Lexus is200 cilinderkop gezocht HELP!

mallefiede

Nieuw hier
18 jan 2013
1
0
0
Goedemorgen,
Ik ben opzoek naar een cilinderkop voor mijn lexus is200
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen het is nogal dringend!


Alvast bedankt!

Grtz :hi:
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Denk dat je meer kans maakt met een compleet blok.
Kost helemaal niets, voor een paar honder euro heb je een blok evt met bak.
cilinderkop eraf en de rest bij het oud ijzer.

Mag ik vragen wat er mis is gegaan met je huidige kop?
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Nou Dirk, als jij 'voor weinig"een blok met bak weet wil ik de 6bak wel kopen en heeft mallefiede goedkoop een cylinderkop. Lijkt me wel geinig om de 6bak in een oude Triumph TR te bouwen. In USA worden ombouwsetjes verkocht voor inbouw IS300/Suprabak in Triumph TR, maar die 5e vind ik veel te lang. Tips zijn altijd welkom.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Er stond een blok met bak van een is200 op marktplaats voor een lange tijd.
Hij vroeg er 400 euro voor maar kreeg m aan de straat stenen niet kwijt.
Of nog even een paar maandjes geduld en dan kan je misschien die van mij overnemen.
Prijs per kilo.

Maar voor het leuk project voor je Triumph. De is200 bak is een j160 ofwel een Aisin AZ6 en word naast de is200 ook gebruikt in de Mazda mx5, rx8, nissan 200sx, Honda s2000 en zelf de nieuwe Toyota GT86. De gearsets zullen onderling wat verschillen maar het basis design is gelijk. De meeste van deze auto?s hebben fly-by-wire gasklep aanstuuring. Deze fly-by-wire geeft een soort van buffer, waardoor de bak niet zo op zijn sodemieter krijgt. Het is dus niet de sterkste bak, maar waarschijnlijk een verbetering t.o.v. de huidige bak in de Triumph.

Maar van al deze auto?s zou je dus de bak kunnen gebruiken.
Maar ik weet niet in hoevere die ombouw kits van een is300 bak bruikbaar is dan.
Ik dacht dat de is300 MT en Supra een W55 en W58 bak gebruiken.
Alleen de Triumph niet teveel opvoeren anders vliegen de tandjes je om de oren.
:D
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Zo zie je maar weer , je bent nooit te oud om er iets bij te leren. Ik ben nou eenmaal niet zo thuis in het moderne spul. Maar als die bak het in de Honda S2000 uit houd moet het in een 4 cylinder TR ook wel kunnen. Straatversies ca 150 pk en 200 NM en nog geen 1000 kg. Raceversies 185/190 pk 225 NM. Ook raceversies rijd ik met geveerde 7,25 inch geveerde plaat van Helix, dus dan zal het wel heel blijven. Met supergrote boringen(2450-2600 cc 4 cylinders) gaat het richting 235 /240 PK en 260 NM, en de 6 cylinders 260 pk/270 NM; maar dan heb je weer genoeg power en koppel om de sterkere 5 bak te gebruiken. De minder gunstige spatiering is dan niet zo'n punt. Stomme vraag misschien, maar is de bellhousing van de 6 bak demontabel zoals bij de 5 bak? In ieder geval bedankt voor je hulp en als je over een 6bak struikelt of die van jou opruimt geef me dan svp een seintje. Bedankt! RedBaron
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
@ Redbaron
De J160 bak is helaas met ge?ntegreerde bellhousing. Maar voor de genoemde vermogens zou de bak prima moeten voldoen. Maar boven de 240 pk zou ik het, zeker met echt race gebruik, voor gezien houden.
Miscchien dat de S2000 bak een sterkere set tanden heeft, maar ook het S2000 blok (F20c) levert 'maar' 200+ Nm koppel. Denk dat het koppel de voornaamste beperking is.
Met 200+pk/250+ Nm kan je beter een R154 bak gebruiken, wel met lose bellhousing en een bak die veel kan hebben. Is wel een 5 bak helaas. Of natuurlijk de legendarische V160 Getrag 6 bak maar daar moet je de knip we flink voor open trekken helaas.

Maar leuk om te horen dat je op de baan rijd met TR's.
Mijn ouwe heer heeft er ook eentje die hij uit africa heeft geplukt.
Maar die gaat helaas de deur weer uit om ruimte te maken voor ander oud spul.
http://www.prewarcar.com/index.php?option=com_caradvert&view=ad&section_id=4&id=70842&Itemid=434
Dus mocht je nog een klus project zoeken :rulez:

Mocht ik mijn bak eruit hebben dan ben je de eerste die het hoort.

Disclaimer: Al mijn 'kennis' hierover is theoretisch, ik heb de beschreven bakken nog niet zelf opgeblazen of in me handen gehad.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hoi Dirk, bedankt voor je info. Ik ben niet zo thuis in de Japanse baknummers, maar ik neem aan dat de R154 de bak is die ook in de Supra werd gebruikt. V160 Getrag is inderdaad een goed idee! Ik moet voor een klant een loeisterke motor bouwen en gelukkig ligt hij niet zo wakker van de kosten. V160 lijkt me bovendien makkelijker aan te passen dan de Ford MT75 die ook wel wordt gebruikt. Je hebt trouwens gelijk met je opmerking dat hoog koppel eerder funest is dan veel PKs. De TR3 van je pa ken ik; is toen via Hans Kooy op de Nederlandse markt gekomen. Ik heb er misschien wel iemand voor, want een klant van me zoekt een potentiele Mille Miglia auto . Zet hem even op mijn spoor als je wil.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Hoi Dirk, bedankt voor je info. Ik ben niet zo thuis in de Japanse baknummers, maar ik neem aan dat de R154 de bak is die ook in de Supra werd gebruikt. V160 Getrag is inderdaad een goed idee! Ik moet voor een klant een loeisterke motor bouwen en gelukkig ligt hij niet zo wakker van de kosten. V160 lijkt me bovendien makkelijker aan te passen dan de Ford MT75 die ook wel wordt gebruikt. Je hebt trouwens gelijk met je opmerking dat hoog koppel eerder funest is dan veel PKs. De TR3 van je pa ken ik; is toen via Hans Kooy op de Nederlandse markt gekomen. Ik heb er misschien wel iemand voor, want een klant van me zoekt een potentiele Mille Miglia auto . Zet hem even op mijn spoor als je wil.
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Als het budget het aan kan is een V160 erg mooi, als ik het zou kunnen betalen had ik het zeker gedaan.
De R154 schakelt niet zo soepel en is een 5 bak. De V160 is echt een monster, heb gelezen over tuners en drag racers die met die bak rijden met 1600+pk.
Sterk spul :D

Ik stuur je even een PM over de Triumph.