joop's project IS 200

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joop
  • Startdatum Startdatum

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
ook ik ben maar ff klein begonnen met knutselen ,de nieuwe ori voorruit is geplaatst met wisserverwarming,
er moest tog een grote beurt op en heb dus maar glijk ff alle delen ori erop geknald
interieur filter
luchtfilter
olie filter
en alle vloeistoffen vervangen
vonkjes er nieuw ingedaan de originele bougies zaten er nog in kon ze bijna met de handen breken
daarna ff de brakes nagekeken en de blokjes zagen r nog goed uit , dus maar ff de schijven ontroest,verder alles weer lekker gangbaar gemaakt
bijgeslepen en geprimerd en gespoten evenals de klauwen zelde verhaal , heb ze maar eens een x niet rood gemaakt , maar goudkleurig , wou de kleine details tog weer vinden in de buiten kant van de auto, aangezien ik nog iets tijd over had , maar ff een hid kitje 8000k gekocht en geinstaleerd , met led stadsliggies ohjaa en ook nog ff eenpaar van die slappe swabberaars erop gedaan dat wist tog iets beter , foto's volgen nog ben gister naar heerlen geweest en het karretje moet eerst ff schoongemaakt worden
vandaag tog nog snel even wat pics gemaakt , het regent hier en de andere projectjes gingen niet door , balen weer :cry:
CIMG7470-1.jpg

CIMG7472.jpg
CIMG7473.jpg
CIMG7471-1.jpg

Re: ook ff geknutseld aan mijn IS

Nice! nu nog je achterlichten :D

@ alan idd achterlicht units nog ff welke diodes heb je daarvoor nodig en waar haal je die als dit geen goede vraag is :llol:
maar goed karretje had van het weekend een grote beurt gehad en vrouwtje heeft vandaag de keuring er ff op laten zetten dit weekend ff verder knutselen en de foto's maken die ik beloofd had, miskien is de cockpit transformatie dan ook al klaar :P :P ;)

Volgens mij staat het op die site wat je nodig hebt, ik was naar een electronica zaak geweest in rotterdam zuid. Maar je kan ze volgensmij ook bestellen bij conrad.nl

Volgens clublexus:

I used 2 x P600A diodes but any P600X series will do the job. They have a forward current of 6A and a minimum blocking voltage of 50V. Remember that the current will be blocked by the end with the stripe (cathode).

Dus als je met die gegevens gebruikt en iets zoekt wat in de buurt komt, dan zit het wel goed.

vandaag tog nog snel even wat pics gemaakt :D , het regent hier en de andere projectjes gingen niet door :? , balen weer :cry:

mocht je dat met die lampjes gaan doen, laat het ff weten wil het zelf ook doen maar ben er nog niet zeker van!?

Hallo,

Ben afgelopen donderdag ook ff aan het knutselen geslagen, met als resutaat dat de remlichten nu ook via de mistlampen branden. Heb een paar diodes bij de plaatselijke elektronikazaak wegehaald (P600) en die netjes tussen de twee draadjes van de mistlampen gezet. Tussen lampje en stekker zit zo,n 10 cm draad en daar kan die mooi tussen. Draad naar de achterlichten toe en dan alles in de achterklep wegwerken. Ga binnenkort ook nog proberen om de achterverlichting mee te laten branden. Denk dat ik daar maar een variabele weerstand (potmeter) voor ga gebruiken. Maar je kunt natuurlijk ook andere vittingen gaan opzoeken.

Tom

Tom,

Mooi! Ik zou geen potmeter gebruiken, want dat is veel meer geklooi dan een andere fitting pakken. Je moet even bij de dealer een stukje kabelboom met fitting kopen die je nu stndaard voor je achterlicht units gebruikt. Dan kan je gewoon de juiste lampjes gebruiken voor je mod.

@Alan

Is helemaal waar dat het simpeler is om andere vittingen te gebruiken. Maar wil het me ook niet te gemakkelijk maken he :D

Hmmm als je toch al bezig bent, dan kan je ook een eenvoudige IO controller met ECU gaan solderen en programmeren :) Als je een beetje creatief bent dan kan je ook nog een andere sensor plaatsen om je remdruk te meten :) Deze kan je koppelen aan je ECU zodat deze bv feller gaat branden bij harder remmen en bij een noodstop dat deze gaat knipperen :P

haha ja dat is ook nog een optie natuurlijk. Maar zie nog wel hoe ik t precies ga doen.

Andere fittings had ik gewoon bij de dealer vandaan, volgens mij rond de 30 euro was ik kwijt, maar ik weet niet meer of het voor 1 of 2 kabels was.

Re: ook ff geknutseld aan mijn IS update oem velgen

zoals ik eerder al vermeld had ben ik bezig gegaan met de 17's oem , ik heb ook eigelijk een vraag aan jullie , ik zoek iemand die goed kan fotosjoppuh , want ik wil graag ik denk dat dat mooi is het hart van de oems dezelfde kleur als carroserie die ster dus, tevens zou ik de ster ook wel in het zwart of gungrey willen zien en de rest zilvermettalic zou mooi zijn als iemand van jullie mij daarmee kon helpen want dat zou voor mij een hoop schuur en spuitwerk schelen groeten Joop , gvd ik had weer foto's willen plaatsen van de vorderingen , maar de kaartlezer werkt nie naar behoren (of mijn geduld is niet lang genoeg) ;) :)
zo zien ze er dus uit
CIMG7497.jpg

CIMG7496.jpg

hier beetje bezig geweest
CIMG7498.jpg

zo ziet het er nu uit

CIMG7499.jpg

CIMG7501.jpg

CIMG7495.jpg

ik weet het is bij verre na nog niet af maar op de goede weg , tips en truuks hoor ik graag :)

Re: ff verder geknutseld aan mijn IS update oem velgen

Ik heb mijn velgen laten coaten en het hard heb ik de kleur gelaten. Ik zou eens wat foto's uitzien hoe het eruit ziet.

Re: ff verder geknutseld aan mijn IS update oem velgen

weet ik maar heb de calipers ook al goud en wil er geen lexbaru van maken, en dat hele donkere van de Fsport vind ik ook niet echt mooi afsteken bij blauw

Re: ff verder aan mijn IS update oem velgen

met de hand is dit bijna niet te doen , dan gaat er zoveel tijd verloren , maar goed vandaag ff de binnenkant velg aangepakt, tis wel veel werk ik hoop dat het resultaat ook mooi gaat worden
17012011327.jpg

17012011329.jpg

17012011328.jpg