logboek IS250-crisis package-2007-tungsten pearl

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
in deze topic ga ik al mn aanpassingen en onderhoud beschrijven :baseball:

mn wishlist
1/K&N typhoon filterkit (besteld)(binnen) -----------DONE
2/19inch velgen/banden----DONE
3/verlagen-30mm ( is eibach pro-kit geworden)------DONE
4/ramen tinten
5/dakspoiler-DONE-(thanks alor)
6/sportgrill
7/hout/alu delen interieur
8/sportpedalen
9/remklauwen poedercoaten
10/red-outs



26-10-2012-- 76780km- aanschaf van de lexus
10-11-2012--76890km-dakspoiler bij forumlid alor opgehaald(word komend voorjaar gemonteerd)
16-11-2012--77100km-olie en oliefilter vernieuwd peace of cake met juiste gereedschap
10-12-2012--78700km-K&N typhoon luchtfilterkit gemonteerd
27-12-2012 /14-1--2013--79400km-verlaagd 30mm eibach pro-kit
08-04-2013--82300km-remblokken/remschijven v-zijde vervangen
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

Hoi Tonnetje, het projecten forum is er misschien een betere plaats voor. Als je wilt zullen de mods het topic verplaatsen.

Hoe dan ook veel succes met de upgrades!
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

ok dat is een mooie optie
niet aan gedacht, dus bij deze word hij dan verplaatst :rulez:
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

nou mn eerste troep is binnen
alleen nog effe tijd zien te maken :mrgreen:
http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 135829.jpg

hetK&N typhoonkitje heb ik bij suprasport vandaan uit haarlem
heb voor K&N gekozen vanwege het geluid op afroep, en met cruisen geen extra herrie
zijn betere systemen, maar bij lagere toerentallen is het aanzuiggeluid al heftig
en luider naarmate het gas word ingetrapt :D
en het verlagingsset komt bij promaxx uit beekbergen
een teinsetje was qua prijs geen optie
en de eibachs zijn maar miniem stugger dus vandaar deze keus
heb hier verschillende how to do,s gevonden

http://www.clublexus.com/forums/suspens ... isx50.html
word je ook wat wijzer van, en het is leuker om het zelf te doen.




nou schijnbaar niemand interesse in dit verhaal over velgen/banden combo,s dus verwijderd
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

zo effe tijd gehad voor de K&N shortram intake te monteren
is een mooi kit voor het geld
is wel verstandig om goed te shoppen op internet want prijzen verschillen nogal
met maar liefst 150 euro tussen de duurste en goedkoopste aanbieder!
de pros /zijn een mooi diep aanzuig geluid/iets snellere reactie op gasgeven
de cons/ krijgt omgevingswarmte van het motorblok mee ondanks afschermingschild van K&N
maar dit had ik van te voren al ingecalculeerd
de montage is redelijk eenvoudig,wel moet je een beetje ruimdenkend met pasringen en aansluitingen zijn
beetje bijbuigen en extra ringen gebruiken voor een strakke montage
verder was de rubber aansluiting die bijgeleverd was op klephuis niet helemaal goed aansluitend
deze word nog nagestuurd door suprasport uit haarlem zonder extra kosten
heb hem met startpilot getest of hij op de aansluiting lekte maar is niet het geval
maar voor de zekerheid toch maar de juiste monteren .
http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 10a749.jpg
http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... e55d73.jpg
bij de foto,s kan je ook goed het K&N hitteschildje zien zitten
verder word de originele koudluchtinlaat (CAI) aan onderzijde op het hitteschild aangesloten.dus krijgt nog steeds
verse buitenlucht aangestuurd direct op het filter als je rijd
hiermee word in belangrijke mate het nadeel van de hitte die je motor afgeeft richting je luchtfilter opgeheven zodra je auto in beweging is
en wat aanzuig geluid betreft een grijns van oor tot oor :D
hier een filmpje niet mijn auto maar wel exact zelfde aanzuig geluid!!!!!
vanaf 6.05 geluid te horen en op 7.13 buiten de auto, verder leerzaam filmpje met shitmuziek op de achtergrond :X
http://youtu.be/fzWt2soDids
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

Alor zei:
Goed bezig Tonnetje!
Zoon filter ziet er iid goed uit maar betreft de velgen vind ik persoonlijk niet mooi (mag)
Deze zaten toevallig ook onder mijn IS toen ik hem kocht maar heb ze direct daar achter gelaten :D
Maar goed... Smaken verschillen "gelukkig"!

Veel plezier verder met het klussen aan je mooie IS


mooi dat er toch iemand een mening geeft/heeft
er kijken/ lezen veel mensen opt forum,maar weinig/geen geven reactie
komt een beetje doods over maar goed weet niet wat de reden is
is op buitenlandse europeesche lexus forums trouwens hetzelfde probleem (D,GB,F)
denk dat ik me ook op het amerikaanse forum ga aanmelden
is toch een stuk levendiger daar

maar goed om op de velgen terug te komen!
het is inderdaad een te drukke velg voor de strakke lijnen van een IS
er moet een simpele doch strakke velg onder in 19 inch
want de spatbord rondingen zijn dusdanig groot dat dit het mooiste resultaat geeft
dus bij deze hoef ik me alleen nog maar op 19inch te concentreren :mrgreen:
greetz tonnetje
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

Ziet er goed uit dat open luchtfilter. Ben benieuwd hoe de rest van je plannen er uitbgaan zien.
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

inmiddels ook lid van het amerikaanse forum :geek:
is verschrikkelijk veel te vinden over de IS sec gen!
wat in europa populair is onder alle leeftijds groepen (3 serie) ,is daar de lexus IS250/350 aan de macht
is een zeer actief forum
maar goed ben weer met de 19inch velgen aan de gang, en ben helemaal verliefd op deze velgen geworden
velgen komen uit zwitserland
http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 03c727.jpg

http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 37ac41.jpg
zat nog eens naar de velgen te kijken en dacht ze lijken ergens op en jawel op deze ,alleen zijn deze velen male duurder
http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... c0c366.jpg
twee druppeltjes water dacht ik zo
zijn in 8,5j en 9,5j leverbaar et40 hoop dat dat wil passen!
mijn keuze is eigenlijk al gemaakt gaat alleen 500 euro duurder uitvallen als gepland :eek:
maar vind ze zeer chique,
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

Mooie velg en mooie maten. Vind die van vossen eerlijk gezegt nog een iets mooiere lip hebben zelfs.

Wat voor banden maten komen er omheen?
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

nou de velgen hebben bij deze ook een inox lip
en het word een breedsetje ,dus ben zelf ook benieuwd of de a-velg breder word als voorvelg
komt 235/35/19 voor onder en 255/35/19 achter icm eibach prokit=3cm verlaging rondom
hier een foto van vossen wheels is echt vet, maar afwachten of het bij mij ook zo word
fabriek in ch zit momenteel dicht

http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 5f0ff9.jpg
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

nou de voorveren zitten eronder
wat een ongeloofelijk rotklusje als je het voor de eerste keer doet
ten spijt van wat ik allemaal op internet verzameld heb aan documentatie is de werkelijkheid
een tikje rottiger
bouten die vastzitten,kogeltjes die meedraaien etc
maar goed is gelukt
totale tijd r-zijde 5 uur :O
wijzer geworden door de r-zijde de l-zijde in 2enhalfuur
afbouwen/met momentsleutel natrekken etc halfuur
moet wel zeggen dat ik er de tijd voor heb genomen ,en de abs stekkers zaten ook op een kleremanier vergrendeld in de abs sensor maar is goed gekomen
heb verder alles op de grond gedaan is een ruggebreker
mischien dat als ik op een brug had gestaan ik sneller was geweest met alles
nou hier wat foto,s





http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 18cad2.jpg
http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 3c7b5e.jpg


http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 9b7c73.jpg

a-zijde moet dus nog
eerst moed verzamelen ;)
de verlaging valt niet echt op tenzij de veren zich nog moeten gaan zetten
is wel te hopen ben er zo niet te vreden over in ieder geval.......
het veercomfort is ook niet minder geworden in mijn beleving
maar zitten nog steeds 16 inch bandjes omheen
word vervolgd.
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

is wel een mooie veerspanner, en ik ben bang dat t niet veel meer gaat zakken voor je. hooguit 1cm
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

we kijken wel
zag dat de rechterkant al een halve cm was gezakt
gisteren zat er tussen llinks en rechts 1cm verschil!
nu nog een halve cm
en inderdaad veel gaat hij niet meer zakken denk ik
maar ga voor de 225/40/19 banden voor en 245/40/19 achter
ipv 235/35/19 en 255/35/19
scheelt 7 km op de telller volgen banden calculators
bij mij zit er bij bijna alle snelheden op de teller tussen 7 en 9 km verschil in
dus 80 op de teller is 73 echte km,s
bij 100 is het 93 en bij 120 zelfs bijna 10km verschil
dus bij deze is dat probleem ook gelijk uit de wereld
geeft hij eindelijk de werkelijke snelheid aan
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

Alor zei:
Nee die gaat niet meer zakken... Je had ook geen eibach moeten nemen :p




ja mischien H&R ,deze zakt zelfs 45 mm na verloop van tijd,maar ben voor het veercomfort gegaan
anders had ik coilovers gemonteerd
de tijd zal het leren
als de gaps maar worden zoals bij jou, tussen band en spatbord
dan kan ik er mee leven
zal binnenkort effe before and after foto,s van de 16inch velgjes met spatbord ruimte plaatsen.
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

dacht ik weer een alternatief te hebben gevonden :D
stamp jij het weer de bodem in hahahaha
maar liep dat veel aan of maar een klein beetje?
want scheelt 1.8 cm extra optische verlaging vandaar
anders ga ik het binnenscherm modificeren /of liep hij ook op het op het buitenscherm klem/aan?
gaat mij in principe om de voorzijde a-zijde kan ik gewoon 255/35/19 monteren
mischien is de v-zijde met a-zijde optisch gelijkwaardig dan.
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

zo vandaag de a-zijde verlaagd,in verglijking met voor een makkie
nu mn keuze van de velgen bepalen
als ik velgen neem die gepolijste vlakken hebben word het pas voorjaar
gespoten velgen kunnen wel tegen pekel dus knal ik er dan onder als mn keuze definitief is
as weekend eens even met fa corniche bellen over de levertijd en kosten van onderstaande velgen
want zijn lever problemen mee
zijn wel mn eerste keus velgen!
http://i363.photobucket.com/albums/oo78 ... 03c727.jpg

anders worden het de lfa replica velgen deze zijn gespoten en snel leverbaar
greetz tonnetje :hi:
 
Alor zei:
Op de LFA velgen hebben we patent he vriend :D
... Dat kost je een forum donatie :p


als het de lfa velgen worden dan kan ik wel wat storten ja
niet veel want ik heb crisis en na aankoop van velgen en banden ben ik platzak
:hockey:
hoor volgende week of ze leverbaar worden
moeten speciaal op steek 114,3 gemaakt worden cq et40 en 9,5j
ze worden alleen in 5x112 en 5x120 standaard geleverd
de 8,5j et40---- 5x114,3
zijn wel gewoon standaard leverbaar van corniche

UPDATE-UPDATE-UPDATE
nou op het antwoord van de importeur gkb import uit westerbroek zit ik nog steeds te wachten
aan zulke bedrijven heb je dus helemaal niks
moest zelf ook al de eerste keer weer over de corniche velgen bellen
nadat ik een mail had gestuurd en daarna niks meer had vernomen nog maar een keer gebeld
zouden kijken of ik steek 5x112 met schuifmoeren kon monteren in overleg met corniche fabriek zelf
ik zit nog op info te wachten van ze
heb nog een keer terug gebeld en telnr achtergelaten met de mededeling van hun kant, dat ik terug zou worden gebeld
moet nog gebeuren dus
kort samen gevat
alles wat niet in hun lijst voorkomt past niet/kan niet en is de interesse weg bij de firma
al met al zeer onverschillig bedrijf

dus het corniche velgen verhaal is definitief afgelopen voor mij.


greetz tonnetje
 
Re: logboek is250-bussines-2007-tungsten pearl

zie onderstaand bericht ivm corniche velgen.