LS400 VIP(ish) daily driver | mazda update

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
1 van de mooiste Lexus modellen,jammer genoeg onbetaalbaar in Belgi? met dank aan de overdreven belastingen en is ook een reden waarom ik je is300 niet wou kopen want heb heel lang getwijfeld toen hij op marktplaats stond wat de automaat in de is300 stelt toch wat teleur en in Belgi? mag je niets ombouwen en ga de staatskas niet blijven sponsoren:p. Proficiat met de aankoop,prachtexemplaar
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
ja ik sprak vorig weekend een Belg over precies dat probleem inderdaad! Belasting bepaald door motor inhoud:eek:

maarja, anderzijds, in Nederland word de belasting betaal afhankelijk van gewicht (en per brandstofsoort is dit anders) dus met 1755kg moet ik nog maar zien hoe lang dit leuk blijft haha.

tot nu rijd ik 1 op 10 (!), als ik dit vast kan blijven houden is dit qua kosten in ieder geval een mega meevaller.
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Zo, hallo dan!

Ik dacht dat het forum niet meer bestond! Opgeslagen url schijnbaar veranderd haha.

Alweer 3 jaar in bezit van dit slagschip, wie had dat gedacht...


Er is veel gebeurd afgelopen periode. Op persoonlijk vlak vooral. Nieuwe werkgever, sleutel nu hele dagen aan Lotus. Maar ik heb tegenwoordig ook een part-time eigen bedrijf in onderhoud, reparatie maar het liefst vooral in customizing.

Ik ben hierbij ook officiele dealer geworden van het merk Work Wheels, en uiteraard moet er een setje onder de lexus.


Work Gnosis CVX, 19x9 +28 (met 8mm spacer, dus netto offset +20) en 19x10.5 +20

Auto is daarbij ook voorzien van Air Lift Performance veerpoten welke ik aangesloten heb op het originele luchtveer-systeem.

IMAG2844.jpg
IMAG2845.jpg

IMAG2879.jpg




Het rollen van de wielkasten is niet mooi gelukt helaas, maar dit heb ik ook vrij snel opgegeven omdat de lak op sommige punten toch al slecht was. Alles bij elkaar komt het snel neer op het overspuiten van de hele auto, wat best geld kost. Even kijken wanneer ik dat kan laten doen naast alle andere prioriteiten.

En een uitlaat moet ik ook nog gaan maken tzt.


Maargoed, het stof is er weer vanaf hier:grin:
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
Mooi!! De LS 400 en SC 400 zijn toch wel de mooiste Lexi die er zijn. :rulez:
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Nu de wielen bijna weer terug onder de auto kunnen, ben ik van start gegaan met de volgende aanpassing.

Kunnen we gelijk weer wat stof afblazen hier...

IMAG3186.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Ik zie dat je de uitlaat nabouwt in RVS. Sowieso dikke +1.
Ga je het ook modificeren om bv de doorstroom beter te maken? Wat wordt je einddoel?
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik heb even een projectje tussendoor gehad, dus sinds begin deze week weer verder gegaan. Nog steeds een full time baan dus t moet gebeuren in de avond uurtjes en zaterdagen😬

Linker eind sectie is klaar, maar ik ben door m'n gas heen dus ik moet wachten tot ik rechts kan aflassen. En dan nog een lambdasonde bung verplaatsen

IMAG3228.jpg
IMAG3229.jpg
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik moet hier en daar nog wat aanpassen, het hangt niet helemaal naar wens nog.
Helaas heb ik het niet voor elkaar gekregen om het 100% symetrish te maken.
En rvs is erg gevoelig voor warmte, met als resultaat dat de eind tips niet helemaal op de plek hangen waar ik ze wil hebben.

Nieuwe uitlaathangers besteld, kijken of ik hem daar wat mee kan corrigeren.


IMAG3234.jpg
IMAG3235.jpg
IMAG3236.jpg
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik heb wat problemen met de luchtvering. Leid soms z'n eigenl even. Ik heb een andere (gebruikte) ecu liggen die ik ga proberen, anders een kijken of ik een andere airsus controler kan proberen. Wel vervelend soms...

Onlangs weer eens wat aan de mazda gedaan. Ik heb al die tijd met een open diff gereden omdat de bestelde sper nooit gekomen is. 8 jaar later op het idee gekomen om hem toch maar weer eens te bestellen :LOL:

Kaaz 1.5way platen sper heb ik er in gezet, rijgedrag is best even wennen maar zal ook nog wel wat in moeten slijten. Hoog tijd dat ik weer een rondje circuit doe. Maar eerst een nieuwe eind demper maken.


IMG-20210904-WA0007.jpeg
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Sinds ik de LS heb, werkt de stuurverstelling niet. Hier heb ik nooit wat aan gedaan omdat de stand van t stuur prima was.
Nu is niet heel lang geleden de hoogte verstelling spontaan weer gaan werken, echter niet zoals het moet.
Stuur gaat omhoog bij verwijderen van de sleutel, maar gaat slechts een klein stukje naar beneden als ik de sleutel in het contact steek. Ik moet dan handmatig (met de schakelaar) verder naar beneden stellen.
Het werd nu dus wel echt tijd om er wat mee te gaan doen.

Zooitje delen bestellen adv een paar TSIB's + wat extra delen maar uiteindelijk niet alles gemonteerd.

Ik heb de lagers, bussen en houder van de lengte verstelling vervangen. Daarbij het spul gereinigd en opnieuw in gevet én verbindingskabel vervangen voor een stang met kruiskoppeling. Bij demontage kwam ik er achter dat de motor vast zat, deze heb ik vrij gekregen maar het is afwachten of hij het blijft doen.

De hoogte verstelling heb ik enkel kunnen reinigen, klembusje in de verstellermoer vervangen en de lagerbussen van de motor vervangen. De verstellermoer draait alleen vrij zwaar en ik kom er niet achter hoe ik deze kan uitbouwen, als het uberhaupt al kan.

De verstelling werkt in ieder geval weer volledig, maar met de hoogte verstelling zie je wel dat er nog 1 of 2 zware punten in zitten.


IMAG3621.jpgIMAG3622.jpgIMAG3623.jpgIMAG3624.jpg
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.111
4
814
113
Bij de 4LS kan de "fat man entry" kapot gaan doordat er aan het stuur getrokken wordt als deze beweegt. Advies voor alle auto's met dit systeem is dan ook om het stuur onbelast z'n werk te laten doen. Aldus CL...
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Zou goed kunnen! Hoe dan ook. Een dag later en het werkt al niet meer. Ik ga even informeren hoe ik die moer uit kan bouwen om gangbaar te maken maar ik ben bang dat ik ook 1 of beide motoren moet vervangen
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Lampen tinten is een van de dingen die ik doe. Ik had hiervoor een folie die, in tegenstelling de concurenten, werkt als een wrapfolie en dus droog aangebracht kan worden. Dé folie voor moeilijke lampen. De laatste auto, een X3, gaf veel problemen door de complexe vorm maar gelijkertijd is de fabrikant met een nieuwe variant gekomen van deze folie gekomen. Eentje die o.a. nog meer glans geeft en er dus nog mooier uit ziet.

Tot op heden zit die folie nog goed op de X3, maar omdat het nieuw is wilde ik het ook op de eigen auto proberen. En ik moet zeggen, staat m goed!
Je zou bijna niet zeggen dat het een folie is.

Voor referentie, zie mijn oudere foto's.


IMAG3971.jpg


IMAG3972.jpg