LS400 VIP(ish) daily driver | mazda update

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
In de beschrijving gebruiken ze 2 diode's zodat er ook geen stroom terug kan richting de schakelaar.

Enigste vraag waar ik nu mee zit is of er er iets tussen het mistlicht en de schakelaar zit wat raar kan gaan doen als er via een andere weg een plus op gezet word.

Er zit een kastje die defecte lampen herkent, maar het schema laat niet zien dat het mistachterlicht daar op aangesloten is.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
pfff die verrekte mistachterlamp conversies ook... Probleem bij de Altezza is dat de kleuren van de bedrading heel vaak anders zijn. Bij mijn Altezza was het ook even meten is weten. Uiteindelijk een 5-polig relais ertussen geplaatst en als ik de knop aanzet, dan denken de lampen dat ik constant op de rem trap zeg maar... knop uit dan gaat het weer naar rem/achterlicht functie... Als je er niet uit komt wil ik wel de kleuren van de bedrading voor je checken.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Gelijk dan even een interessante vraag, puur uit nieuwsgierigheid:

Heeft de EU versie van de is200 / is300 ook 21/5W lampjes in de mistlichten zitten?

Met wat er in de amerikaanse beschrijving zit krijg ik de indruk dat het niet altijd het geval is
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Ik was wel de eerste met een 3de remlicht vroeger.
Deze zaten nog in geen enkele auto.
Je kon deze dan tegen je raam plakken en 2'draadjes verbinden met een van de remlichten.
En een bekijks wat je toentertijd had.
Ik word oud......
 
  • Leuk
Waarderingen: Erwin Lagcher

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Gelijk dan even een interessante vraag, puur uit nieuwsgierigheid:

Heeft de EU versie van de is200 / is300 ook 21/5W lampjes in de mistlichten zitten?

Met wat er in de amerikaanse beschrijving zit krijg ik de indruk dat het niet altijd het geval is


in de US kennen ze geen mistlicht achter , mijn CDM spec lexus heeft daarom ook geen mistachterlicht
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Mijn middelse achterlichten (usa is300) heeft ook geen mistlichten achter.
Mijn remlichten heb ik veranderd in mistlichten.
Zo hoef ik niet steeds een extra mistlicht onder mijn auto te hangen bij de apk.

Alle 4 de achterlichten branden gewoon met licht aan.
De buitenste 2 zit ook remlicht in en de middelste 2 mistlicht.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Zou ik wel vreemd vinden als ze in de us geen mist achterlichten hebben, want je ziet genoeg voorbij komen als ik in google zoek op die specifieke mod.

Ik ben trouwens nog even niet verder gegaan met het aansluiten, heb even wat beun auto's tussendoor.

Ik ga wel een nieuwe claxon halen volgende week, heb het idee dat de lage toon niet goed werkt.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik heb de remlichten inmiddels aangesloten en alles werkt naar behoren. Dit is wat ik ontdekt heb:

Zoals ik al had verwacht, waren de mist achterlichten voorbereid toen die van de fabriek af kwam.
Waar het op lijkt, is dat ze de fittingen vanuit de fabriek hebben laten zitten die gemaakt zijn voor duplo lampen die ik er nu in heb zitten. Vervolgens hebben ze een originele mistlicht schakelaar gekocht en aangesloten (wat kon omdat ie voorbereid was) maar dit heeft nooit gewerkt omdat de verkeerde fitting er in zat en die groen/oranje draad daardoor nergens aan vast zat. Daarom hebben ze een extra draad naar achteren getrokken vanaf de mistlicht schakelaar naar ergens links achterin en daarom staat er bij mij 12V op de groen/witte draad bij ingeschakeld mistlicht en niet tijdens het remmen.

Maargoed, het werkt nu allemaal, ?n, ik heb er een schakelaar tussen gezet waardoor ik de mogelijkheid heb om de "rem-mistlichten" uit te schakelen. :trollface:



Ander nieuwtje, waarschijnlijk gaan de BBS'jes de verkoop in.

Ze zijn op te knappen, maar door de corrosie niet zoals ik ze graag hebben wil. En het pas maken van de wielen kan ook niet zoals ik gehoopt had. Is evt nog wel op te lossen door een wat omslachtige manier maar dan zit ik nog met het feit dat ik ze niet op kan laten knappen zoals ik dat wil.

Helaas.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Tijd voor een update.

Wielen zijn verkocht en aangekomen in texas usa.

Ik heb voor de lexus een altezza sport grille gekocht van Wout. Deze heb ik in mijn kleur gespoten en voorzien van een tjoening gaas zodat ik embleemloos ben zonder het originele gaas te slopen.

Gelijk tijdig ook de lage toon claxon vervangen, klinkt dat ook weer fatsoenlijk.

IMAG2005.jpg




Met de mazda ben ik ook bezig.

-(anti) bumpsteer kit gemonteerd
-spullen binnen om de olie thermostaat te vervangen (binnenkort maar eens aan beginnen)
-grotere main pulley besteld zodat het toerantal van de waterpomp een fractie omlaag gaat.
-andere versnellingsbak olie binnen (op de zaak even verversen als ik de auto ga uitlijnen)
-en tot slot een andere gordel gekocht, 6-punts "hans" ipv de 4-punts die ik had/heb. Ik ben in bezit van het zogenaamde "FHR-system", dus ik zou stom zijn als ik dat niet gebruik. Nu kan dat met deze 6-punts gordels.


IMAG2008.jpg
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
good job! Hoe lang ben je bezig op die gordel vast te clicken? ziet eruit als de meer serieuze werk!
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Wel ietsje langer dan de standaart 3-punts :trollface:

Maar je word er vanzelf handig in. Het voordeel wat ik met deze heb ten opzichte van de 4-punts, is dat met normaal rijden er voor kan kiezen om alleen de shoulder straps vast te klikken, en die aan de zijkant te laten hangen.

Overigens ook weer een impuls actie, ik ga morgen kijken voor een bmw 320 compact die bijna ready-to-drift is. Als hij bevalt koop ik die morgen, maar later dit jaar word hij door mijn maat over genomen om drift cursussen te gaan geven. Dit word dan drift auto nummer 2 maar gezien het aantal lopende projecten bij hem op dit moment doen we het even op de omslachtige manier :p

Nu is het al mogelijk om race try-out's of cursussen te doen bij ons, driften hebben we gedaan maar omdat we niet meer willen huren komen er dus eigen driften auto's net zoals we dat voor het circuit rijden hebben.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Vandaag bij JT-performance geweest om de bugs uit de map te halen. Bleek zo simpel te zijn als de injector transition time te verlagen.

Vervolgens de motor armer af gesteld tijdens "normale" omstandigheden, de draaikolk in de tank was net groot zat hoe ze hem in engeland afgesteld hebben.

Volgens zijn dyno heeft ie 390 pk, of t klopt of niet, ding gaat als een raket. Including the flames:trollface:


http://www.youtube.com/watch?v=WWISAEG4DxU
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
even stof af blazen, al is er niet veel gebeurd aan de lexus...

Naja, ik heb een rubberen strip onder de voorbumper geplakt, ziet er best wel koel uit, ik ben alleen de foto kwijt die ik had gemaakt o_O


De mazda heb ik wel weer een paar dingetjes aan gedaan.

Ik ben onderlaatst naar zandvoort geweest, paar rondjes testen. Veel onderstuur en front lock-up. Moet hierbij wel zeggen dat ik oude voor banden had, en na die dag wagen ze ook glad :p
En ik had olie onder de motorkap, maar ik was er (gelukkig) al vrij snel achter dat dit uit de oil catch can is gekomen, die was vol. Maar ik had hem niet geleegd vooraf dus wist nog niet hoe ernstig dit was.


Nu ben ik afgelopen donderdag op Zolder geweest, en nu weet ik uit ervaring dat zolder erg zwaar is voor de remmen. Dat bleek ook wel weer want een EVO rijder zat na 2 ronden al zonder remmen:trollface:

Ik heb andere blokken en schijven, dat wel, maar voor de zekerheid toch maar even remkoeling gemaakt tot ik een big brake kit gekocht heb. Remmen voelde af en toe iets zachter aan, en heb regelmatig vroeger geremt en een cool-down ronde gedaan en ik moet zeggen dat ik echt niet mag klagen over de remmen zoals ze nu zijn.

Wel voel ik me nog niet 100% vertrouwt in de auto waardoor ik minder hard aan het stampen ben dan met bijvoorbeeld de BMW waarmee wij die race clinics geven. Misschien komt het omdat ik de stuurbekrachtiging er af gehaald heb.

?n, mijn oil catch can heeft er weer olie uit gegooid :sleep:
Dus komende project word een nieuwe olie vul nek maken met grotere breather aansluiting (AN10 in plaats van AN06) en hopen dat dat voldoende is. Tevens heb ik een knoep geluid achterin waar hoogst waarschijnlijk het voorste diff rubber is, maar daar heb ik al een andere voor liggen van mazda factory racing.

IMAG0089.jpg


IMAG0088.jpg


IMAG0091.jpg


Filmpje van 1 ronde op zolder in de mazda
https://youtu.be/y-ik4UbGEQ4


Hier een filmpje met de bmw. Hierin kun je zien dat ik een stuk wilder rij en later rem.
https://youtu.be/uxKepC8Llvc
 

DirkR

Hoort erbij
26 jul 2012
75
0
0
Mooi werk! Ik had liever de IS300 gezien als circuit bak. Maar de RX7 mag er ook zijn.
Rij de mee met trackdays of clubdagen ofzo? Is wel lekker rustig op de baan.
Lijkt me mooi om eens te doen maar ben bang voor petjes in sloopauto's.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Petjes in sloop auto's zijn voornamelijk te zien bij vrijrijden dagen omdat je daar voor een laag bedrag 20 minuten sessies rijdt. Driving fun ben ik regelmatig (maar vaak met de bmw ivm clinics) en daar is het wel iets serieuzer. Maar uiteindelijk heb je ook veel in eigen handen.

De avond op de zolder was een speciaal iets. Er was namelijk geen geluids limiet ivm 24h zolder. Zodoende dat er ook weinig auto's waren in die sessie.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Hallooo!

Da's lang geleden!

Poos afwezig geweest maar natuurlijk niet stil gezeten.

Ik heb een maat van mij geholpen met een Volvo 760 waar we samen een Ford 302 V8 in hebben gebouwd, erg leuk :trollface:

Toen heeft een collega mij een Volvo 244 aan gesmeerd. Niet in de aller beste staat maar wel leuk om ook een V8 in te bouwen. Plannen zijn inmiddels gewijzigd, zodra er APK op zit gaat hij weer terug naar m'n collega.

Ik heb een Peugeot 206 GTI gekocht begin dit jaar. Hiermee rijd ik dit jaar de Peugeot 206 GTI Cup van de DNRT. Race dag 1 was de vuurdoop, eerste testdag, wedstrijd dag, shakedown alles in 1. Al snel bleek ik olie lekkage te hebben. Krukas keerring knijter hard door uitdroging (inmiddels vervangen). Race 1 van P17 naar P12. Race 2 gestart P11 maar tijdens het gevecht om P8 uitgevallen.
Racedag 2 (vorig weekend), 9e gekwalificeerd, 8e gestart. Stukje naar voren kunnen kruipen maar helaas werd het gevecht om P3 verhinderd door een "code-60" (soort virtual safety car). Race 2 P4 gestart. Iemand had een betere of valse start waardoor ik P4 verloor en niet meer goed heb kunnen maken. P5 algemeen, P4 in klasse.
Op naar de volgende racedag:D

De Mazda RX7 staat al weer lang stil. Ik ben bezig om de stuurbekrachtiging weer terug te bouwen maar dan met een KRC power stuurbekrachtigingspomp. Alleen loopt het qua tijd behoorlijk uit en heb ik op t moment zo iets van "ik zie wel wanneer dat klaar is".

Dus dat.

Maar.

Zoals de oplettende reaguurder al heeft gezien, ik heb een nieuwe daily. Voor mij de meest onverstandige daily tot nu toe, maar volgens mij zijn er maar weinig auto liefhebbers die wel verstandige auto's kopen...


Ondanks dat ik tot op de laatste minuut met ontzettend veel plezier in de IS300 heb gereden, heb ik toch besloten dat het tijd werd voor iets anders. Ik ben eigenlijk continu aan het kijken van, wat zou ik hierna willen hebben. Wat lijkt mij nog meer leuk om mee te rijden. En dat is een flinke lijst kan ik je vertellen.

Ik zag dat de Nissan Cima van een maat te koop stond en wanneer iets in eens bereikbaar lijkt (onverstandig of niet) ga ik er toch naar kijken. Omdat iemand anders al een afspraak had gemaakt om te gaan kijken ben ik iets verder om me heen gaan kijken. Wat is er nog meer. Toen ben ik in eerste instantie bij de blauwe LS400 wezen kijken maar die viel mij tegen en er klopte een aantal dingen niet voor m'n gevoel. Aantal rare puntjes.

Desondanks was ik wel onder de indruk en zijn we in een gekke bui bij nog een andere wezen kijken. Dit was ?cht een wereld van verschil en als het een LS400 zou gaan worden moest dat deze worden.


Dus, zondag avond met enige twijfel de IS300 op internet gezet. Binnen 24h al een aantal gedesinteresseerde. Uiteindelijk is het woensdag avond geworden dat de 1e kwam kijken en die heeft hem (ik zou bijna zeggen: Helaas...) gekocht.


Knoop door gehakt en vanochtend m'n nieuwe daily opgehaald:oops:


IMAG0720.jpg


IMAG0721.jpg


IMAG0723.jpg


IMAG0724.jpg


IMAG0725.jpg




Zeer nette '99 LS400, ondanks dat er (volgens mij) het een en ander overgespoten is.

Helaas heeft de auto geen trekhaak, geen stoelverwarming en geen houten stuurwiel. Maar een trekhaak en houten stuur wiel ik misschien nog wel een keer monteren.

Mij kennende blijft de auto ook niet origineel, maar we gaan zien hoe het loopt.

Ik heb nog flinke twijfel over wat te doen met de navi. Het is een mooi systeem zoals het bij de auto past en hoort, maar ik zou ook graag een pioneer willen monteren zodat ik m'n telefoon kan aansluiten, eigen muziek kan afspelen en optie heb tot subwoofer upgrade. Maar dit is iets waar ik nog even goed over na moet denken en uitzoeken.

Stuurverstelling werkt niet, efkes uitzoeken.
Electrische antenne werkt niet, ook efkes uitzoeken.

Oja, en hij is te stil:trollface:

Word vervolgd!