Kosten nieuwe sleutel

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
Vorige week begon de sleutel met de kofferdeksel ontgrendeling (3 knopjes) wat vervelend te doen. En sinds een dag doet hij helemaal niets meer. Als je op een knopje drukt dan gaat het rode ledje niet branden en bij de auto gebeurt ook niets.

Dus batterij vervangen (had nog een CR-1616 op voorraad) maar helaas: nada. Nu kan ik uit mijn andere sleutel (met 2 knopjes - deur open/dicht) de batterij even halen (die doet het in ieder geval) om te testen maar ik vrees het ergste. Mijn enige hoop is dat de nieuwe batterij (had ik al een maand of 18 in huis) defect is.

Heeft iemand een idee wat een nieuwe sleutel mag kosten bij Lexus. Gezien de prijzen bij andere merken vrees ik het ergste (? 300+).
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nu kan ik uit mijn andere sleutel (met 2 knopjes - deur open/dicht) de batterij even halen (die doet het in ieder geval)

Lijkt mij een kleine moeite dit eerst uit te proberen, hoofdpijn kun je altijd nog krijgen ;)
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
GPS-10 zei:
Nu kan ik uit mijn andere sleutel (met 2 knopjes - deur open/dicht) de batterij even halen (die doet het in ieder geval)

Lijkt mij een kleine moeite dit eerst uit te proberen, hoofdpijn kun je altijd nog krijgen ;)

Dat was ik ook van plan maar ik denk dat dat tegen beter weten in gaat - wat is de kans op een defecte batterij nieuw uit de verpakking? Tis ook geen no-name troep maar een GP.

Eerst maar even de auto van het alarm halen en sluiten met de sleutel om te voorkomen dat ik - mocht ik de enige goede batterij slopen - ik niet meer vd plaats kom of alleen met 'toeters en bellen' kan rijden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
wat is de kans op een defecte batterij nieuw uit de verpakking?
Kans is wellicht klein, maar valt beslist niet uit te sluiten. Overigens, batterij goed om geplaatst + - ?

Mocht je een multimeter (of zo'n batterijtestertje) hebben, kun je de 'nieuwe' batterij nog even verifi?ren. Als inderdaad je binnenwerk sleutel defect is, de transponderchip o.i.d., dan is dat meestal een prijzig iets. Dat zal dan wellicht neerkomen op de prijs die je hebt aangegeven.
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
GPS-10 zei:
wat is de kans op een defecte batterij nieuw uit de verpakking?
Kans is wellicht klein, maar valt beslist niet uit te sluiten. Overigens, batterij goed om geplaatst + - ?

Ik snap dat je de vraag stelt maar de batterij zit goed, net zoals de vorige (met de tekst/type nummer op de batterij zichtbaar).

Om zeker te gaan heb ik vanmiddag maar een handvol nieuwe batterijen besteld, dan kan ik vd week even testen alvorens me met een huilend spaarvarken bij de dealer te melden. Het vervelende is de dat de sleutel met de kofferbak ontgrendeling nu staakt en dan moet je (doorgaans mijn vrouw) elke keer eerst in de auto duiken om de kofferbak te kunnen openen. Als de andere sleutel kaduuk zou zijn had ik daar nog wel mee kunnen leven.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Wel, even opletten hier. Er zijn wagens waar, eens je de batterij vervangt, je aan de wagen moeten aanleren dat die sleutel er is.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn Mitsubishi. Batterij vervangen en ... niks meer. Bleek dat ding gewoon ge?nitialiseerd te moeten worden door beide knoppen tegenlijk in te drukken voor 10s, dan weer ??ntje etc etc.

En toen ging ie weer.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Wat The Swede hierboven zegt.. misschien moet je de sleutel weer inleren... Ga maar bij de dealer langs en laat ze dit even doen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Inleren is een mogelijkheid, maar...het rode ledje van de sleutel zou gewoon moeten knipperen... Dat lijkt hier dus niet het geval..

In die zin lijkt de 'stroomvoorziening' te haperen. Totdat TS een nieuwe en bewezen werkende batterij heeft getest/gebruikt, kunnen we slechts 'gissen'.
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
mlcoolj zei:
Wat The Swede hierboven zegt.. misschien moet je de sleutel weer inleren... Ga maar bij de dealer langs en laat ze dit even doen...

De beide vorige keren dat ik een batterij verving had ik de dealer niet nodig. Open, vervangen, dicht en werken.

Het probleem nu is niet dat de auto niet reageert of de sleutel niet kent (starten met de lege sleutel lukt gewoon) maar dat het ledje in de sleutel dood blijft/de sleutel geen signaal uitstuurt voor de deurvergrendeling/alarm.

Met een beetje goede wil heb ik vandaag de nieuwe batterijtjes met de post, kan ik vanavond eens gaan prutsen :rulez:

edit: GPS-10 was me voor zie ik nu
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Succes en laat nog even weten hoe je bent gevaren.

Alhoewel komisch weergeven, gun ik niemand een 'huilend spaarvarkentje'... :p
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
Jelmer zei:
Sleutel voor de LS430 zonder smart key kostte mij ?124,- bij de dealer in Amsterdam, ingeleerd en wel

Dat is vrij goedkoop, op het WWW zie ik ze voor $ 160 bij de goedkopere aanbieders, doorgaans is dat de helft van de dealerprijs. Ik heb ook de Toyota/Lexus standaard sleutel met baard.

Heel schappelijk dus. We zullen zien wat 'operatie pruts' brengt vanavond, ook fijn als ? 124 niet betaald hoeft te worden !
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
mlcoolj zei:
en? zit er nog leven in? of wordt het gecremeerd? :D

It's alive !!!

Een nieuwe 'nieuwe' batterij deed de truuk. De 1e nieuwe batterij was kennelijk toch niet goed.

Probleem fixed voor 3 euro, het spaarvarken overleefd de winter :rulez:
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
GPS-10 zei:
LOL@mlcoolj

Proficiat TS!

I told you so :p

Thanx

Ja op de 1 of andere wijze was die eerste batterij gewoon helemaal leeg. In een donker halletje was het ledje nog net te zien bij de 1e druk op de knop bleek later. Bij een 2e poging gaf hij al niets meer. Ik moest de tweede batterij overigens wel wat heen en weer schuiven voordat hij werkte. Voor de zekerheid heb ik er maar een dubbelgevouwen papiertje in gedaan zodat er geen ruimte is om te gaan soppen.

Ach, als dit bij 280.000 km op de klok het enige hobbeltje is.... :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het kan idd geen kwaad om even de contactlipjes te reinigen tijdens de wissel.

In ieder geval dank voor je terugkoppeling!
 

Irmichel

Nieuw hier
1 jan 2011
24
0
0
En sinds een paar weken toch weer 'storing' in de sleutel. Het 'open' knopje is definitief overleden of is zo onbetrouwbaar dat je de sleutel niet meer met zekerheid kunt gebruiken --> leuk als je vrouw bij de Appie staat en de auto niet open krijgt en besluit de sleutel maar in het deurslot te steken:

JAZEKER mensen, deze auto heeft een ALARM en de bestuurder krijgt nu heel veel AANDACHT :X

De kofferbak laat zich prima openen en de auto afsluiten gaat ook vanaf 25 meter maar openen helaas niet meer (soms wel, meestal niet). Dus maar even langs Lexus Rotterdam en een nieuwe besteld (? 130). De beste man van de receptie (erg aardige meneer) deed nog zijn best voor een reanimatie poging maar helaas.

Volgende week zal de sleutel er zijn, dan even inleren en klaar is Lexy :)

De oude sleutel houd ik lekker aan mijn sleutelbos, ik heb nu een twee-knops zonder kofferdekselknopje en dan kan ik ook de koffer openen zonder eerst in de auto te hoeven duiken. Elk nadeel hep zijn voordeel.