jeroen's project

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
:hi:

Ja ik ga er ook eens aan geloven! Ik heb toch al aardig wat gedaan aan de auto dus hier mijn project topic!
Ik heb de auto nu bijna 5 maanden en ik ben er echt helemaal gek op! Hiervoor had ik een Nissan s13 en toen ik deze verkocht had ik eigenlijk nog in me hoofd zitten om er eentje kopen om meetings af te rijden en me lex als daily te gebruiken. Maar in 5 maanden tijd heb ik dat idee uit mijn hoofd gezet omdat ik aan me lex meer dan genoeg heb! Dus toch maar rond kijken wat er met een is200 gedaan kan worden! En dus ben ik op meerdere idee?n gekomen.

Voorlopig is dit gebeurd of komt binnenkort:
- Originele audio laten zitten maar wel IPod afspeelbaar maken.
- K&N luchtfilter erin
- Onderhoudsbeurtje (nieuwe olie/bougies/koelvloeistof en nakijken de rest van de oli?n)
- Nieuwe velgen eronder (borbet lv5 18? moet het worden)
- Cilinders van de remmen spuiten in de kleur van de auto
- Grille zwart spuiten
- Console van snelheidsmeter toerentellen enz. vervangen met blauw led
- Midden console vervangen met blauw led
- Ledjes bij me kentekenverlichting
- Ledjes voor me stadsverlichting
- Ledjes voor interieurverlichting
- mistlamp passagierskant vochtvrij maken

Verlanglijstje
- Projector koplampen helder + LED angel eye
- BC-racing schroefset
- xenon 8000K kit (nu zit er 4500k in)
- het liefst een big-brake kit eronder maar de prijs houdt me nog wel erg tegen!
- voorruit vervangen (de vorige eigenaar heeft volgens mij 170000 km achter een vrachtwagen gereden)
- steenslag voorbumper, motorkap en een stukje van het dak laten verdwijnen

Onderhand ben ik gisteravond bezig geweest met het vervangen van verlichting van de snelheidsmeter enz. en middenconsole maar dat bleek gister toch wat lastiger dan gedacht de radio moet allemaal gesoldeerd worden dus dat laat ik maar even zitten, nu is alleen de airco control en klok blauw led. Ook had ik een ledje te kort bij de snelheidsmeter dus die is nu oranje/blauw gekleurd dus net gelijk maar weer eentje besteld! Maar over 15 dagen heb ik 3 weken vakantie dan trek ik er wel een dagje voor uit
Ook heb ik gister de K&N filter erin gelegd en dat klinkt best wel goed moet ik zeggen!

dit is hem net nadat ik hem had gekocht:

ik zal binnenkort een wat foto's neerzetten op het forum

Re: jeroen's IS200

ledjes in je snelheidsmeter en middenconsole is nog wel een bezigheid! maar het is aardig gelukt
moet alleen de snelheidsmeter nog een gedeelte doen maar daar moet ik nog ledjes voor halen en de radio maar dat komt over een paar weken als ik weer wat tijd heb.
ook heb ik me spulletjes binnen gekregen van grom audio voor me ipod en dat werkt ook perfect!
hier wat foto's:

airco control unit met led

sleutellicht en een gedeelte van de snelheidsmeter

interieurverlichting

ipod met aansluiting

nu nog wachten op de rest van de ledjes die besteld zijn.....
en me velgen die ik gister heb besteld die komen als het goed is begin volgende week
binnen dus update volgt!

grtsz jeroen

:) ledjes :)

:rulez: :rulez: man

En als ik wat mag zeggen... waarom geen 6000K niet slecht bedoelt maar 8000 is meer het golf type Xenon.

sorry ben niet echt zo'n volkswagen kenner!
maar ik ben er ook nog niet helemaal uit wat voor xenon of welk merk daarvoor moet ik nog een beetje voor op onderzoek

maar ik zat te denken rond 8000 maar kan ook dat ik straks 6000 neem of 12000 ;)

Hallo Jeroen,

Nette IS200, leuke plannen. En wat je al gedaan hebt, ziet er goed uit.
Hmmm ik heb ook weer iets voor op mijn lijstje, thanks. :rulez:

zo van de week eindelijk me velgen binnen gekregen met falken bandjes erom!
gisteravond was er gelukkig nog een plek vrij in de garage om even lekker te
sleutelen dus ik heb gelijk de velgen eronder gezet. dat was maar goed ook want me achterbanden waren bijna slicks :P daarna meteen me olie en koelwater ververst en de remmen nagekeken dus we kunnen lekker de vakantie in knallen!
hier wat foto's:

nu verder nog even wachten op de rest van de ledjes die binnen moeten komen voor de snelheidsmeter console.
dan kan ik dat ook eindelijk afmaken!

grtsz jeroen

Het ziet er al mooi uit Jeroen. Ze staan goed die Borbet's!
Ben benieuwd naar je nieuwe verlichting in de klokkenkast. Ik ben van plan dit ook te gaan vervangen (met Ice white leds). Ik heb helaas nog geen adresje gevonden waar ik de geschikte ledjes kan vinden.

als de bruggen bezet zijn moet je toch wat verzinnen :P

maar verlichting voor je klokkenkast is nog wel pittig om te vinden. ik had eerst van clublexus een beschrijving maar sommige ledjes die hij gebruikt passen niet bij mij :roll: de kleine lampjes in de hoeken van het console passen niet. maar ik heb er vanmiddag eentje uitgetrokken, dan gaat ik morgen middag naar een zo'n kleine doe-het-zelf elektro zaak die ouwe kerel daar is helemaal los met ledjes! dus ik laat wel wat weten als ik daar wat kan krijgen.

Goed bezig jonge! Ziet er goed uit allemaal.

wat heeft die ipod interface gekost als ik vragen mag?

gr. koen

bedankt!

maar de I-pod interface kostte rond de 90 euro. maar ik had zonder nog even verder te kijken een van de duurste gekocht met usb en externe harde schijf aansluiting. maar die alleen voor de I-pod zijn volgens mij rond de 50 euro met kabel. maar het werkt prima, mooi geluid.

Oh haha jij dacht ik neem gelijk de dubbel deluxe...

gr. koen

jeroen zei:
bedankt!

maar de I-pod interface kostte rond de 90 euro. maar ik had zonder nog even verder te kijken een van de duurste gekocht met usb en externe harde schijf aansluiting. maar die alleen voor de I-pod zijn volgens mij rond de 50 euro met kabel. maar het werkt prima, mooi geluid.

waar sluit je hem op aan, mss foto's ? perfecte uitkomst voor mij cd lader is xxxxxxxx

Properkes zo met die velgen eronder, nu schroefkitje eronder en droppen die handel :D

Komt slim hier.....

Lexus is300 zei:
jeroen zei:
bedankt!

waar sluit je hem op aan, mss foto's ? perfecte uitkomst voor mij cd lader is xxxxxxxx

waar ik het had besteld moest ik het type auto erbij zetten en kreeg ik een aansluitkabel erbij die je achter op de radio kan aansluiten. niets geen mods dus das al super!

k heb hem hiervandaan:
http://stores.ebay.com/Grom-Audio-Digit ... 4340.l2563

jeroen zei:
Lexus is300 zei:
jeroen zei:
bedankt!

waar ik het had besteld moest ik het type auto erbij zetten en kreeg ik een aansluitkabel erbij die je achter op de radio kan aansluiten. niets geen mods dus das al super!

k heb hem hiervandaan:
http://stores.ebay.com/Grom-Audio-Digit ... 4340.l2563

thx direct bestellen
:hi:

Goed bezig Jeroen, de velgen zien er netjes uit.

Waarom wil je een big brake kit?
Grotere plannen? Engine swap?
De remmen van een IS zijn al aardig goed. Volgens mijn heeft de IS300 de zelfde remmen set. Dus waarom zou je dan een big brake kit willen.

Verder leuke plannen, en een mooi project.

W1773M zei:
Goed bezig Jeroen, de velgen zien er netjes uit.

Waarom wil je een big brake kit?
Grotere plannen? Engine swap?
De remmen van een IS zijn al aardig goed. Volgens mijn heeft de IS300 de zelfde remmen set. Dus waarom zou je dan een big brake kit willen.

Verder leuke plannen, en een mooi project.
de remmen van de 300 komen van de gs300 geloof ik, zijn een stuk groter

uiteindelijk zou ik ooit weleens een swap willen doen maar dat is nog ver in de toekomst!
maar het gaat me nu vooral om de hoe strak het eruit ziet.
maar zijn de remmen van een is300 groter dan en passen die ook op de 200??