Jelmer - Project LS400

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
5
0
Goed, ik ben vanmiddag maar alvast begonnen met de verlichting. Ik had vanaf het begin links al geen spanning met dimlicht, dus de stekker zal wel niet helemaal goed zijn.

Ik ga morgen even wat metingen verrichten, maar ik ga toch xenon inbouwen, dus zoveel maakt het niet uit allemaal. heb toch maar 1 stuurstroom nodig in principe.

Vanmiddag dus alvast de linker kant uit elkaar gehaald, accu er uit en wezen schoonmaken, zielige ??noog :lol: :wink: :

DSC00319.jpg

DSC00320.jpg

DSC00321.jpg

Ja, alleen me inbouw foto's zijn een beetje een rommeltje geworden.

Ik raak altijd een beetje de 'draad' kwijt met dat spul, het is er honderd keer in en uit geweest voordat ik eindelijk had wat ik wou. Ik moet het natuurlijk weer apart hebben he :lol:

Het lijkt allemaal simpel, maar ik moet toch altijd in die Xenon Set's knippen om het goed te krijgen.

Ik wil namelijk, dat als ik me groot licht aanzet, dat de binnenste koplampen gaan branden, en dat de buitenste Bi Xenon in z'n grootlicht stand gaat, maar wat ik ook wil is een aparte voeding rechtstreeks van de accu af met relais voor de Xenon jaja.

Ik zag het alweer gebeuren, de boel begon te flikkeren, dus meteen maar die voeding gemaakt dus. :wink:

Goed bezig jelmer,
Als je het voor elkaar hebt zou je er dan een simpel schemaatje van kunnen maken ?
Wie weet ga ik dat dan ook doen,scheelt een hoop uitzoek werk :wink:
Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. 8O
Gusmano 8)

Mocht je een beetje afweten van torrents, zoek dan in google eens op:

wheeler dealers lexus ls400

er zijn een aantal torrents beschikbaar van deze uitzending, zeker de moeite waard om even naar te kijken.

:D

In principe kan je gewone xenon er zo in zetten. Maar bi-xenon is een apart verhaal.... als je het met een aparte voeding wil hebben zoals ik, maar ik kan misschien nog wel wat tekenen. Met die aparte voeding heb ik tenminste geen last van te lage spanning of massa gebrek.

Alleen het lastige is dat bijna elke xenon set weer verschillend is.... maar ik zal wel wat tekenen eerdaags

Goed, de Xenon is er nog in gekomen voordat ik op vakantie ging met de auto:

DSC00579.jpg

De stadslichtjes heb ik ook van sterke LED's voorzien:

DSC00392.jpg

Hier nog even gebroederlijk naast elkaar met de oude auto:

DSC00503.jpg

DSC00440.jpg

Wat een ongelovelijke mooie foto's! Deze zien er echt prachtig uit bij elkaar. Die Seville ziet er echt zeer goed uit! Nog een echte Caddie....

Uw Lexus

Uw Lexus

Beste Jelmer,

Je hebt een mooie Lexus gekocht ! Ik ben ook een tijd op speurtocht geweest.

Uiteindelijk ??ntje uit Keulen gehaald.
Foto's volgen nog.

Ja, het is een nog hele mooie auto voor de leeftijd. De Lexus heeft zo'n 4 keer meer op de teller staan :wink: . Maar het enige waarom ik met de Cadillac verder zou gaan was om de stijl en de prachtige afwerking, al zitten Amerikanen wel slordig in elkaar op plaatwerk/carrosserie gebied.
Maar ik heb nu eindelijk maar eens door alle glim glom heen geprikt en dus een onopvallende Lexus genomen welke wel al super rijdt zonder er eerst +20 mile aan te versleutelen.
Jammer genoeg kan ik geen 3 auto's hebben, dus de Cadillac staat te koop voor ?8750,- inclusief BTW
Maar als ik nog eens geld over heb (:lol::lol::lol: dat gaat nooit lukken! hahaha) dan neem ik weer een Amerikaanse mafia sedan. Maar dan een zwarte full size (+5.5m), en in concoursstaat uiteraard zodat hij niet teveel tijd kost ... weer Cadillac of misschien een Lincoln

Deze foto van de auto gebruik ik zo'n beetje het meest:

http://i273.photobucket.com/albums/jj21 ... ic/091.jpg

Ben trouwens weer wat kleine dingetjes tussendoor aan de Lexus aan het doen, de velgen zijn nu aan de beurt:

Nou weet ik dat die dingen de eigenschap hebben flink lelijk te worden, maar dan hoef je ze toch niet meteen blauw te spuiten?! zilver verkopen ze ook...dus die heb ik maar gehaald.

DSC00684.jpg

DSC00685.jpg

Ja, hij heeft 'goed' z'n werk gedaan en zelfs de binnenkant blauw gemaakt... en dan gaat het hier ook nog eens om het reserve wiel :wink: :lol: ...Maar wat wil je als je een gans blauwe Lexus neem :lol:

DSC00687.jpg

Maar de komende tijd ga ik ze dus allemaal weer zilver maken.

Re: Uw Lexus

Henk zei:
Beste Jelmer,

Je hebt een mooie Lexus gekocht ! Ik ben ook een tijd op speurtocht geweest.

Uiteindelijk ??ntje uit Keulen gehaald.
Foto's volgen nog.

Hoi Henk, welkom op Lexusforum. Ik kijk vooruit naar de foto's!

Jelmer zei:
Ja, het is een nog hele mooie auto voor de leeftijd. De Lexus heeft zo'n 4 keer meer op de teller staan :wink: . Maar het enige waarom ik met de Cadillac verder zou gaan was om de stijl en de prachtige afwerking, al zitten Amerikanen wel slordig in elkaar op plaatwerk/carrosserie gebied.
Maar ik heb nu eindelijk maar eens door alle glim glom heen geprikt en dus een onopvallende Lexus genomen welke wel al super rijdt zonder er eerst +20 mile aan te versleutelen.
Jammer genoeg kan ik geen 3 auto's hebben, dus de Cadillac staat te koop voor ?8750,- inclusief BTW
Maar als ik nog eens geld over heb (:lol::lol::lol: dat gaat nooit lukken! hahaha) dan neem ik weer een Amerikaanse mafia sedan. Maar dan een zwarte full size (+5.5m), en in concoursstaat uiteraard zodat hij niet teveel tijd kost ... weer Cadillac of misschien een Lincoln

Deze foto van de auto gebruik ik zo'n beetje het meest:

http://i273.photobucket.com/albums/jj21 ... ic/091.jpg

Ben trouwens weer wat kleine dingetjes tussendoor aan de Lexus aan het doen, de velgen zijn nu aan de beurt:

Nou weet ik dat die dingen de eigenschap hebben flink lelijk te worden, maar dan hoef je ze toch niet meteen blauw te spuiten?! zilver verkopen ze ook...dus die heb ik maar gehaald.

Ja, hij heeft 'goed' z'n werk gedaan en zelfs de binnenkant blauw gemaakt... en dan gaat het hier ook nog eens om het reserve wiel :wink: :lol: ...Maar wat wil je als je een gans blauwe Lexus neem :lol:

Maar de komende tijd ga ik ze dus allemaal weer zilver maken.

Inderdaad een mooie foto! Toch vind ik de Lexus niet erg onopvallend. Een stoere bak met een V8, dat hoor je gewoon. Onopvallend is een Nissan primera of een Volvo.... (Excuus aan Nissan en Volvo rijders ;) )

Tja, de velgen schoonmaken, dat ziet er uit als een beetje een moeilijk werkje. Veel succes ermee. Maar wie spuit zijn velgen ingodsnaam blauw?

@Henk; Dank je wel! maar er moeten nog wel wat dingetjes van me zelf aan gebeuren voordat ik hem zelf ook mooi ga noemen (gebruikssporen)

Heb je deze toevallig ook nog bekeken dan? die verkoper had het wel over iemand die er over dacht om een Lexus uit het buitenland te halen.

Ik ben zelf welgeteld een halve middag op speurtocht geweest. hahaha. Ik wou een blauwe met blauw interieur, alle opties, en het glazen schuifdak. Die zijn vrij zeldzaam, dus deze moest het wel zijn.
Maar ik hield het aanbod wel uiteraard in de gaten om deze te vinden.

5 jaar geleden heb ik eens in zo'n blauwe met blauw interieur gezeten, dat vond ik een mooie rustgevende combinatie en niet te somber. Die stond toen voor ?11000 te koop met 111000km. Rijd nog ergens rond bij mij in de omgeving

@Hube, ja dat worden flink wat uurtjes schuren/borstelen

Vandaag kwam er een pakje uit Amerika met de post. En daar zat een nog zo goed als nieuw mapje in met ongebruikte boekjes van de ?93 LS400, afkomstig van ?Lexus of Bellevue? (De naam alleen al :lol: )

De mijne ontbreken, en nu is de auto dus ook weer iets completer. Al mis ik natuurlijk een volledige onderhoudshistorie.

DSC00697.jpg

DSC00698.jpg

DSC00699.jpg

DSC00702.jpg

DSC00703.jpg

DSC00704.jpg

Mooie kar Jelmer, tijdloos en zo te zien in mint condition, enjoy the ride!

Dank je!

Ik probeer alleen echt alle gebruikssporen weer een beetje weg te wissen over de tijd. Zal wel een meer jaren plan worden.

Maar ik heb met deze auto toch het idee hem niet weg te doen na een paar jaar. Want hij bevalt gewoon helemaal (prestaties en dergelijke), dus dan kan ik er wel wat aan versleutelen. Ze worden ook aardig zeldzaam. Het merendeel is, of wordt uitgeleefd. En verdwijnt vervolgens op de export.

Dus over een paar jaar hebben we weer een echte klassieker :lol: , alleen dan eentje die ook compromisloos rijdt.

Goed, ik heb de velgen even in de 'vriezer' gezet hoor. dat gaat iets meer kosten dan ik in gedachten had. Ik wil ze namelijk gewoon laten 'restaureren' om een perfect resultaat te krijgen.

Maar hier irriteerde ik me ook al enige tijd aan:

DSC00716.jpg

DSC00720.jpg

Helemaal verkleurd, maar ik ben even bij me 'vrienden' in Purmerend geweest om een kleurtje te laten meten, et voila!:

DSC00723.jpg

DSC00724.jpg

DSC00725.jpg

Ik heb het zonnescherm ook maar meegenomen, die was ook helemaal verkleurd, en nu lijkt hij wel origineel Lexus in geheel blauw.
Dat derde remlicht gaat trouwens ook wel een keer wijken voor iets mooiers.

Dank jullie wel. Er zaten alleen een aantal gaatjes verstopt in het zonnescherm. heb ze allemaal doorgeprikt :? . ik kijk nog scheel ervan.