- 5 mrt 2014
- 21
- 1
- 0
Mede Lexus rijders..
Op meerdere forums gelezen gehad dat je de boost op de 4200 rpm kunt weghalen zodat je de boost gewoon weg altijd hebt.
Dat vond ik wel interessant eigenlijk, dus hier meer over gaan uitzoeken en uitpluizen en wilde het wel eens gaan proberen.
Wetend dat je Nm koppel onderin anders zou worden, maar ik rij toch altijd wel tussen de 2000 en 4000 rpm in, dus ik wilde eigenlijk het koppel
precies op dit moment ook hoog hebben.
Zodoende vandaag aan de slag gegaan en de vlinderklep in de luchtinlaat verwijdert.
Ik ben geen auto monteur maar goed technisch aangelegd en durf een blok wel uit elkaar te halen of iets zelf vervangen, dus dit durfde ik wel aan
om een deel van t blok los te gaan maken en dingen weg te halen.
Ben met alles vastleggen en rustig uit elkaar halen (zonder brug) zo'n 2 uurtjes mee bezig geweest.
In elkaar zetten ging wel een stuk vlotter (A), voor de nieuwe schroefboutjes wel locktite gebruikt dus die wel enkele uren laten drogen.
Ipv de vlinder klep, heb ik wel een klein aluminium plaatje ervoor in de plaats gezet.
Want zonder de klep kon je de as waar de klep op geschroefd zat er gewoon uit halen, zeker door motor trillingen. Zodoende.
Ja de bevindingen zijn dus dat je meteen vanaf stationair tot aan de 6800 rpm je boost al hebt.
Ikzelf vind niet dat je onderin bij (bijv. 1000 a 1500 rpm) een dip krijgt of vermogen verlies krijgt, want daar heeft Toyota/Lexus het natuurlijk wel voor gemaakt.
Miss op de dyno dat er wel een dip te vinden is, maar zoals ik gewoon normaal wegrijd met een laag toerental rustig rijdend dan trekt hij lekker op.
En het toerengebied waar ik juist in rijd (de 2000 a 4000 rpm) daarin heb je nu dus meer vermogen dan origineel dus dat is super xD.
Hoef ik niet met turbo's of andere dingen te gaan investeren.
Voor zover ik het nu nog heb ervaren (een middag rond gereden) raad ik het iedereen aan. maarja een beetje technisch aangelegd zijn is wel
handig en denk ik noodzakelijk!
Op meerdere forums gelezen gehad dat je de boost op de 4200 rpm kunt weghalen zodat je de boost gewoon weg altijd hebt.
Dat vond ik wel interessant eigenlijk, dus hier meer over gaan uitzoeken en uitpluizen en wilde het wel eens gaan proberen.
Wetend dat je Nm koppel onderin anders zou worden, maar ik rij toch altijd wel tussen de 2000 en 4000 rpm in, dus ik wilde eigenlijk het koppel
precies op dit moment ook hoog hebben.
Zodoende vandaag aan de slag gegaan en de vlinderklep in de luchtinlaat verwijdert.
Ik ben geen auto monteur maar goed technisch aangelegd en durf een blok wel uit elkaar te halen of iets zelf vervangen, dus dit durfde ik wel aan
om een deel van t blok los te gaan maken en dingen weg te halen.
Ben met alles vastleggen en rustig uit elkaar halen (zonder brug) zo'n 2 uurtjes mee bezig geweest.
In elkaar zetten ging wel een stuk vlotter (A), voor de nieuwe schroefboutjes wel locktite gebruikt dus die wel enkele uren laten drogen.
Ipv de vlinder klep, heb ik wel een klein aluminium plaatje ervoor in de plaats gezet.
Want zonder de klep kon je de as waar de klep op geschroefd zat er gewoon uit halen, zeker door motor trillingen. Zodoende.
Ja de bevindingen zijn dus dat je meteen vanaf stationair tot aan de 6800 rpm je boost al hebt.
Ikzelf vind niet dat je onderin bij (bijv. 1000 a 1500 rpm) een dip krijgt of vermogen verlies krijgt, want daar heeft Toyota/Lexus het natuurlijk wel voor gemaakt.
Miss op de dyno dat er wel een dip te vinden is, maar zoals ik gewoon normaal wegrijd met een laag toerental rustig rijdend dan trekt hij lekker op.
En het toerengebied waar ik juist in rijd (de 2000 a 4000 rpm) daarin heb je nu dus meer vermogen dan origineel dus dat is super xD.
Hoef ik niet met turbo's of andere dingen te gaan investeren.
Voor zover ik het nu nog heb ervaren (een middag rond gereden) raad ik het iedereen aan. maarja een beetje technisch aangelegd zijn is wel
handig en denk ik noodzakelijk!
Bijlagen
Laatst bewerkt: