LPG = Liquid Propane Gas = cheap fuel.

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ok ik moet over op de LPG met het aantal kilometers dat ik maak en de immers stijgende literprijs kan ik maar beter op LPG rijden. Daarvoor moet ik een aantal dingen doen en dat kost veel geld. Let op voor mij is het ook tijd om de kleppen te stellen en dat kost bij de dealer een vermogen. Kleppen stellen kan ook als de kop niet op het motorblok zit bevestigd. Dus de totaal prijs van dit project zakt met de kosten van het stellen van de kleppen.
Volgens mijn vraagt de dealer 1500 eu voor het stellen.

What to buy and sell ?

Nieuwe kop met harde klepzetels ( marktplaats 300 eu nieuw met normale zetels )
16 nieuwe uitlaat kleppen x 33 $
16 nieuwe inlaat kleppen x 27$
pakkingen
32 stelplaatjes
mss nog een nokkenas ketting.
De kop totaal zal wel zo'n 1000 eu gaan kosten


De oude kop kan ik laten reviseren en klaar laten maken voor LPG zodat iemand anders deze kop kan kopen en ook op LPG kan gaan rijden. Dus dat geld komt dan terug de kop is compleet wss wel 600 eu waard ( mits de kleppen goed zijn)

Dan het brandstof gedeelte:

Verwijderen originele tank, terug plaatsen een 30 liter tank ( start en spoel tank )

Een LPG tank 100 liter
Een LPG verdamper + leidingen
De inbouw kosten totaal zullen wel 2000 eu zijn.

Vragen:

Voor het verwijderen van een tank en het terug plaatsen van een klein handgemaakt tankje, waar moet ik opletten ?
We praten hier over een vierkant hand gelast RVS met retour aanvoer ontluchting en fuelpot. Eigenlijk was het ooit een diesel tankje maar na de upgrade is ie schoongemaakt. De brandstof pomp zit toch onder je voorbumper naast je compressor ?
Om motorschade te voorkomen moet het wel goed gebeuren backfires wil ik eigenlijk niet horen of meemaken.
Ik kan die luchtmassa meter wel weggooien na 1 backfire vrees ik.

Wat is jullie menig over dit plan ?

groet

Lexter :worship:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Het lijkt me op de lange termijn een goed plan, maar heb je al eens uitgerekend hoe lang je kan rijden als je de inbouw- en modificatiekosten zou spenderen aan brandstof (dus het verschil in brandstofprijs tussen LPG en benzine)?

Het klinkt namelijk als een erg dure ingreep en ik heb ook al regelmatig gelezen dat Lexus en LPG niet in dezelfde regel moeten voorkomen, dus misschien is een Lexus niet de beste auto om op LPG te laten rijden?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
als ik nog 100.000 km zou rijden met deze LS kost me dat 10.000 liter x 1.75 = 17500 eu
op de LPG kost me dat 10.000 x 0,75 cent = 7500 eu
17500 eu - 7500 = 10.000 eu verschil daarvan afgenomen de complete LPG onkosten post van 3500 eu ( inbouw LPG + nieuwe kop )
10.000 eu - 3500 = 6500 eu dat je overhoudt.
van 6500 eu kan ik 1 jaar rond rijden op benzine.
en op de gas 2 jaar ....

Dat een Lexus niet geschikt is voor gas is echt meer een mythe dan de waarheid.
LExus heeft een benzinemotor ontwikkeld geen LPG motor, daardoor ontkom je niet aan de bekende knelpunten die LPG opleveren:

gewicht probleem met achterveren
backfires
slecht starten
onregelmatig lopen
hetere motor
vermogen verlies

dit zijn punten die iedere auto heeft volgens mij, dat niemand in the USA op LPG rijd is geen bewijs dat een LS niet storings vrij op LPG kan rijden. Er rijden heus wel LS 'en rond op LPG in Nederland. er rijd er 1 in Friesland en heeft een artikel over zijn LS in een autoblad, hij klaagt wel over de backfires.
:rulez:

Mijn favoriete LPG boer net gebeld, hij heeft nog nooit een Lexus LS omgebouwd maar het enige echte obstakel is volgens hem de ruimte ....
Dus volgende week ff langs en de motorkap openen zodat deze old timer experts in Alkmaar is serieus kan gaan meten en brainstormen welke onderdelen verhuizen moeten of zelfs verwijdert moeten worden.
Ik denk dan aan de accu naar de kofferbak ?

Ik heb de gasnippels nog bewaard van mijn Grand Voyager met een tank capaciteit van 230 liter LPG.

Groet Lexter
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Waar staan de horror topics over een falende LPG installatie op een Lexus ? :O

en wat Niels ook vergeet dat ik een verbruik van 1 op 10 hanteer en bij stadsverkeer of file is dat dus 1 op 6
en de brandstof prijs zal niet dalen maar eerder stijgen naar 2 eu en dus zullen de kosten aan brandstof zeker hoger zijn dan 17500 op 10.000 liter.

wie kent er iemand met een LPG installtie in een Lexus ?
zijn er LPG freaks op dit forum ?
waar zijn de ervarings deskundige de gebruikers zelf ?

Ik ga nu die gordel doen het is ff droog. :photo:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Lexter zei:
en wat Niels ook vergeet dat ik een verbruik van 1 op 10 hanteer en bij stadsverkeer of file is dat dus 1 op 6
en de brandstof prijs zal niet dalen maar eerder stijgen naar 2 eu en dus zullen de kosten aan brandstof zeker hoger zijn dan 17500 op 10.000 liter.


Dat klopt.

Ik zal zelf nooit 100k met de LS400 rijden denk ik.
Met mijn lease-auto reed ik ong. 40k per jaar en dat is al gruwelijk veel, nu heb ik alleen woon-werk verkeer en priv?.
Als ik ooit de 100k haal met deze auto dan zijn we 4-6 jaar verder ofzo :p

Maar ik kan me voorstellen dat als je wel 40k per jaar rijdt ofzo, dat het toch best rendabel is zo'n installatie.
Ik ervaar de extra kosten die het kost om zo'n auto te rijden gewoon als prijs die je betaalt om een hele dikke (en fijne) auto te kunnen rijden, maar ik kan het me dan ook nog prima permitteren.

Deze lui hebben al een LS400 op LPG gemaakt:
http://www.hboertien.nl/inbouw/Lexus-LS400.html

Wat ik zo kan vinden op het net zijn ook niet echt doemscenario's.
Denk dat het voor een LS400 dus prima mogelijk is.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Kijk beste LS ?rs,

Dat geeft hoop, volgens mij is dit wel de LS die in dat autoblad stond.
Ik moet terug naar dat vissersdorp ieder jaar om te ontspannen daarnaast vind ik de lange rit de mooiste rit.
Een lange rit is voor mij meer dan 500 km dus pas na Parijs begint mijn adrenaline te pompen en verhoog ik de snelheid op de peage gretig. :mrgreen:

LPG is het laatste stukje brandstof wat in onze eigen handen ligt, de benzine en diesel van ruwe olie komt zwaar in het geding de oorlog is niet voorbij. Het gaat HUN echt allemaal om die olie opium en wapens.

LPG is de enige kans voor mij om te blijven zweven want 10.000 eu aan benzine per jaar is echt te gek voor woorden.
Overigens kost de benzine in Mauretanie een drol in geheel Afrika is dat zo. We worden echt zwaar besodemietert door onze brandstof dealer: De regering

:worship:
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik heb met m'n IS300 (2JZ-GE blok) ongeveer 80000 km op LPG gereden, uiteraard met een kopsmering, ook stond de computer zo geprogrameerd dat er bij zware belasting benzine bijgespoten werd, ik verbruikte dus ook altijd een beetje benzine, ik zou het zeker opnieuw doen !
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Vraag G3 en wegenbelasting ?

Vraag G3 en wegenbelasting ?

Als ik een G3 installatie laat aanleggen is het dan het zelfde aan wegenbelasting tarief als nu op de Benzine ?

:hi:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Als ik op LPG ga doe ik het illegaal of die G3 belasting tarieven moeten zo gunstig zijn.
Het mag een paar tientjes meer kosten dan op de benzine maar meer ook niet.

Groet Lex
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Bedankt voor uw mail.

Vialle systeem Het is mogelijk om in uw auto een Vialle G3 autogassysteem te laten inbouwen. Vialle is er in geslaagd een LPG-vloeibaar injectiesysteem te ontwikkelen.
Met deze technologie wordt het LPG niet langer verdampt, maar vloeibaar in het inlaatspruitstuk ge?njecteerd.
bHierdoor kan de injectie van de brandstof beter gecontroleerd worden, wat resulteert in betere performance en optimalere verbranding. Het autogassysteem kan o.a. toegepast worden op de moderne injectie, lean burn en turbo motoren.
Doordat het autogassysteem gebruik maakt van de originele benzine-computer,blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu. De gascomputer meet per cilinder hoeveel de benzine wordt ingespoten en vertaalt dat ook weer naar hoeveel gas per cilinder moet worden ingespoten.

Als berijder zult u merken:
- dat er geen verschil waarneembaar is tussen het rijden op benzine of LPG
- dat er geen vermogensverlies optreedt
- dat het acceleratie vermogen op LPG niet anders is dan op benzine
- dat er geen extra onderhoud aan het autogassysteem nodig is en u zich
dus kunt houden aan de oorspronkelijke service intervallen
- dat u 2 jaar garantie op de gasinstallatie heeft

Als het enigszins mogelijk is wordt de gastank op de plaats van het reservewiel
gemonteerd, tenzij u andere wensen heeft. Als u speciale wensen heeft m.b.t. de plaatsing van de schakelaar en de vulaansluiting, dan overleggen we de mogelijkheden graag met u.
De inbouw gaat totaal ? 2950,00 incl. BTW kosten, dit is incl. RDW keuring en deelvulling gas.
Wij adviseren voor uw auto om een Valve Protector set te laten monteren.
Deze Valve Protectorset geeft een extra bescherming voor kleppen en zittingen in de cilinderkop. Deze set meet de belasting van uw motor en regelt dan de hoeveelheid vloeistof die moet worden ingespoten. Kompleet incl. inbouw en BTW berekenen wij U ? 395,00 incl.BTW. Mits de auto niet teveel kilometers op de teller heeft staan kunnen wij zelfs een verzekering voor u afsluiten waarbij u zelfs, in combinatie met de Valve Protector set, garantie op de motor heeft. (kompleet draaiend gedeelte) Vraag naar de voorwaarden.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ik begrijp dat je moet rekenen. Je kunt het maar een keer uitgeven.



Kleppen kunnen we wel leveren maar ik denk dat we er misschien maar een paar in voorraad hebben omdat dit eigenlijk niet onze handel is. We zijn gespecialiseerd in Landcruisers en hebben daar, technisch gezien, bijna alles van liggen. We hebben wel veel klanten die bij ons andere dan Landcruiser onderdelen bestellen, dat gaat redelijk goed maar kost gemiddels ongeveer 3 ? 4 weken. De prijs is dan echter wel de moeite waard. Moeten wij iets aparts ( lees niet voor onze voorraad ) bestellen dan vragen we wel een aanbetaling. Ik heb net even bij Lexus Nederland gekeken maar die kleppen zijn niet goedkoop en een paar maal van nummer veranderd.

Inlaatklep # 13711-50020 word -50021, daarna 13711?50050. ? 71,45 ex btw Onze import ? 22,11 ex
Uitlaatklep # 13715-50020 word -50021, daarna 13715-50050 ? 89,29 ex btw. Onze import ? 28,38 ex.
Dit zijn ook originele onderdelen. Anders geef ik het aan.
Motorpakkingset; 04111-50020 word 50021, daarna -50022 en daarna 04111-50023 ? geen prijsopgave. Het oude nummer -50021 was ? 285,77. Onze import is ? 203,15 ex.
Cilinderkoppen pakkingset; 04112-50020, daarna -50021, daarna -50022 en uiteindelijk 04112-50023 ? geen prijsopgave. Het oude nummer -50021 was ? 211,31
Onze import is ? 140,92 ex.

Als ik 32 kleppen plaatst + de kop zit ik op 1500 eu. Wat krijg je daarvoor terug ? Loont dat ?
Een gunstig verbruik, meer pk's en een Silky Smooth V8