Lexus IS gen. II, volledig laten spuiten

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Beste allen,

ik overweeg eventueel een IS te laten spuiten. Voor de duidelijkheid, VOLLEDIG gespoten.
Zomaar een paar vragen:

- wat is het tijdsduur, een week? Veel demontage werk.
- maakt de originele kleur uit? Bijv. van donker naar licht, is dat meer werk in voorbereidingen zoals schuren, etc.?
- wat zijn bij benadering de kosten?
- aanbevelingen van bedrijven? Afstand is geen probleem, ik ga ervan uit dat de wagen minimaal een week weg is, alleen halen en brengen, vervangende wagen.


Er zitten bij mij om de hoek ook enkele bedrijven, van 1 weet ik dat deze ongeveer 5000 euro vraagt. Dat is mij te veel.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Wrappen: deze optie was ik vergeten, maar idd, is omkeerbaar en bij schade goedkoper dan spuiten ;)
En niet duurder dan spuiten, hier weet ik wel een goed adres voor.


Ervaringen met wrappen, prijzen?


Allemaal hypothetisch, ben alle opties aan het uitwerken. Reden: verkoop huidige wagen aan het eind van het jaar, aanschaf nieuwe wagen (merk en type onbekend).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
heb voor mijn vorige auto eens een quote gevraagd. Was rond de 2500.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Dat is een aantrekkelijke prijs ;)



Laten we de vraag uitbreiden. Bij een bijv. witte wagen, hoort imo een donkere interieur. Bijv. zwart met een mooie f-sport bies, naden. 2 Kleuren kan ook, bijv. donker wangen, iets lichtere binnenzijde voorzien van een mooi Lexus logo.
Dit heb ik eens gezien bij een ander merk, was erg mooi gedaan. Prijs 1500 euro.


Is dat een reeele prijs, 1500 voor een volledig lederen interieur?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Zoals Ed altijd zegt: Het spuiten is niet het werk maar het schuren.
Ik schuur de LS zelf en breng hem dan pas weg hij mag hem afplakken en spuiten.
Kosten:

Lak. 500 eu
Spuithok huren. 60 eu
Spuiters loon. 60 eu

Zo rond de 700 eur maar de kleur is identiek op de oude kleur.

Groet

Lexter

ps: Ze slopen je hele auto eerst en dat is het de helft van het werk.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik ben zelf redelijk handig, maar dit laat ik uitbesteden (als ik dit doe, dit is behoorlijk informatief voor mijn zoektocht).
Dus volledig uitbesteden.

@Alor: ik bedoel van beige leder, naar bijv. zwart leder. Niet vanuit stof. De wagen die ik koop heeft iig leder. En als ik een droomwagen vind, maar het leder staat me niet aan wil ik deze nog wel omzetten naar de juiste kleur.

Gewoon alle opties doornemen ;)
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Waarom zou jeje wagen eigenlijk spuiten/wrappen als je hem over een half jaar toch weg doet?
ik zou zo wie zo toch wrappen, ze hebben hele mooie kleuren en je kunt het altijd nog verwijderen
Wat voor kleur zou je willen doen dan? Het nieuwe bruin is wel heel sjiek en zeeeer zeldzaam op en IS gen2
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Is ter ori?ntatie en zeker niet voor mijn huidige.
Het is voor de nieuw aan te schaffen wagen die echt bommetje vol moet zitten met opties.
Je kan sommige opties laten vallen, bijv. kleur wagen of de kleur van het leer.
In het geval van Lexus kan je bijv. de optie ML niet laten vallen. Een bruine IS met ML kan ik nog altijd wit wrappen of spuiten :D

Daarmee ook direct gezegd hebbende dat bruin absoluut geen optie is.
Mijn kleuren zijn wit, zwart of antraciet, met een lichte voorkeur voor wit. Zilver zou ook nog kunnen.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Ik heb mijn vorige wagens in polen laten spuiten, tegen aantrekkelijke prijzen.. ik was voor een pt cruiser 2600 euro kwijt!!

misschien is dit wel een optie voor je!!