kraak/knak bij remmen en insturen

robinis200

Nieuw hier
21 mrt 2013
15
1
0
Goedemorgen heren

Zoals de titel al verteld heb ik een hele vervelende kraak/knak in me Lexus IS200 km 147.500 .
Ik ben werkzaam als monteur en had hem pas op de brug gezet , en kwam tot de ontdekking dat me fuseekogels spelling hadden .
Dus heb gister twee nieuwe OEM fuseekogels gemonteerd.
Dit heeft helaas niet mogen baten en heb nog steeds een hele vervelende kraak/knak bij remmen en insturen.
Neem in een bocht zonder te remmen dan is er niets aan de hand.
Mijn remmen ik nog geen half jaar geleden vervangen.

wie o wie heeft voor mij de gouden tip

mvg robin
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je hebt het dus niet als je een verkeersdrempel neemt of rechtuit rijd en dan remt?

Als het enkel in bochten optreedt tijdens remmen, geldt dat dan zowel bocht links en rechts? Zo ja, dan heb je een gemeenschappelijke deler. Is het enkel tijdens een bocht rechts bijvoorbeeld, dan is die kant meer verdacht. het lijkt dus vooral op te treden als de auto inveert.

Even brainwaven:
- Je hebt nieuwe remmen; klauwen en blokken?
- kun je duidelijk localiseren waar de kraak vandaan komt, achter/voor?
- stabilisatorstang-rubbers (maar dan heb je het meestal ook tijdens verkeersdrempels)
- schokbreker (veren/schotel/rubber bovenkant)
- bovenste fuseekogel, eventueel rubbers/bussen van draagarmen (soms lastig te zien zonder demontage)
 

robinis200

Nieuw hier
21 mrt 2013
15
1
0
Bedankt voor je reactie
Mijn remmen zijn nieuw, klauwen zijn gereviseerd
Stabilisator stangen wil ik nog naar kijken
Bovenste draagarmen zien er goed uit geen spelling oid
Schrokbrekers staan toch vast alles draait op me fusee toch en het is enkel als ik rem in een bocht zowel naar links als naar rechts
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Bovenste draagarmen zien er goed uit geen spelling oid