Jurgen's IS300

Jurgen

Actief
26 dec 2013
164
5
0
Beste Lexusliefhebbers,

Hierbij de start van mijn projecttopic. Ik probeer hier alle vorderingen en veranderingen bij te houden. Natuurlijk voor zo ver mogelijk met foto's.
Het gaat om een Lexus IS300, bouwjaar 2002, versie Executive (alle opties behalve navigatie). De kilometerstand is bij aankoop 114.xxx geweest.
De vorige eigenaar heeft de velgen laten repareren en laten poedercoaten dat is het enige wat veranderd is, verder helemaal origineel.
Distributieriem in 2012 vervangen dus we kunnen er weer tegenaan.

Mods & Options:
- Grom Audio (AND2);
- Plastidipped dak en voorbumper;
- Megan Racing veerpootbrug

Things to do:
- Wat kleine interieurdingetjes zoals de telefoonhouder aanpassen.

Wishlist:
- JoeZ airintake + sportfilter
- Sportgril.

Foto's zeggen meer dan woorden:

Foto550-DMPAJ443.jpg

Foto550-QPHJ4RPH.jpg

Foto550-Z6RUHFXO.jpg

Foto550-NMLRQQ3N.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi auto! Wat waren de andere auto's op je "wenslijstje"? Ik startte mijn zoektocht naar een BMW 325i of een 330i en liep tegen een imposante IS300 Sportcross aan.

Vorig jaar eigenlijk een mooie zwarte 190E, maar door o.a. wijzigingen in het belastingstelstel en 'imago' wat je kunt krijgen toch maar niet gedaan.
Verder had ik altijd wel interesse in JDM, dus ik ging eerst kijken bij een IS200. Uiteindelijk is het toch een IS300 geworden.

Geen idee wat nu precies standaard is! Ben nog vrij onbekend en druk op weg om een enorme kennisachterstand in te halen:P.
Zwart dakje is ook al zo hmmmmm

was wel een goede hmmm :P Als je ze niet leuk vindt wil ik wel ruilen hoor hahaha

Aanstaande zaterdag een afspraak gemaakt voor het vervangen van de voorruit. De huidige ruit heeft na twaalf jaar trouwe dienst wel zijn tijd gehad. Een aantal putjes en sterretjes laten repareren is weliswaar goedkoper, maar je blijft het toch altijd wel zien. Er komt een 'groene' Pilkington in, dus ook uv-werend. Foto's plaats ik wellicht van het weekend!

Hele nette auto :rulez:

Punt van aandacht is misschien dat ze tijdens het vervangen het ruit e.e.a. goed 'primen'. Je zal niet de eerste zijn waar (na een haastklus) roest ontstaat rond de voorruit.

Supertip GPS-10! Ik zal het bespreken voor de montage. Er komt ook een nieuw rubber in en er zit natuurlijk garantie op, maar goed om dit mee te nemen.

Vandaag een nieuwe voorruit er in laten zetten. De vorige ruit had na twaalf jaar wel zijn beste tijd gehad. Het is een type zonder ruitenwisserverwarming maar goed, hoe vaak zou je dat gebruiken. Scheelt aanzienlijk in prijs (ongeveer € 150). Wat is de nieuwe ruit een verschil zeg, net of er geen ruit in zit haha.

Er extra goed op gelet dat alles prima in de primer is gegaan, je kunt voor zo'n ruitwissel beter de tijd nemen. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat.
Verder is de oude carkit er nu goed uitgehaald, dat ding had toch geen functie meer.

Hier nog een foto zonder ruit:
Foto550-OF8MOEGZ.jpg

Verder nog even langs Jap Power gegaan voor wat ideetjes, leuk om daar eens even binnen te kijken.

Netjes, ben benieuwd wat de volgende stappen gaan worden :thumbsup: :smirk:

De volgende stap was het cleanen van de achterkant. Ooit gaat nog een keer de trekhaak weg maar dit wil ik het liefst grondig aanpakken (dus het hele systeem).
Vandaag waren de typeplaatjes aan de beurt. Ik vind dat net even wat netter staan en zo is het meer een wolf in schaapskleren.

1891116_771363696225881_435812430_n.jpg

Er is een (groene) Pilkington ingegaan. In feite heb je een paar fabrikanten in de wereld die autoruiten maken, en is dit een ruit die net zo goed een Lexus-plaatje had kunnen hebben.

Het voordeel is dat je direct bij de leverancier koopt, dus zonder tussenhandel(aren), dit scheelt erg in prijs. Pasvorm is sowieso identiek. Het grootste nadeel is dat er geen Lexus-plaatje op zit!

Ja, maar niet alle ruiten worden volgens OEM specs gemaakt. Vaak zie je dat dan terug in de hoeken (als je er schuin doorheen kijkt) welke sterk vertekenen, of het glas is wat dunner. Heb trouwens zelf ook een Pilkington die prima is.

• Leuk
Waarderingen: Jurgen
Vandaag de grill gerepareerd (waren wat vinnetjes afgebroken) en de grill in de zwarte Plastidip gezet. Ik ben wel tevreden met het resultaat. Het chrome randje heb ik gelijkt meegepakt, vind het zo wat sportiever staan.

1798629_10151867208986746_1508956906_n.jpg

Vandaag lekker cruisend op de A12 en ja hoor, PATS!, opeens een fikse ster in de voorruit. De ruit zit er net twee weken in dus enorm balen. 'Gelukkig' zit de ster achter de spiegel en zie je het niet tijdens het rijden maar het blijft toch enorm jammer. Je blijft het toch altijd zien, hoe goed de ruit ook gerepareerd is. Morgen gelijk reparatie.

Verder chrome PY21W-lampjes in de achterlichten gedaan, vind dat net even wat subtieler en strakker staan dan de standaard oranje peertjes. Van het weekend installatie van de GROM-AND2 module en gaan we voor de Altezza-achterlicht-mod (met schakelaartje om het aan en uit te zetten).

Van het weekend druk bezig geweest met Plastidip. Het dak en een stukje van de voorbumper zijn door een bekende professioneel in de dip gezet (dus niet met een knikkerbus).
Nu nog wat uitharden en klaar is kees, in ieder geval ben ik erg tevreden met het resultaat (vooral het dak).

1922249_10203316223726639_546957380_n.jpg

1920534_10203316224526659_1924300637_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: coolbergen13