- 4 jul 2011
- 768
- 0
- 0
Ok ik moet over op de LPG met het aantal kilometers dat ik maak en de immers stijgende literprijs kan ik maar beter op LPG rijden. Daarvoor moet ik een aantal dingen doen en dat kost veel geld. Let op voor mij is het ook tijd om de kleppen te stellen en dat kost bij de dealer een vermogen. Kleppen stellen kan ook als de kop niet op het motorblok zit bevestigd. Dus de totaal prijs van dit project zakt met de kosten van het stellen van de kleppen.
Volgens mijn vraagt de dealer 1500 eu voor het stellen.
What to buy and sell ?
Nieuwe kop met harde klepzetels ( marktplaats 300 eu nieuw met normale zetels )
16 nieuwe uitlaat kleppen x 33 $
16 nieuwe inlaat kleppen x 27$
pakkingen
32 stelplaatjes
mss nog een nokkenas ketting.
De kop totaal zal wel zo'n 1000 eu gaan kosten
De oude kop kan ik laten reviseren en klaar laten maken voor LPG zodat iemand anders deze kop kan kopen en ook op LPG kan gaan rijden. Dus dat geld komt dan terug de kop is compleet wss wel 600 eu waard ( mits de kleppen goed zijn)
Dan het brandstof gedeelte:
Verwijderen originele tank, terug plaatsen een 30 liter tank ( start en spoel tank )
Een LPG tank 100 liter
Een LPG verdamper + leidingen
De inbouw kosten totaal zullen wel 2000 eu zijn.
Vragen:
Voor het verwijderen van een tank en het terug plaatsen van een klein handgemaakt tankje, waar moet ik opletten ?
We praten hier over een vierkant hand gelast RVS met retour aanvoer ontluchting en fuelpot. Eigenlijk was het ooit een diesel tankje maar na de upgrade is ie schoongemaakt. De brandstof pomp zit toch onder je voorbumper naast je compressor ?
Om motorschade te voorkomen moet het wel goed gebeuren backfires wil ik eigenlijk niet horen of meemaken.
Ik kan die luchtmassa meter wel weggooien na 1 backfire vrees ik.
Wat is jullie menig over dit plan ?
groet
Lexter :worship:
Volgens mijn vraagt de dealer 1500 eu voor het stellen.
What to buy and sell ?
Nieuwe kop met harde klepzetels ( marktplaats 300 eu nieuw met normale zetels )
16 nieuwe uitlaat kleppen x 33 $
16 nieuwe inlaat kleppen x 27$
pakkingen
32 stelplaatjes
mss nog een nokkenas ketting.
De kop totaal zal wel zo'n 1000 eu gaan kosten
De oude kop kan ik laten reviseren en klaar laten maken voor LPG zodat iemand anders deze kop kan kopen en ook op LPG kan gaan rijden. Dus dat geld komt dan terug de kop is compleet wss wel 600 eu waard ( mits de kleppen goed zijn)
Dan het brandstof gedeelte:
Verwijderen originele tank, terug plaatsen een 30 liter tank ( start en spoel tank )
Een LPG tank 100 liter
Een LPG verdamper + leidingen
De inbouw kosten totaal zullen wel 2000 eu zijn.
Vragen:
Voor het verwijderen van een tank en het terug plaatsen van een klein handgemaakt tankje, waar moet ik opletten ?
We praten hier over een vierkant hand gelast RVS met retour aanvoer ontluchting en fuelpot. Eigenlijk was het ooit een diesel tankje maar na de upgrade is ie schoongemaakt. De brandstof pomp zit toch onder je voorbumper naast je compressor ?
Om motorschade te voorkomen moet het wel goed gebeuren backfires wil ik eigenlijk niet horen of meemaken.
Ik kan die luchtmassa meter wel weggooien na 1 backfire vrees ik.
Wat is jullie menig over dit plan ?
groet
Lexter :worship: