Lederen interieur vervangen, do's and dont's

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Beste allen,

toch maar even een "eigen" topic gemaakt.

Wat zijn de nadelen van het vervangen van een lederen interieur? Bijv. van beige naar een donkere versie.
Voordelen zijn evident:
- kleur in de gewenste keuze
- meerdere kleuren combinaties mogelijk
- stiksel kleur te kiezen
- nieuw
- direct LCD schermen inbouwen :)D)
- 100% schoon
- etc.


Maar wat zijn de nadelen, afgezien van de kosten?
Heeft iemand ervaringen, of een goed adres?
Wat zijn de kosten? Ik begreep zo'n 2000 euro bij een zeer goed uitgevoerde operatie, meerdere kleuren en bijv. een lexus logo in de stoelen geborduurd.

Waarom deze vraag? Zoals uitgelegd in een ander topic ben ik bezig met het aanschaffen van een nieuwe wagen, orientatiefase. Als ik een droomwagen zie maar met een licht interieur wil ik deze best kopen als bovenstaand goed is te doen ipv nog langer te wachten en wellicht dat het niet meer langs komt.
Ik wil een donkere interieur, bij een witte, grijze of zwarte wagen.


Het lijkt me gaaf om zwart lederen stoelen te hebben, met de binnen baan in een iets lichtere kleur, en dan een aantal naden met het F-sport blauw te naaien. En het Lexus logo in het zilver op de stoel te borduren, en uiteraard LCD schermen in de hoofdsteunen.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Persoonlijk zou ik altijd leder of misschien deels alcantara nemen, ongeacht de voor- of nadelen.

De voordelen:
- Makkelijk te onderhouden
- Dikwijls veel mooier dan stof
- Alle mogelijke kleuren combinaties, stiksels en logo's,....
- Straalt meer klasse uit

De nadelen (al dan niet soms):
- Bij slecht onderhouden uitdroging en scheurtjes (maar zal hier het probleem niet zijn)
- Verkleuring van jeansbroeken
- Sterk oppassen met broeksriemen en ijzeren frul aan je broek bij het instappen, anders krassen of scheuren
- In de zomer soms gloeiend heet van de zon bij het instappen

Bij de opgenoemde nadelen hierboven is eigenlijk het laatste echt een nadeel, de andere hebben meer te maken hoe je met je lederen interieur omgaat te maken....

Wat mij betreft.... DOEN en niet twijfelen
De prijs rond 2000? is wat mij betreft een redelijke prijs.