LPS settings

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ik zal volgens sommigen hier op het forum wel weer iets arrogants hebben maar niet tegenstaande wil ik even iets uitleggen over het LPS systeem van Lexus,

wat is LPS?

- dat betekend Lexus personal settings.

wat houdt dat precies in die LPS?

- met het LPS systeem kunnen systemen aan of uit gezet worden, bijvoorbeeld ramen openen via de afstandsbediening, hoe lang de binnenverlichting blijft branden e.d..

zit LPS op elke Lexus?

- nee vanaf grofweg 2001/2002 zijn ze met dit systeem gaan werken

Kan ik de LPS zelf instellen?

- nee daarvoor moet je naar de dealer, deze hebben een LPS scantool om de settings te wijzigen.

Ik hoop dat daarmee de discussie is gesloten over het zelf instellen van de settings op de CT. Dus als je je dealer lief aankijkt kan hij dat misschien wijzigen, het is echt minutenwerk die misschien bij het onderhoud gewijzigd kunnen worden.

het is echter jammer naar mijn mening dat de dealers hier geen ruchtbaarheid aan geven. :neutral:
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Dan zal ik een arrogante reply geven dat je beter je huiswerk moet doen.... :)

Want je binnenverlichting kun je zelf gewoon instellen via het menu.
En wat je precies via de dealer moet en kunt instellen staat gewoon in de handleiding.....
 

Bas36

Hoort erbij
7 mrt 2011
61
0
6
Kom op mensen,
Laten we het leuk houden.
Ct200h doet zijn best om tips te geven. Ik was al blij met de info. Dat het een en ander misschien niet 100% correct is so be it!
Ik vond het nuttig en zou graag meer info zien op het forum.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja mensen, niet aanvallen aub... al doe je dit niet, we zitten achter een pc en niet iedereen kan zien of je het als een grap bedoelt en kunnen zich dus.. aangevallen voelen...
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Audiophile zei:
Dan zal ik een arrogante reply geven dat je beter je huiswerk moet doen.... :)

Want je binnenverlichting kun je zelf gewoon instellen via het menu.
En wat je precies via de dealer moet en kunt instellen staat gewoon in de handleiding.....


;) Als jij nou eens beter in het fenomeen LPS duikt kom je tot een hele andere conclusie! :D

Dit geldt voor alle Lexusmodellentrouwens, zoals voor de LS is de lijst ellenlang die je kunt in laten stellen.

Waarom denk je dat bij de eerste CT's er een lijst werd gegeven om in te vullen voor de settings, oohh en audiophile, je kunt ook je dagrijverlichting aan en uit zetten via het menutje waar jij het over hebt. :baseball:
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Jongens, jongens....ik bedoel het helemaal niet op een lullige manier....Smilyes (emoticons) zijn er niet voor niets....
Is niet alleen bedoeld om de tekst op te leuken maar om een emotie te tonen.....

@CT200h
Sorry, maar al die instellingen op de menukaart zijn via het menutje (settings) in te stellen hoor......
Ik weet dit omdat ik dat samen met diegene die de oplevering deed ingesteld. Ze had mijn menukaart bij de hand.

Er zijn inderdaad instellingen die alleen via de dealer gaan....zoals irritante gongen en pingen bijvoorbeeld. Ik heb bij het achteruitrijden de gong uit laten schakelen.
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Is de richtingaanwijzer ook instelbaar (het zij via menu of via de dealer)?

Ik kan namelijk nog steeds niet wennen aan de richtingaanwijzer van mn CT.
Het werkt heel onhandig als ik bijvoorbeeld van rijbaan wil wisselen.
Je moet dan de aanwijzer vast blijven houden voor meerdere knippertjes.

In andere auto's ben ik altijd blij geweest met de "automatische" versie; 1 tikje en hij knippert gewoon drie of vier keer.

Het zou heel fijn zijn als ik deze functionaliteit ook op mn CT kan krijgen.

Groet,
BL
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
bruineluxury zei:
Is de richtingaanwijzer ook instelbaar (het zij via menu of via de dealer)?

Ik kan namelijk nog steeds niet wennen aan de richtingaanwijzer van mn CT.
Het werkt heel onhandig als ik bijvoorbeeld van rijbaan wil wisselen.
Je moet dan de aanwijzer vast blijven houden voor meerdere knippertjes.

In andere auto's ben ik altijd blij geweest met de "automatische" versie; 1 tikje en hij knippert gewoon drie of vier keer.

Het zou heel fijn zijn als ik deze functionaliteit ook op mn CT kan krijgen.

Groet,
BL

Volgens de dealer niet mogelijk. Dat was namelijk ook mijn eerste vraag na de proefrit.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
twcoolen zei:
bruineluxury zei:
Is de richtingaanwijzer ook instelbaar (het zij via menu of via de dealer)?

Ik kan namelijk nog steeds niet wennen aan de richtingaanwijzer van mn CT.
Het werkt heel onhandig als ik bijvoorbeeld van rijbaan wil wisselen.
Je moet dan de aanwijzer vast blijven houden voor meerdere knippertjes.

In andere auto's ben ik altijd blij geweest met de "automatische" versie; 1 tikje en hij knippert gewoon drie of vier keer.

Het zou heel fijn zijn als ik deze functionaliteit ook op mn CT kan krijgen.

Groet,
BL

Volgens de dealer niet mogelijk. Dat was namelijk ook mijn eerste vraag na de proefrit.


Nee is niet mogelijk, jij doelt op bijvoorbeeld de Opelschakelaars die bij 1 keer aantippen van de RAW schakelaar 3 x knipperen. Toyota Lexus heeft dit altijd al gehad , inhalen is schakelaar vasthouden en doordrukken is vastzetten van de richtingaanwijzer. (trouwens bij Opel komen ze weer terug op deze constructie, is irritant bevonden)
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
ct200H zei:
twcoolen zei:
bruineluxury zei:
Is de richtingaanwijzer ook instelbaar (het zij via menu of via de dealer)?

Ik kan namelijk nog steeds niet wennen aan de richtingaanwijzer van mn CT.
Het werkt heel onhandig als ik bijvoorbeeld van rijbaan wil wisselen.
Je moet dan de aanwijzer vast blijven houden voor meerdere knippertjes.

In andere auto's ben ik altijd blij geweest met de "automatische" versie; 1 tikje en hij knippert gewoon drie of vier keer.

Het zou heel fijn zijn als ik deze functionaliteit ook op mn CT kan krijgen.

Groet,
BL

Volgens de dealer niet mogelijk. Dat was namelijk ook mijn eerste vraag na de proefrit.


Nee is niet mogelijk, jij doelt op bijvoorbeeld de Opelschakelaars die bij 1 keer aantippen van de RAW schakelaar 3 x knipperen. Toyota Lexus heeft dit altijd al gehad , inhalen is schakelaar vasthouden en doordrukken is vastzetten van de richtingaanwijzer. (trouwens bij Opel komen ze weer terug op deze constructie, is irritant bevonden)

Op VW en Audi zit het ook, waar het wel werkt. De schakelaar van Opel klikt wanneer je hem uitzet. Bij VW en Audi heeft uitzetten tot aan de weerstand een 'Autobahnblink/Comfortblinker' effect (3 keer knipperen). Een fantastisch systeem voor iemand die veel autosnelweg rijdt.

Dit was het enige wat ik 'miste' op de Lexus ten opzichte van mijn vorige wagen.
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Ook de BMW heeft dit als standaardoptie.

Ik heb er niet zoveel moeite mee zelf en ik heb nu 9000km gereden. Ik houd bij het inhalen mijn vinger op de schakelaar voor zolang ik het nodig vind. Uiteraard is dit puur een kwestie van voorkeur en ik kan me best voorstellen dat de 3x knipper optie een pr? is voor sommigen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Misschien een puntje van aandacht bij lexus dan zou ik zeggen,

het valt mij op dat deze opmerkingen vooral van voorheen europese merken autorijders zijn, maar misschien wil Lexus hiernaar luisteren. :D
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
@CT200h

Grappig om te zien dat er toch verschillen zijn tussen de USA uitvoering en nederlandse.

Ook al heb je navigatie....al die instellingen kun je niet doen via de navigatie.... gaat allemaal via het kleine schermpje.
En ook de tijd van je koplampen (als die dan aanstaan) als de deuren open gaan kunnen we zelf niet instellen. Terwijl dit dan wel weer zelf zou moeten kunnen.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
audio,

ben het helemaal met je eens, beetje raar maar waar. Snap niet dat we dit niet zelf mogen of kunnen, zal wel met markelting te maken hebben ofzo :)
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
Voor mij is het helemaal nieuw dat je kan instellen dat de portieren automatisch op slot gaan.

Eerst dacht ik wow, maar bij nader inzien kan ik me niet bedenken wat zo handig is dat als je de auto uit de parkeerstand haalt, alle portieren op slot gaan (=standaard).
Ik neem aan dat na het op slot gaan van de portieren, deze ook van buitenaf niet te openen zijn (i.t.t. kinderslot).

En hoe haal je alle portieren weer van het slot af?
Standaardinstelling is dat als het portier aan bestuurderszijde opent, alle overige portieren op slot blijven.
Deze instelling kun je aanpassen in dat alle portieren van het slot gaan.
Is het op slot zetten van de portieren wel veilig?
Wat als de auto bij een ongeluk betrokken is en het portier aan bestuuurderszijde is geblokkeerd of de bestuurder is bewusteloos, hoe kom je er als medepassagier dan uit?
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
Mo1 zei:
Is het op slot zetten van de portieren wel veilig?
Wat als de auto bij een ongeluk betrokken is en het portier aan bestuuurderszijde is geblokkeerd of de bestuurder is bewusteloos, hoe kom je er als medepassagier dan uit?

Het gaat er om dat je niet bestolen kan worden als je voor een stoplicht staat te wachten.
Bij een ongeluk met een behoorlijke impact gaan de deuren vanzelf van het slot (en hopelijk is de klap niet zo groot en kunnen ze daadwerkelijk nog bewegen). Daarnaaast zijn de dueren met een nokje van binnenuit met de hand te ontgrendelen.

Niet zo onveilig dus als je in eerste instantie zou denken.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
@Mo1

En hoe haal je alle portieren weer van het slot af?

door bij stilstand de P van de electronische handrem in te drukken, alle deuren worden dan ontgrendeld.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
ct200H zei:
door bij stilstand de P van de electronische handrem in te drukken, alle deuren worden dan ontgrendeld.

Ach stom ja. Bij de settings voor de portieren staat "als de motor uit is gezet" en bij de setting van de P staat zo nadrukkelijk dat als "de motor nog loopt". Maar je zet de auto altijd eerst in de P dan zet je de motor uit en dan doe je het portier open. :surprised2: Als je die optie bij de P aan hebt staan maken die opties bij het portier niet meer uit duh.