, je moet toch een beetje vertrouwen hebben in de mensheid,haha
maar het is opgelost en daar gaat het nu om.
veel rij plezier
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Mooi dat het opgelost is en super dat je even terugkoppelt wat er aan de hand was, want dat "vergeten" sommigen wel eens en dat vind ik jammer.
 

mtec

Hoort erbij
9 feb 2012
33
0
6
Bij mij heeft eenzelfde probleem zich vandeweek ook voorgedaan. Trillend blok en pook en een brandend motormanagement lampje (geen TRC btw). Daarnaast vermogensverlies.

Laten uitlezen en idd bobine probleem (bougies zijn vorig jaar allen bij een grote beurt vervangen).

Nu ging het heen en terug rijden na dit weekend naar de garage perfect, geen probleem e bekennen. Is dit normaal? Of is er dan iets anders aan de hand. Foutmelding geeft bobines aan, maar probleem is nu (tijdelijk) weg...?

Ben benieuwd naa de reacties van de experts. Ik ben een toale noob op technisch gebied even tussendoor. Wist niet eens wat een bobine was, haha!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Laten uitlezen en idd bobine probleem
Vaak zijn er meerdere DTC nummers afleesbaar, deze verwijzen dan naar desbetreffende cylinder(s) of onderdeel. Het is natuurlijk een traject, waarbij het 1 het ander kan veroorzaken. Het zou dus helpen als je die codes hier weergeeft.

Het kan zijn dat er even iets niet lekker liep, bijvoorbeeld een injector, etc. Meestal begint een probleem met: af en toe, regelmatig en permanent. Ook omstandigheden spelen een rol: koude-warme motor, etc.

Als je nu geen last meer hebt, zou ik voorlopig lekker doorsturen. Komt het weer terug, dan zal je dus waarschijnlijk wel iets moeten vervangen/verder onderzoeken. Zonder weergave specifieke codes kun je/wij nu niet zoveel.