Mijn IS250 (2008)

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
11
18
Na bijna een jaar auto-loos geleefd te hebben, heb ik afgelopen donderdag weer een auto gekocht.
Omdat mijn vorige Lexus (een LS400 uit 1994) mij extreem goed bevallen is en verrast heeft in kwaliteit en rijgedrag, zelfs na bijna 400.000 km op de klok, kon de volgende auto ook weinig anders worden dan een Lexus.

Omdat ik de nieuwere LS modellen of niet zo mooi vind, of ze veel te duur zijn, heb ik gekozen voor een IS.
De versie die ik gekocht heb is de 2e uitvoering (2008) en dan de "Luxury Line" variant.
Dit betekent lederen interieur met hout accenten, automaat met stuurflippers en bijv. elektrisch verstelbare stoelen met verwarming en koeling.

De auto is iets verlaagd (wel een comfort onderstel) en heeft zwarte 18 inch velgen.
Toen ik hem proefgereden heb zat er tint folie achterop, wat ik zelf oerlelijk vind en de sportuitlaat leek een leuk geluid te hebben, maar dat was na 10 minuten omgeslagen in vervelend.
Dit wordt dus op het moment door de dealer aangepast naar de originele stand.

Wat ik nog aanpassen wil:
1. Achterlichten van het 2011 model of JDM
2. ISF grill
3. Spoilertje op de achterklep
4. Eventueel spoilertje op de achterruit
5. Tzt dikke niet-zwarte velgen

Afgaande op wat je met je LS had gedaan, zal deze nieuwe vangst ongetwijfeld goed gaan smaken straks :P

Nice! Alan die heeft nog een grille staan volgens mij, neem contact met hem op...

Mooi niels!!! nu tijd voor het opleuken!! :) ik heb je al een pm gestuurd.

Nou, ik kan aanstaande vrijdag de auto eindelijk ophalen. :D

Door het terugplaatsen van de orginele uitlaat bleek een probleem te zijn met de uitsparingen voor de uitlaat in de bumper.
De uitsparingen waren 4 cm groter gemaakt om de dubbele pijpen daar doorheen te krijgen en met de originele uitlaat zag dat er natuurlijk niet meer uit.

Al met al krijg ik nu een nieuwe bumper en wordt de uitlaat volledig als origineel gemonteerd.
De ISF grill is betaald en binnenkort onderweg. Thanks Alan!

De autoverzekeringen zijn overigens immens duur in Duitsland (heb aanbiedingen gekregen tot 500 euro per kwartaal) :neutral:

Niels,

Aah toch groter dan we dachten, maar dat hebben ze netjes opgelost dan als ze een nieuwe bumper regelen.

Ja ik zal ZSM opsturen de grill :)

Ik dacht dat autoverzekering juist heel goedkoop was, tenmisnte een vriend van me in dld betaalt echt een stuk minder voor zijn auto die 3x duurder is in nieuwwaarde o_O

Alan zei:
Ik dacht dat autoverzekering juist heel goedkoop was, tenmisnte een vriend van me in dld betaalt echt een stuk minder voor zijn auto die 3x duurder is in nieuwwaarde o_O

Naja, voor een all risk verzekering (auto valt redelijk op, staat aan de kant van de weg geparkeerd enz. dus redelijk kwetsbaar m.i.) valt het me nog wel tegen.
Ik heb nu een verzekering gevonden die rond de 275 euro per kwartaal kost.
Wat ook veel uit maakt is of je er alleen mee rijdt, of dat bijv. vriendin/vrouw of iemand anders ook in de auto mag rijden.
Mijn vriendin is 22 en bestuurders onder 23 jaar maken het geheel ook behoorlijk duurder. :(

Zo, vanmiddag de auto opgehaald.
Was te laat bij de dealer... (hoe kan je nou zoiets verslapen op het werk!?) maar al met al alles netjes geregeld.

Toen ik de auto zag staan in de garage dacht ik gelijk "allememaggies, wat een mooie auto", ik blijf de lijnen van de IS prachtig vinden.
Daarbij was het lelijke folie verwijderd (moet nog wel 1 keer terug, er zitten nog wat restjes plakspul op de achterruit), waardoor de lijnen uitkomen zoals ze ontworpen zijn en de spoorverbreders zijn gemonteerd, waardoor de auto net een wat "dikkere" look krijgt.

Heb al een paar dingen ontdekt; stuurt moeiteloos door de bochtige (Schwarzwald) wegen, meesturende koplampen, lichtgevende Lexus dorpelbeschermers, het dakraam wat ik nog niet snap, de radio die ik nog niet snap (heeft die eigenlijk een auto search functie op FM?), boordcomputer die ik nog niet snap, knopjes op dezelfde plek als bij de LS400 (goed over nagedacht), opbergvak waar je makkelijk je bril in laat liggen zodat je de hele nacht met zonnebril (op sterkte) moet rondlopen...

Morgen nog maar eens alles nakijken, maar ik ben in ieder geval zeer tevreden! :rulez:

Mooi ! In ieder geval gefeliciteerd! :) ik heb gisteren de laatste spullen bi elkaar verpakt, dus ga het asap op
Sturen :)

gefeliciteerd mooie auto
zal mn ogen open houden als ik er in de buurt rij (is 4x per week)
wist niet dat de lexus dealer verhuisd was, zat altijd op de plek waar nu een wastrraat en de aldi is gekomen in weil am rhein achter de grens overgang
onderdelen zoals oliefilter en klein grut kan ik beter in W.A.R halen omdat de lexusdealer in nederland 30km bij me vandaan zit en hier kom ik langs of overnacht in W.A.R ;)
en die parkeerboete is maar 19euro stukken goedkoper als in NL :X
greetz tonnetje

Thanks!

Leuk dat je hier ook wel eens in de buurt komt.
Ik ben zelf niet zo vaak in Weil am Rhein te vinden, heb daar alleen de auto gekocht.
Ik woon ongeveer 20 km verder naar het noord-oosten.

Prachtige wegen hier! Heb me gisteren al wel even uit kunnen leven.
(moet alleen wel uitkijken dat ik niet t? lomp ga rijden)