IS 200 proefkonijn gezocht

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hallo IS 200/300 rijders,

Uitlaatspruitstukken bestaan volgens mij alleen in catalogi van internet-aanbieders.
Als je er echt een bestelt kun je het schudden. Is er niet, moet een nieuwe batch van worden gemaakt, of kwaliteit is dermate knudde, dat ze daarom met hun voorraadje zijn blijven zitten. IK BEN DAT ZAT.
Heb contact gezocht met Tony Law (Engeland). Hij wil een spruitstuk voor mijn IS 300 maken. Eerdere klussen van hem voor Triumph zescylinder lijnmotoren hadden fantastisch resultaat. Meer PKs en koppel dan elk ander spruitstuk dat ooit voor deze motoren gebouwd is.
Ik zou dan ook een kleine serie voor IS200 en 300 willen laten maken als dynotests goed uitvallen en er genoeg animo is vanuit wereldwijde Lexusclubs en -fora.
Ik zoek een IS 200 rijder die technisch is aangelegd, wat sleutelervaring heeft en niet bang is voor vuile handjes en lange dagen. En hij moet zich 2 dagen kunnen vrij maken.
Doel: 2 dagen naar Engeland om bij Law spruitstukken te laten maken en dynotests uit te voeren.
Je moet dus bereid zijn om 2 dagen op te offeren en wat geld uit te geven.
Als je toch al van plan was om wat meer PKs en een sportievere sound uit je IS 200 te toveren, is dit een buitenkans.
Ik laat vooraf zo realistisch mogelijke kostenraming maken, maar ik wil dit voor het IS 200 proefkonijn beperken tot een vooraf bepaald maximumbedrag. De rest is voor mij een post ontwikkelingskosten.
Je betaalt je eigen benzine en overtocht. Kosten voor B&B, eten,dynotest etc zijn voor mij.
Je moet beschikken over een topfitte IS 200, liefst al voorzien van een KN filter of vergelijkbaar.
Ik wil eerst meten met origineel systeem, vervolgens met off the shelf downpipe en systeem(dit heb ik al besteld en neem ik mee), daarna spruitstuk van Law met originele en catbacksysteem. Ik zou ook wel een of the shelf uitlaatspruitstuk willen testen, maar wacht al maanden op levering uit USA en vooruitzichten zijn niet goed.
Ik denk dat deze trip je inclusief benzine,overtocht en custom made spruitstuk 800 a 1000 euro kost.
Alles daarboven is voor mijn rekening.
Engels spreken is een must; Limburgs dialect is mooi meegenomen HAHA.
Als Law ter plekke een systeem voor me kan bouwen dat beter functioneert dan de aangekochte catback, laat ik dat gelijk monteren op de IS 300. Voor de IS200 vrijwilliger kan ik dat dan nabouwen voor een vriendenprijsje.
Zou het leuk vinden als zich iemand meld binnen pakweg 10 dagen om ins en outs te bespreken en data te prikken. Anders vraag ik medewerking van IS 200 rijder uit de Engelse club.
Ben benieuwd wie er mee wil.
Groeten, RedBaron
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Wat een mooie kans. maar we krijgen binnen kort een kleine dus het geld en de tijd kunnen we heel goed gebruiken.
anders had ik wel met je mee willen gaan.
Sucses in iedergeval. en we verwachten natuurlijk wel een mooie foto update hier van.
mvg nick
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Bedankt voor de reactie Nick, maar idd eerste de zaken regelen die het belangrijkste zijn.
Noteer je alvast stiekem als potentiele kandidaat voor zo'n spruitstuk. Houd jullie op de hoogte over de voortgang.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Als het nu voor een IS300 zou zijn, dan is mijn eerste reactie dat ik er wel oren naar heb. Alleen wordt ik aan de andere kant tegengehouden in verband met de kosten. Ik heb vroeger vanuit mijn opleiding gesleuteld, maar eigenlijk meteen achter een bureau terecht gekomen. Klinkt wel erg leuk. Misschien als er wat uitkomt, dan tegen die tijd een spruitstuk voor mijn SC.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
proefkonijn voor de IS 300 ben ik lekker zelf; maar als ik straks kleine serie laat maken denk ik dat je niet duurder uit zult zijn. Maar je hebt dan ook geen 2 daagse roadtrip naar Engeland, rollenbanksessies en 2 dagen genieten van mijn gezelschap..
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
redbaron zei:
proefkonijn voor de IS 300 ben ik lekker zelf; maar als ik straks kleine serie laat maken denk ik dat je niet duurder uit zult zijn. Maar je hebt dan ook geen 2 daagse roadtrip naar Engeland, rollenbanksessies en 2 dagen genieten van mijn gezelschap..

Kan ik ergens een IS200 lenen? :p
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Zal de oproep alvast ook maar ff uitzetten in Engeland; is voor een Engelse rijder ook stuk goedkoper.
Geen overtocht etc. We zullen zien wat er uit komt.
 

Dieter Maes

Nieuw hier
16 mei 2013
3
0
0
Moest je nog ge?nteresseerd zijn ik heb eventueel nog een megan racing header liggen voor de is300 die kan je gerust even lenen want aan deze ga ik de moeite niet doen om op mijn is200 aan te passen heb eventueel nog een cilinderkop van is 200 liggen ook voor entueel maken van een flens of zo je kan het mss komen ophalen onderweg ik woon in londerzeel ligt vlak aan de a12 paar km van brussel mss laat maar iets weten moest je ge?ntereseerd zijn.
mail me dan even : dietermaes2@hotmail.com

wil tevens ook wel proefkonijn zijn met is200 met 70000 km en motor in goede conditie maar hangt er vanaf wnnr je wilt gaan
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Hey Red, Damn lees deze hele topic nu pas:( SHAME ON ME.

Maare waarom nie voor un IS250??????? haha ik ben stiekem wel aant kijken naar un andere header maar denk nie dat het veel vooruit gang boekt maar voor zoeits wat jij wil had het wel de doorslag kunnen zijn :D

Succes met je trip en custom made pijpje;) Had je al iemand?????? :worship:
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hoi Dieter,
Bedankt voor je reactie en maak graag gebruik van je aanbod om jouw spruitstuk te proberen. Als tegenprestatie
regel ik wel met een collega dat je daar met je IS 200 op mijn kosten de rollenbank op kan om een vermogenstest te doen. Dan maak ik ook eens ff een run met huidige OEM systeem. Heb net van Showoff een Megan catback binnen voor Jonas IS 200 en een Megan axleback voor mij. Jonas komt morgen bij me langs en monteert waarschijnlijk alleen de einddemper van de catback. Kan ik ook alvast testen met alleen de axleback einddemper en vervolgens met de middenpijp van de catback in combinatie met de axleback einddemper. Als Jonas toch de middenpijp wil, bestel ik er wel een middenpijp of een complete catback bij om ook die eens te testen onder de 300. Als ik met jou of Jonas dan ook eens met de 200 de diverse combinaties kan uitproberen op de rollenbank weten we allemaal waar we aan toe zijn en kunnen we kiezen wat we willen. Als jij handig bent met draden en stekkers, is dat alleen maar mooi, want met die moderne managementsystemen klooien is voor mij lastig omdat in een enorme digibeet ben. Raak al de kluts kwijt met de afstandsbediening van mijn TV en zou niet weten hoe ik je een SMSje moet sturen....
Datum voor Engelandtrip kunnen we in onderling overleg bepalen. stuur je een PB/Mail
Enne Rowi: volgens mij is voor IS 250 wel fatsoenlijk spul te koop en zelfs daadwerkelijk leverbaar!
groetjes
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Volgens mij is iets beter zoeken ook niet verkeerd, zowel voor de IS 2 als 300 zijn er echt top spruitstukken te koop (voornamelijk uit de US en Uk). De mijne was in ieder geval (merk zou ik na moeten kijken) super (kostte ca. 1350 Euro) en leverde op een IS kompressor bijna 15 pk extra en een veel beter spoelende motor. De enige keerzijde van een goed ontworpen/gemaakt spruitstuk is dat je zonder piggy back of vrij programmeerbaar ecu nergens komt (een Lexus gaat na motage al snel heel arm lopen). Doe je niets dan is noodloop een verbrandend materiaal je deel en dan kun je beter stock blijven rijden (pre kats eruit levert overigens ook al redelijk wat).