met de ls 430 naar zweden

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
2 weken geleden gingen ik en me meisje naar zweden.
ik had besloten lekker met de auto te gaan , vond dat wel een belevenis lekker met de boot etc.

ik stond echt versteld hoe zuinig deze auto eigenlijk is.
vele zullen het misschien niet geloven, maar ik heb 600 km gerden op 1 naald dikte over de helft.
dit was tot travemunde.
en dan nog met 2 stukjes er tussen dat ik tegen de begrenser aan zat :D maar dat viel wel mee.
ook ongelovenlijk hoe die daar naar toe stapt.
voor de rest constand 140 150 gerden.. echt GEWELDIG..!! deze auto.
de volgende ochtend toen ik weer van de boot af reed wel weer gelijk vol gegooit.
omdat ik weer 600 km moest rijden naar de vakantie huisjes van opa en oma aan het water.. ook geweldig trouwens..!!! dus voor zo'n auto, met zo'n motor , is het echt ongelovenlijk hoe zuinig deze auto is :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Met de auto is altijd leuk :D

De LS is altijd heel zuinig geweest voor zijn prestaties, en niet te vergeten dat het een +1800kg zware lobbes is :eek:

Vooral op lange afstanden heeft hij zevenmijls laarzen, Motortjes zijn gewoon perfect uitgedacht.

De mijne heeft maar 250pk, maar gaat toch ook echt 250km/h. 260 op teller :mrgreen:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Ja .. het was echt heerlijk. er is geen auto voor hetzelfde geld die zoooo lekker rijd..!

en naar de 250 deed hij zonder moeite... ben benieuwd wat de auto doet zonder de begrenser... :?:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
lijkt me wel.. nederlandse geleverd zijn altijd begrensd van huis uit.
en het lijkt me niet dat de auto ineens niet meer harder kan.. want van de 230 naar de 250 doet hij nog aardig rap..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
@Joep: Onze oude zijn zover ik weet nog niet begrensd, anders had ik hem denk ik niet op 260 op teller kunnen krijgen :?
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik rij een LS 400 van 1992 en je kunt niet helemaal aan op de brandstofmeter in de auto. Zuinig zijn ze zeker maar 1 op 12 zeker niet, als mijn meter op de helft staat zou er nog een goede 40 liter in moeten zitten maar dat is niet zo. Eerder 30. Met vouwwagen en 130 km/uur in Frankrijk kom ik op een verbruik van 1 op 8.5 a 9. Solo ben ik naar Nice gereden met 140 plus en dan bijna 1 op 10. Als ik 600 km heb gereden dan gaat er vaak wel meer dan 70 liter in de tank maar dat is nog ok voor een 4 liter V-8.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Coordinator zei:
Ik rij een LS 400 van 1992 en je kunt niet helemaal aan op de brandstofmeter in de auto. Zuinig zijn ze zeker maar 1 op 12 zeker niet, als mijn meter op de helft staat zou er nog een goede 40 liter in moeten zitten maar dat is niet zo. Eerder 30. Met vouwwagen en 130 km/uur in Frankrijk kom ik op een verbruik van 1 op 8.5 a 9. Solo ben ik naar Nice gereden met 140 plus en dan bijna 1 op 10. Als ik 600 km heb gereden dan gaat er vaak wel meer dan 70 liter in de tank maar dat is nog ok voor een 4 liter V-8.

zelfs met een 3.0 ltr turbo motor en +/-3500 toeren (= 160 km/h) kreeg ik er nog 1:10 uit, dus die V8 kan daar met minder toeren niet voor onder doen
moet het maar eens gaan proberen..
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ik heb nooit problemen gehad om met welke auto dan ook zuinig te rijden voor de klasse dan. Hiervoor had ik een Honda Legend 3.5 V-6, heerlijke auto maar die kwam niet verder dan 1 op 7 met aanhanger, dan doet de LS 400 dat beter. Ik rij gewoon op de cruise-control en de knop op power, de bak regelt verder helemaal zelf als we de heuvels in gaan. Maar in het begin dacht ik ook de meter staat op half dus een goede 40 liter weg maar dat is in mijn LS dus meer. Met normaal gebruik rij ik zo 700 km op de tank maar in Frankrijk rij ik lekker door met 140-150 km/uur, daar is zo'n auto voor gemaakt. De Honda Legend was wel beter wat besturing betreft maar dat kwam door de voorwielaandrijving. Die stuurde een tikje strakker bij hoge snelheid maar marginaal. Binnenkort gaan er 4 nieuwe Monroe Sensatrac schokdempers onder en dat verschil zal ik merken. Het gas is er zowat uit dus af en toe wat doorslaan achterin.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Er zijn wel mensen die naar verluid 1 op 12 redden met hun LS. zijn over het algemeen UCF20's van '95-'97. Deze zijn een stuk lichter van gewicht dan de overige.

Zelf kom ik nooit verder dan 1 op 9.5. Wil ook wel een beetje lol hebben hoor :mrgreen: + dat de mijne wel aardig wat kilometers heeft en nodig een frisse ontsteking kan gebruiken

De coilovers die ik er onder heb maakte mijn LS wel tot een totaal andere auto. veel meer gevoel + positieve uitwerking op bochten gedrag. Want mijn LS had gigantisch veel last van body roll, het leek m'n pick up wel :lol:

Maar je schrik je dood als je daar naar overstap als je de standaard luchtvering gewend ben :wink: dan moet je even een weekje een Corsa met sportonderstel gereden hebben, en dan ben je weer genezen :mrgreen:

Coilovers zit ook een hoop verschil tussen trouwens, de mijne waren maar zo'n ?900. JIC Magic's gaan al snel over de ?2000,- :oops:

Zelf wil ik graag luchtvering aan mijn coilovers koppelen: http://www.universalairsuspension.com/on-road/
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Er zijn setjes te koop van TTE zodat de begrenzer uitgeschakeld wordt en de eindsnelheid van 286 echte km gehaald wordt, ff googlen dan vind je ze wel aangezien TTE niet meer schijnt te bestaan :(

Onze ex LS430 reed ook gemiddeld 1:10 netjes voor het formaat auto, maar het blijft een snelwegtijger.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Pas geleden ook de oer LS nog op 240 gehad, met gemak loopt hij er naar toe. heb nog steeds nooit geprobeerd top te bereiken. ik denk dat als je hem helemaal intrap dat 260 op de teller wel mogelijk is. Ongelofelijk zo snel als die dingen lopen boven 120 met maar 245pk
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja, blijft een instappertje. Volgende moet echt sneller hoor. of hier een compressor op sleutelen :)

:mrgreen: :mrgreen: :winke:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
gelukkig niet mijn schuld, auto kwam uit een uitrit, ik minderde al vaart, dacht dat hij mij zag.
maar ineens gaf meneer gas en toen zat ik erin.
skoda octavia TOTALOSS , daar was weinig meer van over. hele kop stond de andere kant op.
wiel stond naar binnen, die kon gelijk naar de pamatex

wist niet dat de ls zo hard was haha.
 

Bijlagen

  • IMG_0297.JPG
    IMG_0297.JPG
    67,3 KB · Weergaven: 54
  • IMG_0298.JPG
    IMG_0298.JPG
    63,7 KB · Weergaven: 49
  • IMG_0299.JPG
    IMG_0299.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 51

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ouch! as vervelend! Ga je de ls nu fixen?

@Jelmer... instappertje hahaha oh well... ben benieuwd wat je volgende auto wordt... IS-F? :roll:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Ik had de auto tekoop staan dus dit komt mij eigenlijk niet zo mooi uit.
maarja, ik denk dat ik de auto met schade probeer te verkopen.
kilometerstand is zeer goed en het is verder een hele mooie auto.
dus afhankelijk van het schadebedrag ga ik de auto maar met schade verkopen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dat is naar, want het was een mooie auto. Waarschijnlijk is jouw voorkop ook een beetje ontwricht, of niet?

Je moet gewoon even kijken hoeveel je van de verzekering terug vang. Auto's met schade brengen niet veel op. Zo heb ik mijn Laatste LS met alleen een kromme draagarm em twee lekke banden voor ?350,- gekocht :roll:

Nou zal een LS430 wel wat meer opbrengen :llol:

@ML: is me allemaal een beetje te duur, besides, ik heb ook zat auto's waar ik nog aan moet sleutelen :mrgreen: