Megan Racing Downpipe

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
omdat ik me uitlaatlijn zo orgineel mogelijk wil hebben maar dan met iets sportievere geluid..want ik wil geen brulpijp eronder hebben..
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
is dat niet zo'n freeflow downpipe? geluid zal wel veranderen maar hoeveel? geen idee. ik ken de uitlaatlijn van de 200 niet zo goed... blijven de cats er nu staan?
 

Reza

Nieuw hier
3 mei 2012
11
0
1
Ik heb een megan racing gehad op me laatste is200 6 versnellingen. Geweldig geluid klinkt zwaarder bij 3000 tot 4500 tpm. En bij warme motor knettert hij heel mooi bij het gassen op hoge toeren.Geen harde hoge toon honda geluid ! Zit nu op een is200 automaat en dat klinkt wel stoer op de snelweg ,die heeft namelijk 4 versnellingen.
 

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
Reza zei:
Ik heb een megan racing gehad op me laatste is200 6 versnellingen. Geweldig geluid klinkt zwaarder bij 3000 tot 4500 tpm. En bij warme motor knettert hij heel mooi bij het gassen op hoge toeren.Geen harde hoge toon honda geluid ! Zit nu op een is200 automaat en dat klinkt wel stoer op de snelweg ,die heeft namelijk 4 versnellingen.


Hoi

Heb je alleen Megan racing dowpipe of ook de einddemper vervangen?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
hoe werkt dat daelijk met die pre-cats dan? die zijn dan namelijk weg.
moet de wagen dan ook chippen of de sensor voor de gek houden?
of kan de dealer dit ook weg toveren?
ik wil namelijk ook dit spruitstuk maar ik zit een beetje dus met de cat's
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Zoals je op de foto ziet van de downpijp zit er een ingang voor de lambda sondes. wellicht ga je hier door wel problemen krijgen omdat de waarders dan anders zijn.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Naar mijn weten gaat het Megan Racing uitlaatspruitstuk niet passen, tenzij je wat aanpast. Deze is volgens mij alleen bedoelt voor de IS300.
Ik heb een ander uitlaatspruitstuk, via ebay, ik heb wel problemen met mijn motor management lampje. Ik hoop er binnenkort vanaf te zijn.
Mijn spruitstuk, heeft geen cat's meer, en de dealer kan deze foutcode niet weghalen.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
heb ook geen precats meer, had dus zo van die vernauwingstukjes gekocht waar je de lambda sensor op vastschroef maar deze werken niet en je lambda om de tuin leiden geeft een fout mengsel.
Ik zeg laat t lampje branden en laat uw lexus is aan de obd hangen als je rijdt, bij mijn is 300 hebben ze alles getest en hij rijdt perfect (wel met blijvend lampje)
 

Dieter Maes

Nieuw hier
16 mei 2013
3
0
0
ik heb voor de moment de catback en de downpipe van meganracing steken en kan rijden zonder dat mijn lampje aangaat heb wel de draden van mijn lambdasensor ongeveer een meter moeten verlengen maar dit is een gemakkelijk klusje als je weet hoe je krimpkousen en een soldeerbout moet gebruiken.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
OK, mooi om te horen.
Maar wat vind jij van prestaties? Heb op diverse fora gelezen dat men zeer tevreden is over de downpipe en ze spreken over feller oppikken en beter aan het gas hangen, beter accelereren etc. En daar doe je het toch voor denk ik.
Heb op fotos gezien dat japspeed uitlaatspruitstuk is voorzien van lambda-aansluiting, maar weet niet of dit ook daadwerkelijk leverbaar is. Voor de IS 300 kan ik vooralsnog geen uitlaatspruitstuk krijgen. En Ronald van Showoff doet er zijn stinkende best voor. Vandaar dat ik er zelf maar een ga laten maken. En als zich een vrijwilliger meldt uit Nl, Belgie of UK laat ik er ook een maken voor een IS200.