luchtvering ls430

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Hallo weer allemaal.

Ik heb het idee, dat mijn luchtvering rechts achter lager staat als links.
sterker nog ik weet het zeker.
ik heb ergens een x gelezen over bijstellen..
is dit mogenlijk.? of zou er iets anders aan de hand zijn ..?
 

pino_ls400

Hoort erbij
4 okt 2009
35
0
6
hey

wat jij nou heb met dat de achter kant niet goed staat had ik aan de voor kant er zit nu een storing in mijn systeem waardoor de achterkant op de grond blijft staan kan hem wel handmatig omhoog zetten maar loopt weer leeg eind deze week begin volgende week ga ik luchtvering vervangen door schroefsetje denk dus dat verstandiger is om ff bij dealer langs te gaan
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
afstellen is mogelijk, maar eerder is er iets kappot.. waarschijnlijk 1 van de 2 regelkleppen in je kofferbak of de demper zelf is lek..
check of er wel lucht naar de demper gaat dmv het los halen van de slang. anders idd even naar de dealer en die laten constateren wat er loos is..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Een schroefset onder een LS400.... ik ben er klaar mee, wat rijd dat kansloos onder zo'n luxe auto. het verpest het hele LS gevoel :lol: hij is toch veelste lomp om echt hard door de bocht te kunnen :lol:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Ik heb laatst wel iets gelezen dat als je de accu vervangt of los heb gehad je de niveauregeling opnieuw moet inleren/afstellen
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Ik zal vanavond even opzoeken hoe dat precies zit
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Ik heb mijn accu wel vervangen laats.. maar daarvoor stond L.A ook al lager als R.A
en daar komt bij dat als ik een accu los gooi , altijd even de startbooster aansluit dmv sigaretten aansteker.. zo raak je niks kwijt ;)

maargoed.. ik zal wel langs de dealer rijden.. dan moet hij maar even kijken. kan die geluid mijn regensersor na kijken.. en ik vind dat de motor af en toe iets schokt
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Heb het even na gekeken, dit is enkel nodig als je voertuigstabiliteitsregeling (VSC) hebt.
De eerste generatie LS had dit nog niet.

Schoefset onder een LS zetten ? een soort heiligschennis in mijn ogen
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Morgen om 10 uur een afspraak.

ze dachten misschien aan een vuile sensor op de achterbrug.

kunnen ze gelijk even naar de regensensor kijken:D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
@Henny: ik kan nu uit ervaring ook zeggen dat een LS eigenlijk op lucht hoort te rijden, niet met beperking tot alleen het fabrieks systeem hoor. of gewoon de standaard spiralen
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Schroefvering ok

Schroefvering ok

Mijn LS 400 van 1992 heeft gelukkig standaard schroefvering, eens op een dag ben je aan de beurt met lucht, gaat altijd wel iets aan kapot. De bonding van het rubber aan de schokdempers gaat altijd als eerste. Range Rovers zijn er ook berucht om. Ik moet nog 4 x Monroe Sensatrack er onder zetten en dan is de mijne ook weer strak voor de komende jaren.
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
ZO. ben dus bij de dealer geweest vandaag.

oorzak dat rechts achter lager staat als links:
een kapotte sensor links voor. daardoor staat links voor hoger als rechts.. en duwt die rechts achter naar beneden.

volgens lexus: heeft de vorige eigenaar NOOIT die hoogte regeling op hoog gezet. waardoor de sensor dus altijd op neutraal heeft gestaan ,waardoor er vuil in de sensor komt. ik heb het wel een paar x gebruikt waardoor het vuil wordt mee geschaapt naar het neutrale punt.
sensortje kost dan ook 650 euro met erin zetten.
pffff..!!!! met als kans dat ze dadelijk ineens alle 4 gaan.

regensensor ook kapot. 450 euro met erin zetten. maar daar heb ik wel een trucje voor.. carclass :D
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Stuur Jelmer dan eens een PM hij heeft een sloop LS staan, weet niet of de sensors hetzelfde zijn, maar het is proberen waard.. anders kan hij vast iets goekopers regelen... en regensensor zou ik ook zo doen ;)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Elke generatie LS is elektronisch totaal anders. Kan wel eens kijken wat zo'n sensor moet kosten in de US.

Maaruh, probeer eens een slopertje:

www.maresia.nl :wink:

Die heeft nog een LS430 van jouw jaar staan.

Luchtvering blijft gevoelig, maar het rijd fantastisch. het systeem is niet te vergelijken met schroefveren :!:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
KIJKERDEKIJK..!!!

morgen is even bellen..
hij heeft wel de schade op de kant waarbij de hoogte regeling bij mij kapot is. maakt het niet uit welke kant ik neem ?
en met een beetje pech is het nog een president. en heb ik voor niks een duure nieuwe woofer moeten kopen :(
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
ik heb in ieder geval een lijsje gemaakt.. en ga morgen even bellen
:gasveren achterklep
sensoren achterbumper
linker spiegelglas ( is groenig en rechts is wit)
regensensor

maar alles wat ik handig vind eraf te halen neem ik mee.. met de bus ga ik :D
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
ja inderdaad haha.. denk niet dat het een president is maargoed.. zoja neem ik alsnog die woofer mee extra :D

maar kan ik die sensoren nou omwisselen :(......