LS400 VIP(ish) daily driver | mazda update

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik denk ik post hier even mijn auto. Daarbij kan ik er toch niet van af blijven en zal er dus nog wel het een en ander aan gebeuren in de toekomst.

Het is dus een lexus IS300 sedan uit 2002. Hij is in 2003 ge?mporteerd vanuit amerika en heeft dus een handbak!! :D

Auto rijdt super goed, maar heeft hier en daar wat liefde nodig.

Voor apk:
-remslang zit gedraaid
-2 nieuwe banden monteren
-ruitensproeier werkt niet
-moeten nieuwe kenteken lampjes in

Algemene dingen:
-mattenset ontbreekt
-moet even kijken of ik een leuke oplossing kan vinden om de eenheden naar eu spec te krijgen.
-moet even goed gewassen worden en alles
-ik hoor af en toe water klotsen onder het dashboard of dicht bij het schudbord. Las al iets over een luchtbel in het koelsysteem

Overige plannen:

-pioneer dubbeldin monteren
-geluid wat optimaliseren naar mijn zin en al het knutsel werk van de vorige eigenaar weg halen.
-schroefset wil ik er onder hebben
-setje dikke(re) wielen er onder (huidige zijn overigen al erg mooi, en met de oem chromen rand er nog in, niet over gespoten)
-misschien nog iets meer geluid uit het uitlaat systeem halen, vind het gewoon eng zo stil als dat ie is
-andere achterlichten heb ik op t oog
-koplampen misschien ook wat aanpassen hier en daar.
-en misschien ga ik de auto wrappen in de toekomst.


Zat te doen dus.




Nu heb ik gelijk even een vraag aan de kenners

Mijn auto is dus us spec, mijne heeft dagrijverlichting. Is iemand daar mee bekend? Is dat makkelijk uit te schakelen of moet ik me gaan verdiepen in de elec schema's? En kan nu bijvoorbeeld ook me mistlampen voor pas aan zetten op het moment dat ik dimlicht aan heb.

En hebben jullie ook een groothoek binnenspiegel of is dat ook enkel de us spec?


Ik heb nog geen foto's maar die komen er aan!!
 
Laatst bewerkt:

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Re: IS300 manual daily driver

leuk man,
is dat de 5 bak die ook in de oude Supra zat? Hoe bevallen de overbrengingsverhoudingen?
Als je naar Dongen komt kun je Megan axleback zien/horen en als je dat bevalt kun je ter plekke bestellen..
Have fun!
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Re: IS300 manual daily driver

Is dat deze?

megan-racing-axle-back-exhaust.jpg



Dat is opzich wel een perfecte pijp (voor wat ik tot nu toe zie). Maar Ik heb nog geen idee wanneer ik iets met de uitlaat ga doen dus ik houd het in me achterhoofd. Als het zo ver is kom ik graag luisteren.

En het is idd een 5-bak, denk de zelfde bak als ook de wat latere supra's met 5 bak maar dat weet ik niet zeker. Rijdt soepel, maar eigenlijk mis je nog een extra versnelling.

Ik rijd 120 bij iets meer dan 3000 rpm. Lijkt wat aan de hoge kant, maar als ik hem wat terug laat zaken dan trekt hij hem zonder enige moeite weer lekker vlot naar de 120, en dat is lang niet plank gas (niet dat ik denk dat daar verschil in zit maar het reageerd fijn allemaal)
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Re: IS300 manual daily driver

Is inderdaad die pijp. Ben er content mee, want is beschaafd geluid.
5bak is kennelijk anders dan de Supra, want die 5e versnelling was een super overdrive. Enorme toerenval van 4e naar 5e. Bij jou kennelijk niet. Klinkt interessant. Veel plezier ermee.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: IS300 manual daily driver

Bijzonder zo n USDM :)
Veel plezier er mee!
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Re: IS300 manual daily driver

nice!! deze zie je niet veel in handgeschakeld! zal wel lekker rijden. ook lekker zo'n dakraampje.
ben beniewd hoe die er straks uit gaat zien.
veel plezier ermee
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Re: IS300 manual daily driver

thx!

Kan allemaal nog best wel ff duren. Met 2 projecten waarvan er eentje voor gaat is dat best lastig :p

Ik was bezig met een radio maar ook dat moet even wachten vrees ik want ik heb technische problemen bij de rx7
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Re: IS300 manual daily driver

Nice zo een is300 en die sidemarkers super!
Ben er niet zeker van, maar volgens mij is deze auto al eerder aangeboden op MP.
Maar dan met brandschade, misschien dat je daarom geen matten erin hebt zitten.
Ik kan er naast zitten hoor.

Maar verders wel een superauto.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: IS300 manual daily driver

Waar zit jouw groot licht? In de normale grote lampen of bij de DRL's naast de grill?
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Re: IS300 manual daily driver

Jah idd, wat voor een lampen zitten er direct naast je gril? Ik ben namelijk aant kijken geweest om daar mijn stadslichten van te maken/bij in te zetten. Maar als het makkelijker kan.
Let us know :D
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Re: IS300 manual daily driver

IMAG0440.jpg



Wat nu brand zijn HB3 halogeen lampen, en deze zijn via 2 flinke weerstanden aangesloten als dagrijverlichting (iets amerikaans ofzo?).

Als ik stadslicht aan zet branden ze ook nog steeds, en pas bij dimlicht gaan ze uit.

Dit is dus de lamp voor groot licht, die via de weerstanden flauw brand.

Nu niet echt mooi, maar ik heb er andere lampen voor besteld en dan is het toch best wel een dik iets denk ik zo :D


Betreft die brandschade, nu je het zo zegt, die heb ik toen der tijd ook voorbij zien komen inderdaad maar ik betwijfel of dat deze is.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Re: IS300 manual daily driver

Ahha, zelf gedaan of de vorige eigenaar? Weet je wat voor een weerstanden?
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Re: IS300 manual daily driver

Geen idee, het is origineel. Vergeet niet dat ie uit amerika komt heh! ;)

Als je naar de foto kijk van het motorruim, links, voor de zekering kast / accu. Daar zit ie, met een geel stickertje dat het heet kan worden ofzo
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: IS300 manual daily driver

In amerika zijn ze allemaal zo met de drl op de plek waar wij alleen groot licht hebben.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Re: IS300 manual daily driver

ik dacht al die forumnaam komt me bekend voor... Je RX-7 is badass!
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Re: IS300 manual daily driver

@jimmy,

Dat is die auto inderdaad, maar ik kon zo niks vinden wat lijk op schade van brand. Dus of ze hebben er echt veel geld in gestoken om het te fixen of het is een ander geweest die brandschade had.

Ik heb wel schade op het rechter zij ruitje, als of ze daar met iets op hebben geslagen.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Re: IS300 manual daily driver

Ik ben lichtelijk teleur gesteld. Ik had 6000K hb3 lampen gekocht voor groot licht in de hoop dat het licht veel witter zou zijn. Echter zijn ze enkel wit als ze op vol vermogen branden en als ze als dagrij verlichting werken dan zie je niet echt veel verschil met normaal wat ik wel gehoopt had.

Verder heb ik led kenteken lampen gemonteerd.