Luchtvering ombouwen?

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Hallo iedereen,

Ik heb de linker achter schokbreker van de LS lek, en aangezien ik niet aan een goede gebruikte kan komen zit ik te denken om hem om te bouwen naar vaste schokbrekers.

Is het mogelijk om alleen de achterkant om te bouwen dat de luchtvering voor behouden blijft of moet je dan echt alle 4 de schokbrekers vervangen??

Greetz Kevin
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Goede vraag! volgens mij is dit nog nooit gedaan... Jelmer heeft dit toen met zn LS gedaan, maar hij heeft toen een schroefsetje eronder gedaan, voor en achter... Ik zou niet weten wat de consequenties zijn als je de luchtvering voor erin laat zitten...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik kan er ook niet veel informatie over terugvinden.
Ik weet wel dat verschillen in hardheid v/d vering een ander gedrag bij snelheid in bochten kan opleveren (overstuur/onderstuur). Veel setups zijn daarop gebaseerd. Misschien nog even verifi?ren of dit voor eventuele keuring nog een bezwaar vormt.

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt. ;)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik vermoed dat je systeem in storing springt als de sensors door hebben dat er geen demper meer aanwezig is. En bij een LS gaat dan jammer genoeg vaak het hele systeem plat als hij storing heeft.
 

Kevin Carbage

Hoort erbij
22 mrt 2012
64
2
0
Dat weet ik dus niet zeker. Toen we de auto ophaalden lag hij rondom op het laagste en kwam hij helemaal niet omhoog. We wilden toen zeker weten dat alleen linksachter lek was dus hebben we de klep die in de luchtcilinder zit handmatig dichtgezet. Als gevolg daarvan kwamen de overige 3 schokbrekers weer de lucht in. Zodra we echter de klep weer open zetten zakte de complete achterkant weer maar bleef de voorkant omhoog staan. Dat is de reden dat we bedachten dat voor en achter wellicht 2 gescheiden systemen waren die onafhankelijk van elkaar werken Zolang het systeem maar luchtdicht is. Snappen jullie wat ik bedoel en wat is jullie mening hierover?
Greetz Kevin