Lexus IS200 (kleine dingetjes)

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond,

Ik heb mijn Lexus IS200 al weer een paar maand in bezit en enkele dingen gedaan.
Ik merk dat ik her en der al enkele topics heb geopend en heb gereageerd op andermans topics, voor het overzicht voor jullie en mijzelf heb ik dit topic geopend om alles wat er tot nu toe is gebeurd te bundelen. Ook zal ik de komende 'projectjes' hierin laten zien.

Ik heb mij destijds voorgesteld onder het volgende topic:
viewtopic.php?f=14&t=862

Wat is er tot nu toe is gebeurd:
* Oude en afgebladderde orginele IS200 velgen gekocht en deze laten schuren en poedercoaten:
ik heb hier helaas geen voor-en-na foto's van. Op de velgen die op de Lexus zaten, heb ik winterbanden laten zetten:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


* Radio vervangen:
de OEM-radio vervangen door een Pioneer AVH-P4100DVD:
Het kostte wat meer moeite dan normaal, aangezien ik geen versterker achter het handschoenenkastje heb zitten.
De kabelboom die ik had besteld, kon ik daarom niet gebruiken en moest toen alle kabeltjes en stekkertjes handmatig met elkaar verbinden.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Bijbehorende topics:
viewtopic.php?f=39&t=1592&start=25
viewtopic.php?f=39&t=2048

* Koplampen laten polijsten:
Afgelopen zaterdag heb ik mijn koplampen laten polijsten door Driven2shine. De koplampen hebben nu geen gele waas meer en zijn een stuk helderder.

Foto's zijn hier te vinden: http://www.driven2shine.nl/detailing/pr ... ow=gallery en blijkbaar hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php? ... msg2081936

Bijbehorend topic:
viewtopic.php?f=40&t=686

Komende dingen staan op de plank:
* Zonneband en Lexus-sticker op voorruit
* Pilot Xenon-kit 5000K in de koplampen
* Lexus-emblemen op de kofferbak monteren (waarvoor dank Fer!)


Daarnaast lekt de Lexus sinds vandaag olie, waarschijnlijk veroorzaakt door een los/kapot oliefilter: viewtopic.php?f=38&t=2454

Genoeg geschreven, zo gauw er weer wat te melden wat post ik het op dit topic.

Mvg. Harry
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Mag ik vragen wat je uiteindelijk betaald hebt voor het poedercoaten van de velgen? Die van mij moeten er ook eens aan geloven ;)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hey.. goed bezig! waar heb je die omlijsting van je radio gekocht? De kleur sluit netjes aan zo op de foto...
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Je hebt idd al wat leuke dingetjes gedaan!

Metalfreak: HIe rin tilburg heb ik een adres voor je velgen! velgen gaan eerst een zuur bad in om overtallige lak eraftehale. Daarna worden ze gecoat! KOsten hiervoor 85? per velg!
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Ga je de auto nog verlagen? Ziet er verder goed uit man. En is de olie lekkage nou opgelost? Was het alleen het filter?

Succes met je verdere plannen. Have fun. :D
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Hallo allemaaaaal!!,

Metalfreak zei:
Mag ik vragen wat je uiteindelijk betaald hebt voor het poedercoaten van de velgen? Die van mij moeten er ook eens aan geloven ;)

Ik heb ze laten poedercoaten door 'Velgenalsnieuw' en dit kostte mij in totaal ?215,-: http://velgenalsnieuw.nl/ .... en zelfs een Lexus op de achtergrond :rulez:

mlcoolj zei:
hey.. goed bezig! waar heb je die omlijsting van je radio gekocht? De kleur sluit netjes aan zo op de foto...

Op de foto ontbreekt het raamwerkje nog die de lege ruimte opvult. De omlijsting inclusief de ISO-kabel heb ik gekocht via Ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Lexus-IS200-F ... 6638110307

W1773M zei:
Ga je de auto nog verlagen? Ziet er verder goed uit man. En is de olie lekkage nou opgelost? Was het alleen het filter?

Succes met je verdere plannen. Have fun. :D

Verlagen staat niet op mn lijstje, maar zeg nooit 'nooit'.
De olie lekkage is nog niet opgelost, vandaag was er het weer niet naar om onder de auto te kruipen. Hopelijk is het morgen wat droger....

Mvg. Harry
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Lexus-dzjino zei:
Je hebt idd al wat leuke dingetjes gedaan!

Metalfreak: HIe rin tilburg heb ik een adres voor je velgen! velgen gaan eerst een zuur bad in om overtallige lak eraftehale. Daarna worden ze gecoat! KOsten hiervoor 85? per velg!

Thanks, maar had na wat Google-en hier 15 km verder ook al een adresje gevonden via http://www.velgenherstel.nl/ die prijzen afgeven vanaf 190,- ex. btw per set... Dus daar ga ik eerst eens informeren. Weet ook nog een adresje dat zou doen aan velgherstel, maar die blijken geen site te hebben (het is bijna 2012.... :roll: )
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond,

Vandaag heeft mn vader het xenon-kitje gemonteerd:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


op de foto's hieronder is enigszins het resultaat te zien:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Hier is overigens nog de radio te zien inclusief het raamwerkje die de lege ruimte opvult:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het olieprobleempje is vooralsnog opgelost, een nieuw oliefilter: kosten ?7,50 :rulez:

Mvg.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedenavond,

Voor mijn Pioneer AVH-P4100 DVD ben ik momenteel op zoek naar een tv tuner/DVB-T tuner van rond de ?60 waarmee ik Nederland 1,2,3 en een lokale zender kan ontvangen.
Voor dat geld kom ik uit op of een goedkope of een wat duurdere tweedehandse tv tuner.
Uit wat zoekwerk op google ben ik erachter gekomen dat bij de goedkope tv tuners met een snelheid van circa 80 km/h het signaal gaat haperen..... niet ideaal dus.

Mijn vraag is of iemand op dit forum ervaring heeft met een tv tuner, of wellicht nog een tv tuner op zolder heeft staan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Mvg. Harry
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Xenon is gelukt dus! Hoeveel K heb je genomen uiteindelijk? wbt die Tuner, ik zou het niet weten, ik weet van mensen die de tuner van KPN gebruiken (Topfield zo uit mn hoofd)...
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedemiddag,

Mn auto is deze week voor de APK geweest, maar afgekeurd op de volgende punten:
* Rechtermistlicht deed het niet --> nieuwe lamp in gestoken
* Xenon-lampen gaven geen correct lichtbeeld --> oude lampen (tijdelijk) terug gestoken
* Remvoering rechtsachter vastgeroest --> losgehaald en vrijgemaakt van roest

Dit is tot nu toe herstelt, maar voor de volgende afkeurpunten moet ik nog onderdelen inkopen:
* Draagarmen links en rechts (wielzijde) aan voorzijde voldoen niet meer voor APK
* Fuseekogels links en rechts aan voorzijde voldoen niet meer voor APK

De fuseekogels wou ik van TRW voor ?37,24 p/st. kopen op de volgende website:
http://www.mister-auto.nl/fl/fuseekogel ... g2462.html

Over de draagarmen ben ik nog niet uit. Op de volgende website stonden een aantal goedkope draagarmen, maar ik weet of dit wel goede draagarmen zijn:
http://www.autopartswinkel.nl/doc/zoek-op-kenteken.html

Iemand ervaring mee en wat is een goede prijs voor een draagarm?
Wie van jullie heeft al wel eens de draagarm vervangen en welke heb je toen gekocht?

Ik heb overigens van een aantal bedrijven de prijzen ontvangen, de Lexus garage was de duurste: ?208,87 per draagarm en ?76,29 per fuseekogel. :p

Alvast bedankt!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
over de draagarmen heb ik wel wat verhalen gelezen, dat je toch beter voor het echte spul kunt gaan. De goedkope blijken heel snel weer te scheuren...
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
mlcoolj zei:
over de draagarmen heb ik wel wat verhalen gelezen, dat je toch beter voor het echte spul kunt gaan. De goedkope blijken heel snel weer te scheuren...

Juist, heb ik ook een aantal keer gelezen. Het 'echte spul' is echter zo duur... :roll:
Je bent zo ?180 per draagarm kwijt, en als je er dan 2 moet hebben...

Wat betreft TRW, dit lijkt me wel een betrouwbaar en kwalitatief sterk merk gezien de ervaringen op het internet.
Zij hebben helaas geen draagarmen voor de IS200 in het assortiment.

Gr. Harwin