LS400 Deuren gaan niet open, slot bevroren?

kachel

Nieuw hier
10 nov 2010
18
0
0
Mn pa wilde eergisteren weer een rondje rijden in de LS400 uit 91. (De auto staat nu bij mn ouders en ik ben nu in Enschede voor de studie.) Maar ze krijgen met geen mogelijkheid de auto open. Mn pa dacht dat het slot bevroren was, slotontdooier er in, sleutel verwarmd, fohn er op, half uur lopen klooien maar de sleutel draait niet rechtsom, alleen linksom. Het rechterslot deed het sowieso al niet, eergisteren wel even, maar nu weer niet. Daar zit nu weer helemaal geen beweging in. De kofferbak gaat wel open.

Enig idee hoe dit kan? Oke een slot kan bevroren zijn, maar zo erg? Het is vandaag de hele dag net boven nul geweest.
De auto heeft als het goed is afstandsbediening, maar die werkt niet, het alarmsysteem ook niet. Mn pa zei dat de ontvanger hiervoor in de kofferbak zit? Kun je daar ook op een knopje drukken, of draadjes kortsluiten, of wat dan ook om de centrale vergrendeling in werking te stellen?

Of kan ik op een andere manier vanuit de kofferbak de auto open krijgen?

Bedankt,

Maarten
 

kachel

Nieuw hier
10 nov 2010
18
0
0
Okee, nu zijn de deuren open, de pechservice is langs geweest. Ze hebben ingebroken. Ben ik even blij dat het niet in mijn woonplaats is gebeurd. :D

Maarrrr nu, het alarm ging af en nu wil de auto niet starten... Heb de accu gechecked -> 12.4 Volts, lichten worden niet minder als je probeerd te starten. Wat kan dit zijn?
 

kachel

Nieuw hier
10 nov 2010
18
0
0
Jep, hoe haal ik die er vanaf? Heb geen werkende afstandsbediening. Heb geprobeerd de accu los te halen en weer aan te sluiten, werkte niet -> ging meteen weer op alarm en in het slot... Ik moet dus op de een of andere manier de ecu resetten. Nu zit de deur dus weer dicht en de accu is er af. Morgen maar weer de pechhulp laten komen om de deur open te krijgen...

Maar ookal is de startonderbreking er af dan nog krijg ik de sloten niet open. Ik denk toch echt dat er niet iets bevroren is, maar dat er iets anders aan de hand is. Wat kan dat zijn?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Je bedoel, dat wanneer je in de auto zat toen je open had, dat je de sloten niet elektrisch open kreeg?. Dan is waarschijnlijk elektronisch stuk, of je originele alarm is de spelbreker. maar dat weet ik allemaal niet zo zeker hoor.

En je sleutel opent nu dus ook de deuren niet meer omdat de cilinders/sleutel stuk/versleten zijn? dat is naar.
Ik heb trouwens nog wel een setje, maar dan moet je ook een paar sleutels laten maken want daar zit er nog maar eentje bij, en die is niet echt wat je zegt....mooi :mrgreen:

Er zat een Clifford alarm op mijn sloper, werkte super, maar als je zag waar de draden allemaal naartoe gingen...Wou het eerst in mijn auto over bouwen. Maar ik heb het dus op de knip manier er uit moeten halen, daar word je denk niet meer wegwijs uit :neutral: (plus dat mijn originele systeem feilloos werkt)

Ik kan je wel wat bladzijdes uit het garageboek van een '93-er toesturen over het 'theft detterent system', het kan wel zijn dat hij iets verschilt...
 
  • Leuk
Waarderingen: PeterL1964

kachel

Nieuw hier
10 nov 2010
18
0
0
Hee Jelmer, de auto is opgehaald door de pechhulp en gaat maandag naar een Lexus garage in Zwolle. Eens kijken wat zij er van zeggen. Denk dat het alarm de spelbreker is. In het boekje staat dat ik alleen met de afstandsbediening de startonderbreking er af kan halen.

Mijn alarm werkt ook super! Geen dief die er mee weg rijdt :mrgreen: Ik ga eens kijken wat de garage zegt. Misschien is alleen de zender kapot...
Fijn om te weten dat jij nog een setje sloten hebt. Daar ga ik misschien gebruik van maken.

Ik denk dat ik met mijn auto beter zelf een heel garage boek kan aanschaffen :rulez: Zie ik nog wel.

Ik ga zo een week op vakantie, dus dan weet je waarom ik niet antwoord. ;)

Groeten, Maarten